ال‌جی V40 ThinQ با پنج دوربین رسما معرفی شد!

پس از هفته‌ها خبر و شایعه از محصول جدید ال‌جی، این کمپانی کره‌ای بالاخره ساعاتی پیش از یک محصول جدید رونمایی کرد. ال‌جی V40 ThinQ درست همانند نسل‌های پیشین، ترکیبی از قدرت سخت افزاری و ظاهری زیبا است، اما مهم‌ترین برگ برنده پرچم‌دار تازه ال‌جی، مجهز شدن به 5 سنسور دوربین است که 3تای آن در بخش پشتی قرار گرفته است. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به جدیدترین پرچم‌دار LG خواهیم داشت.

طراحی و نمایشگر

بدنه ال‌جی V40 ThinQ ترکیبی از فلز و شیشه است. این اسمارت‌فون توانسته گواهی IP68 را دریافت کند که مقاومت این هندست را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نشان می‌دهد. هم‌چنین کسب گواهی نظامی نشان می‌دهد که ال‌جی V40 ThinQ ظاهر زیبا را با استحکام مناسب ترکیب کرده است. این هندست در ایالات متحده تنها در دو رنگ مشکی و آبی عرضه می‌شود، اما نسخه بین‌المللی آن در رنگ‌های خاکستری و تمشکی (raspberry rose) نیز روانه بازار خواهد شد.

در لبه سمت چپ دستگاه می‌توانیم یک کلید سخت افزاری برای دسترسی راحت‌تر به دستیار صوتی را مشاهده کنیم، هم‌چنین برخلاف نسل‌های پیشین، سنسور اثر انگشت موجود در پشت دستگاه دیگر به صورت هم‌زمان وظیفه کلید پاور را به دوش نمی‌کشد و یک کلید جداگانه در لبه سمت راست برای پاور تعبیه شده است.

ال‌جی V40 ThinQ از نسل پیشین بلندتر است و این موضوع با توجه به افزایش سایز نمایشگر از 6 به 6.4 اینچ، کاملا طبیعی است. وضوح نمایشگر P-OLED مورد استفاده در این پرچم‌دار 1440 در 3120 پیکسل است که چگالی پیکسلی 537 را به ارمغان می‌آورد. نمایشگر مورد استفاده در ال‌جی V40 ThinQ بزرگ‌ترین نمونه موجود در اعضای خانواده V است. هم‌چنین این هندست بسیار سبک است و تنها 169 گرم وزن دارد.

در بخش بالایی نمایشگر می‌توانیم یک برش (Notch) را مشاهده کنیم که از فضای اطراف آن برای نمایش اطلاعاتی از قبیل ساعت و نوتیفیکشن‌ها استفاده شده است. با این حال اگر این سبک از طراحی را نمی‌پسندید می‌توانید آن را با انتخاب یک تصویر زمینه سیاه بپوشانید.

سخت افزار و نرم‌افزار

ال‌جی V40 ThinQ به صورت پیش‌فرض از اندروید 8 اوریو استفاده می‌کند و مطابق وعده ال‌جی به زودی به‌روزرسانی اندروید 9 را دریافت خواهد کرد، با این حال هنوز تاریخی برای رخ دادن این اتفاق مشخص نشده است. رابط کاربری مورد استفاده در این هندست تغییر چندانی با نمونه‌های جدید ال‌جی ندارد. در واقع اگر با یکی از گوشی‌های نسبتا جدید ال‌جی کار کرده باشید، رابط کاربری ال‌جی V40 ThinQ برایتان بسیار آشنا خواهد بود. طراحی منوی اپلیکیشن‌ها هم‌چون قدیم بوده و حتی از کلیدهای ناوبری کلاسیک روی صفحه استفاده شده است و خبری از ژست‌های لمسی نخواهد بود.

در قلب ال‌جی V40 ThinQ از چیپست اسنپدارگون 845 استفاده می‌شود که نمونه‌ای متداول در میان پرچم‌داران اندرویدی است. این چیپست با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. مطمئنا این میزان حافظه داخلی برای علاقه‌مندان به عکاسی و فیلم‌برداری با تلفن همراه چندان مناسب نیست، از این رو ال‌جی پشتیبانی از کارت حافظه را نیز به این هندست افزوده است.

دوربین

حالا به سراغ بخش مهم این اسمارت‌فون می‌رویم. جایی که پنج سنسور به کمک ال‌جی V40 آمده است تا بتواند این هندست را به یکی از بازیگران مهم تلفن‌های همراه در این بخش تبدیل کند. دوربین اصلی این هندست 12 مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده و هم‌چنین لرزشگیر اپتیکال است. گشودگی دیافراگم این دوربین f/1.5 است که جذب بیش‌تر نور را به ارمغان می‌آورد. هم‌چنین اندازه پیکسل‌ها در این سنسور 1.4 میکرون است که به نسبت اندازه 1 میکرونی در ال‌جی V30، یک پیشرفت قابل توجه را نشان می‌دهد. مطمئنا این بهبودهای سخت افزاری باید بهبود عملکرد را به ارمغان بیاورد.

دو سنسور دوربین دیگر ال‌جی V40 ThinQ شامل یک سنسور 16 مگاپیکسلی با زاویه دید 107 درجه‌ای و یک سنسور 12 مگاپیکسلی با زوم 2X می‌شود. استفاده از این سخت افزار به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به دور و یا نزدیک شدن به سوژه، چشم انداز مناسبی را داشته باشید. هم‌چنین به کمک قابلیت Triple Shot شما می‌توانید سه تصویر را به صورت هم‌زمان (با هر سنسور یک تصویر) به ثبت برسانید.

بار دیگر تکنولوژی هوش مصنوعی را در نرم افزار دوربین ال‌جی مشاهده می‌کنیم که توانایی تشخیص صحنه را به ارمغان می‌آورد. از دیگر قابلیت‌های هوش مصنوعی در این پرچم‌دار می‌توان به HDR مولتی فریم اشاره کرد که به ثبت بهترین تصویر کمک می‌کند. هم‌چنین سرعت شاتر به صورت خودکار با توجه به میزان سرعت حرکت سوژه تنظیم می‌شود که به صورت تئوری احتمال تاری تصویر را کاهش می‌دهد.

برای ثبت تصویر سلفی، از یک سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده می‌شود. با این حال اگر بخواهید تعداد افراد بیش‌تری را در تصویر بگنجانید، دوربین دوم که 5 مگاپیکسلی است به کمک شما خواهد آمد. هر دو دوربین عقب و جلو از تصویربرداری پرتره پشتیبانی می‌کنند که امکان ویرایش پس از ثبت تصویر را نیز به ارمغان می‌آورد.

ال‌جی V40 هم‌چون دیگر هم‌رده‌های خود از تصویربرداری با وضوح 4K و با نرخ 60 فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند. هم‌چنین کاربر می‌تواند تصاویر را به صورت HDR به ثبت برساند و آن را به کمک قابلیت HDR نمایشگر تلفن همراه مشاهده کند.

صدا

اوایل سال جاری میلادی بود که ال‌جی به واسطه G7، از فناوری صوتی موسوم به Boombox Speaker رونمایی کرد. این فناوری تغییراتی را در فرکانس صوتی ایجاد می‌کند که موجب افزایش کیفیت صدا می‌شود. متاسفانه در ال‌جی V40 ThinQ تنها از یک اسپیکر استفاده شده است، درحالی که استفاده از دو بلندگو برای پرچم‌داران یک ویژگی عادی و مورد انتظار بود!

ال‌جی تصمیم گرفته است جک صوتی 3.5 میلی متری را در این اسمارت‌فون حفظ کند. هم‌چنین ال‌جی با استفاده از فناوری موسوم به LG 32-bit Quad DAC آمپدانس بالا و کیفیت بالای صدای خروجی را در هدفون به ارمغان آورده است.

باتری و شارژر

ال‌جی V40 از یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که دقیقا همانند نسخه مورد استفاده در ال‌جی V30 است. تجربه استفاده ما نشان می‌دهد که امکان شارژدهی یک روزه برای اکثر کاربران وجود دارد با این حال هنوز هیچ آزمایشی در رابطه با میزان شارژدهی انجام نشده است. درون جعبه یک شارژر قرار گرفته است و امکان استفاده از شارژ بی‌سیم سریع نیز وجود دارد. البته باید پد شارژ بی‌سیم را جداگانه تهیه کنید.

قیمت و زمان عرضه

ال‌جی V40 ThinQ از تاریخ 18 اکتبر به صورت قراردادی توسط اپراتورهای ایالات متحده عرضه خواهد شد. این اسمارت‌فون گران قیمت بوده و بسته به نوع اپراتور بین 900 تا 980 دلار قیمت خواهد داشت. کسانی که در طرح پیش فروش این هندست شرکت کنند به صورت هدیه یک کارت حافظه 256 گیگابایتی را دریافت خواهند کرد.

1 در مورد “ال‌جی V40 ThinQ با پنج دوربین رسما معرفی شد!”

  1. به به بهترین گوشی سال هم.معرفی شدش در ضمن همون یه دونه سپیکر بزرگ هستش و از همه مهمتر اینکه استریو هستش اندازه 4 تا اسپیکر نوت 9 قدرت صدا داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH