5 ویژگی برجسته که گوشی ال‌جی V40 تینکیو را به یک پرچمدار تمام عیار تبدیل کرده است

همان‌گونه که احتمالا در جریان هستید، کمپانی ال‌جی به تازگی چهارمین نسل از پرچمداران پایان سال خود را معرفی کرد که آن را با نام ال‌جی V40 تینکیو می‌شناسیم. مطابق انتظاری که از یک پرچمدار داریم، گوشی ال‌جی V40 نیز از خصیصه‌های بارزی بهره‌مند است که آن را به یک محصول کامل و شایسته برای یدک کشیدن عنوان پرچمدار تبدیل کرده است.

در حالی که گوشی ال‌جی V40 تینکیو همانند اکثر پرچمداران اندرویدی امسال از سخت‌افزارهایی مانند چیپست اسنپدراگون 845، رم 6 گیگابایتی و نمایشگر اولد با رزولوشن بالا برخوردار است، اما یک سری ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص را نیز در بر دارد که کم‌تر گوشی هوشمندی از آن‌ها سود می‌برد. همراه آی‌تی‌رسان باشید تا آشنا شویم با 5 ویژگی شاخصی که پرچمدار جدید ال‌جی را به یک محصول شایسته احترام تبدیل کرده است.

دوربین اصلی سه‌گانه

کمپانی ال‌جی تکنولوژی‌های نوآورانه دوربین را همواره در اکثر محصولات خود علی‌الخصوص پرچمدارانش جای داده است. علی‌رغم آن‌که برای قضاوت و سنجش عیار کیفیت دوربین این دستگاه نیازمند آن هستیم که آن را وارد آزمایشگاه خود کنیم، اما همین ابتدای کار هم می‌توان از روی کاغذ پیش‌بینی کرد که دوربین ال‌جی V40 تینکیو در میان بهترین گوشی‌های اندرویدی خواهد بود. سوگولی چشم بادامی‌ها این افتخار را مرهون دوربین اصلی سه‌گانه‌ای است که از سه لنز رنگی و استاندارد، زاویه باز (Ultra Wide Angle) و تله فوتو تشکیل شده است.

لنز اصلیِ رنگی این مجموعه رزولوشن 12 مگاپیکسلی داشته و از دیافراگم f/1.5 به همراه لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) بهره‌مند است. لنز دوم نمونه‌ای 16 مگاپیکسلی از نوع زاویه باز است که فاقد لرزشگیر بوده و f/1.9 دارد. نمونه سوم نیز یک لنز تله‌فوتو با رزولوشن 12 مگاپیکسل است که مجهز به لرزشگیر اپتیکال بوده و گشودگی دیافراگم آن f/2.4 خواهد بود. این سه دوربین قابلیت‌هایی را فراهم می‌کنند که دوربین‌های دوگانه نمی‌توانند هم‌زمان آن‌ها را ارایه دهند.

برای مثال اگر عکسی با زاویه دید بالا می‌خواهید، باید از لنز دوم استفاده کنید و اگر تمایل به تغییر عمق میدان و تار کردن پس‌زمینه تصاویر حتی پس از گرفتن عکس دارید، می‌توانید به سراغ لنز تله‌فوتو بروید. سه‌گانه بودن دوربین حتی نوآوری‌های نرم‌افزاری را نیز به میدان آورده که برای مثال می‌توان به ویژگی “Triple Preview” اشاره کرد؛ قابلیتی که به کاربر اجازه می‌دهد پیش‌نمایش تصاویر هر یک از لنزها را قبل از ثبت تصاویر مشاهده کند. ویژگی دیگر نیز “Triple Shot” نام دارد که کاربر را قادر می‌سازد با هر یک از لنزها به صورت هم‌زمان یک عکس بگیرد. قابلیت‌های این مجموعه دوربین و توانایی‌هایی که چه در روز و چه در شب دارد، زنگ خطر را برای دیگر رقبا به صدا در آورده است.

دوربین سلفی با لنز زاویه باز

متاسفانه تاکنون دوربین سلفی با زاویه دید کم یک مورد ثابت و البته ناامید کننده در بین گوشی‌های اندرویدی بوده است اما ال‌جی را باید در این بحث استثنا دانست. این کمپانی کره‌ای مدت‌هاست که به وجود لنزی با زاویه گسترده چه در قاب پشتی و چه در دوربین‌های جلویی اهمیت می‌دهد. خوشبختانه دوربین سلفی دوگانه گوشی ال‌جی V40 تینکیو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و سازنده از یک لنز با زاویه پوشش بالا در آن استفاده کرده تا همانند لنز واید موجود در قاب پشتی بتوانید سوژه‌های بیش‌تری را در کادر جای دهید. مزیت دیگر وجود چنین لنزهایی، این است که دیگر نیازی به خرید پدهای سلفی ندارید و این گونه در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌شود.

صدایی که در کلاس خود بهترین است

گوشی‌های سری V شرکت ال‌جی از گونه‌های نادر در بین اسمارت‌فون‌ها به شمار می‌روند که به شدت مورد توجه علاقه‌مندان به موسیقی هستند. این امر مهم از چند طریق امکان‌پذیر می‌شود که برای نمونه می‌توان به استفاده از دک چهارگانه و 32 بیتی های‌-فای (Hi-Fi Quad DAC 32-bit) و تکنولوژی بوم‌باکس برای اسپیکر اشاره کرد. تکنولوژی نخست به فایل‌های صوتی صدایی طبیعی‌تر با دامنه دینامیکی وسیع‌تر می‌دهد. این کمپانی احتمالا همانند کاری که بعد از عرضه گوشی ال‌جی V30 انجام داد را تکرار خواهد کرد و برخی فیلترهای نرم‌افزاری و پیش تنظیمات‌های صدا را عرضه خواهد کرد تا کاربران صداها را هر چه بیش‌تر شخصی‌سازی کنند.

این به معنای آن است که تجربه گوش دادن به صداها با هدفون‌های سیمی در گوشی ال‌جی V40 تینکیو بسیار لذت‌بخش‌تر از گوش دادن موسیقی با گوشی‌هایی است که از این نوع دک صوتی بی‌بهره‌اند. حتما متوجه شده‌اید که پرچمدار پیش روی ما از درگاه 3.5 میلی‌متری صدا بهره‌مند بوده و ال‌جی برخلاف برخی کمپانی‌ها این پورت را از پرچمدارش حذف نکرده است.

زمانی هم که با هدفون به موسیقی گوش نمی‌دهید، تکنولوژی بوم‌باکس ال‌جی این دستگاه را به یک مینی اسپیکر تبدیل خواهد کرد. در حقیقت این ویژگی از شکل و ساختار این دیوایس کمک می‌گیرد تا اساسا آن را به یک محفظه رزونانس تبدیل کند. فقط کافی است که این گوشی را بر روی یک سطح جامد قرار دهید تا صداها با شما سخن بگویند. در این شرایط فایل‌های صوتی با حجم صدای بیش‌تر و البته صدای باس واضح‌تر نسبت به دیگر اسمارت‌فون‌ها به گوش‌تان خواهد رسید.

قابلیت‌های فوق‌العاده باتری

در کنار توجه به قابلیت‌های نام برده شده، ال‌جی رویکرد‌ خاصی نسبت به باتری این دستگاه و چگونگی شارژ کردن آن داشته است. خوشبختانه پرچمدار جدید کره‌ای‌ها همانند گوشی‌هایی مانند شیائومی Mi 8، شیائومی Mi A2 و ال‌جی G7 تینکیو با نسل چهارم فناوری شارژ سریع شرکت کوالکام (Qualcomm’s Quick Charge 4.0) سازگاری کامل دارد. به علاوه باید پشتیبانی از شارژ بی‌سیم یا همان شارژ وایرلس را یکی دیگر از قابلیت‌های مهم این دستگاه برشمرد. البته نکته‌ای در این میان وجود دارد که آن هم به شارژر درون جعبه این محصول مربوط می‌شود.

با آن‌که دیوایس پیش رو از نسل چهارم فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، اما شارژر درون جعبه گوشی ال‌جی V40 تینکیو نمونه‌ای است که نهایتا می‌تواند توانی معادل نسخه سوم فناوری شارژ سریع را ارایه دهد و برای بهره بردن از حداکثر توان باید یک شارژر دیگر تهیه کنید که با تکنولوژی شارژ سریع نسل چهار سازگار باشد. بد نیست بدانید نسل چهارم فناوری کوئیک شارژ کوالکام این امکان را فراهم می‌کند که با پنج دقیقه شارژ کردن دستگاه، تا پنج ساعت از آن استفاده کنید؛ هر چند که نتیجه نهایی بستگی به عواملی مانند مدل دستگاه، حجم باتری و نوع مصرف دارد.

استاندارد IP68

استاندارد IP68 یکی از بهترین چیزهایی است که در اکثر پرچمداران کنونی می‌توانید آن را بیابید. این استاندارد علاوه بر تضمین محافظت از گوشی شما در برابر گرد و غبار، این امکان را نیز برای شما فراهم می‌کند که بتوانید به مدت 30 دقیقه تا عمق 1.5 متری آب (البته از نوع زلال) از دستگاه‌تان استفاده کنید. با این‌که چنین استانداردی را نمی‌توان در هر گوشی هوشمندی یافت، اما وجودش آن‌قدر ضروری به نظر می‌رسد که نتوان قیدش را زد. به هر حال ترکیب ویژگی‌هایی هم‌چون استاندارد IP68، بهره‌مندی از درگاه 3.5 میلی‌متری صدا و شارژ بی‌سیم از ال‌جی V40 تینیکو یک پرچمدار دوست داشتنی ساخته است.

این‌ها پنج ویژگی بارز و ارزشمند موجود در گوشی ال‌جی V40 تینکیو هستند اما مطمئن باشید این دستگاه آن‌قدر خوب و خاص است که اگر کمی بیش‌تر حساسیت به خرج می‌دادیم، می‌توانستیم این تعداد را حتی به 10 برسانیم. حال شما بگویید که کدام یک از ویژگی‌های فوق بیش‌تر توجه شما را به خود جلب کرد؟ آیا این قابلیت‌ها کافی خواهند بود که نظر کاربران را جلب کنند و از این دستگاه یک پرچمدار موفق بسازند؟ منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

1 در مورد “5 ویژگی برجسته که گوشی ال‌جی V40 تینکیو را به یک پرچمدار تمام عیار تبدیل کرده است”

  1. یک ابر تلفن همراه. وی30 خودش تمام عیار بود. حالا این دیگه زیادیه. واقعا بینظیره. خداکنه بتونم بخرم. هیچ نقصی نمیشه گرفت. بهترین صفحه نمایش دنیا. بهترین دوربین دنیا. بهترین صدای دنیا. دیگه چی میخواین؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH