مقایسه اولیه ال‌جی V40 ThinQ با سامسونگ گلکسی نوت 9؛ جنتلمن‌های کره‌ای!

سامسونگ با ارایه گلکسی نوت 9، کارزاری سخت برای دیگر رقبا درست کرد و توقعات را از اسمارت‌فون‌های اندرویدی چند پله بالا برد. ال‌جی با جدیدترین عضو از خانواده V گوشی‌های خود، یعنی V40 ThinQ به مصاف رقیب رفته است. در حالی که نوت 9 خود را به عنوان یک اسمارت‌فون بالارده با بالاترین عملکرد در اکثر بخش‌ها معرفی کرده، V40 ThinQ با تمرکز بر روی دوربین‌هایش برای حریف خود خط و نشان می‌کشد. بیایید نگاهی نزدیک‌تر به این دو جنتلمن کره‌ای داشته باشیم.

طراحی

در طراحی هر دو هندست از ترکیب آشنای شیشه و فلز استفاده شده است که بارها شاهد به کارگیری آن در اسمارت‌فون‌های مختلف از محصولات هر دو شرکت کره‌ای بوده‌ایم. در این زمینه V40 کمی نازک‌تر از نوت 9 بوده و برای کار کردن با یک دست مناسب‌تر است. البته این جمله به معنای آن نیست که نوت 9 این ویژگی را ندارد، بلکه در دست گرفتن هر دو گوشی حسی فوق‌العاده به کاربر منتقل می‌کند. هر دو اسمارت‌فون دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون، گواهینامه IP68، حسگر اثر انگشت و نسبت بدنه به تصویر ایده‌آلی هستند. به صورت کلی باید گفت V40 ThinQ شکل و شمایل امروزی‌تری نسبت به گلکسی نوت 9 دارد.

صفحه نمایش

شاید سخت‌ترین قسمت برای مقایسه این دو محصول همین بخش باشد، چرا که هر کسی با کمترین اطلاعات از کیفیت صفحه نمایش‌های تولیدی دو شرکت کره‌ای خبر دارد. هر دو هندست دارای پنل اولد 6.4 اینچی هستند. رزولوشن صفحه نمایش پرچم‌دار جدید ال‌جی 1440 در 3120 پیکسل و پرچم‌دار سامسونگ 1440 در 2960 است. در چگالی پیکسلی کفه کمی به نفع V40 سنگینی می‌کند، اما این مورد چیزی نیست که کاربر به هنگام کار با گوشی یا مثلا تماشای یک ویدیو متوجه آن شود.

به صفحه نمایش بی‌نقص این دو گوشی باید ویژگی‌هایی چون رنگ‌بندی باشکوه، وضوح خارق‌العاده، زاویه دید عالی و روشنایی نیرومند را اضافه کنیم. V40 ThinQ در پنل صفحه نمایش خود از ناچ استفاده کرده است که عملا می‌توان با مراجعه به تنظیمات آن را محو کرد، ولی نوت 9 از این ویژگی بی‌بهره بوده و هنوز هم دورتا دور یونیفرم پوش است!

رابط کاربری

برای اعلام نظر در این خصوص باید منتظر ورود رسمی V40 ThinQ به بازار باشیم، اما تجربه استفاده کوتاه از این هندست گویای آن بود که ویژگی جدیدی به آن اضافه نشده و کاربرانی که تجربه کار با نسل قبلی این اسمارت‌فون و یا حتی G7 ThinQ را داشته باشند، می‌توانند به راحتی با رابط کاربری آن کار کنند. سیستم عاملی که ال‌جی برای پرچم‌دار خود در نظر گرفته اندروید 8.1 اوریو است که به زودی به‌روزرسانی اندروید پای نیز برای آن عرضه خواهد شد. مطمئنا برتری در این بخش با نوت 9 خواهد بود که بخش اعظم آن را مدیون استفاده از قلم هوشمند و البته تجربه جدید دسکتاپ آن با استفاده از کابل HDMI است. در واقع تجربه کار با S Pen در این محصول به قدری خوشایند است که به تنهایی فبلت سامسونگ را تبدیل به محصولی خاص در بین گوشی‌های هوشمند می‌کند.

عملکرد

با توجه به استفاده از پردازنده اسنپدراگون 845 در هر دو گوشی، باید توقع عملکردی بدون لگ و همچنین توان اجرای بازی‌های روز را از آنها انتظار داشت. همانطور که اشاره شد تا زمان عرضه رسمی V40 و انجام آزمایش‌های مختلف در این حوزه، نمی‌توان به قطعیت در این مورد مقایسه و اعلام نظر کرد، ولی کاربران هیچ نگرانی در این خصوص نخواهند داشت.

قبل از اتمام این مبحث باید اشاره کرد که گلکسی نوت 9 در مدل پایه خود حافظه داخلی 128 گیگابایتی دارد و V40 دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی است. جدای از این که این برتری نوت 9 در این زمینه تاثیر مثبتی در عملکرد آن خواهد داشت، لازم به یادآوری است که هر دو گوشی ذکر شده پذیرای حافظه خارجی نیز هستند!

دوربین

در این قسمت هیجان رقابت به شدت افزایش می‌یابد! دوربین دوگانه نوت 9 به خوبی خود را در همه شرایط ثابت کرده و در حال حاضر یکی از بهترین‌های بازار است. دوربین اصلی این گوشی یک لنز 12 مگاپیکسلی واید با اپرچر 2.4/f در شرایط نوری روشن و 1.5/f در شرایط نوری کم است. دوربین دوم یک لنز تله‌فوتو با قدرت زوم 2x است. هر دوی این لنزها مجهز به لرزشگیر اپتیکال شده‌اند. در طرف دیگر V40 ThinQ با دوربین سه‌گانه دیده می‌شود. یک دوربین 12 مگاپیکسلی استاندارد، یک لنز 16 مگاپیکسلی واید با اپرچر 2.4/f و لنز 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو با اپرچر 2.4/f ترکیب سه‌گانه این دوربین را تشکیل می‌دهند.

ال‌جی با تعبیه سه دوربین بر روی پرچم‌دار جدید خود وارد قلمروی تازه‌ای شده است. نباید فراموش کنیم که تمرکز همیشگی خانواده V در زمینه دوربین، بیشتر بر روی قابلیت فیلمبرداری آنها بوده است و V40 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بهترین ابزارها را برای این کار دارد. به خصوص با حضور دوربین تله‌فوتو باید منتظر استفاده از قابلیت عمق‌دهی این لنز در ویدیوها باشیم. همانطور که گفته شد پیش از این شاهد عملکرد بی‌چون و چرای دوربین گلکسی نوت 9 در زمینه ضبط ویدیو یا عکس گرفتن بوده‌ایم، حال باید دید عملکرد کلی دوربین V40 چگونه خواهد بود. مطمئن باشید در صورت کوچک‌ترین لغزش، متقاعد کردن خریداران برای ترجیح این هندست به نوت 9 کاری بسیار سخت خواهد بود.

باتری

بر روی کاغذ باتری 4000 میلی‌آمپری نوت 9 در مقایسه با باتری 3300 میلی‌آمپری V40 ThinQ برتری مشهودی دارد، اما در عملکرد این دو گوشی تفاوت به حدود 10 درصد می‌رسد که در هر صورت با برتری نوت 9 همراه می‌شود. با این وجود ال‌جی قول یک روز شارژدهی کامل در پرچم‌دار خود را داده است؛ آن هم در صورتی که نوت 9 در این زمینه کمی لب مرز عمل می‌کند. هر دو اسمارت‌فون مجهز به تکنولوزی شارژ سریع و و شارژ بی‌سیم هستند.

انتظارات

هزینه هزار دلاری برای داشتن یک اسمارت‌فون در نگاه اول کمی مضحک به نظر می‌رسد، اما گلکسی نوت 9 با عملکرد بی‌نقص خود در همه زمینه‌ها و همچنین طراحی زیبا به خوبی ارزش خود را در این زمینه ثابت کرده است. ال‌جی نیز قیمتی بین 900 تا 980 دلار برای V40 ThinQ در نظر گرفته است. با وجود این قیمت، باز هم شاید در نگاه اول فروش این محصول کمی با مشکل مواجه شود، اما از طرف دیگر دوربین سه‌گانه آن و عملکرد بی‌نقص که ال‌جی به کاربران خود قول داده است، می‌تواند این قیمت بالا را مانند دیگر رقیب کره‌ای توجیه کند.

در پایان این مطلب باید بگوییم گلکسی نوت 9 دارای یک باتری با ظرفیت بیشتر، قلم S Pen و ظرفیت حافظه داخلی دو برابر است که از جمله برتری‌های آن بر پرچم‌دار جدید ال‌جی محسوب می‌شود، اما از طرف دیگر V40 ThinQ با دوربین سه‌گانه خود تمامی قابلیت‌های لازم برای ربودن تاج شاهی اسمارت‌فون‌های اندرویدی بازار را از نوت 9 دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH