نوکیا 3.1 پلاس با نمایشگر 6 اینچی و دوربین دوگانه رسما معرفی شد

به نظر می‌رسد اچ‌ام‌دی گلوبال (مالک فعلی برند نوکیا) بر روی غلطک افتاده و حسابی گرد و خاک به راه انداخته است. پس از عرضه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و معرفی گوشی‌هایی هم‌چون نوکیا 7.1 و البته رونمایی از هدفون‌های True Wireless و وایرلس پرو، حالا نوبت به نوکیا 3.1 پلاس رسیده تا ادامه‌دهنده طوفان این کمپانی در چند وقت اخیر باشد. برای آشنایی بیش‌تر با محصول جدید نوکیا همراه آی‌تی‌رسان باشید.

در چند روز اخیر شاهد پیش‌فروش این محصول در برخی سایت‌ها و کشورها بودیم اما پس از آن‌که امروز از این دیوایس  پرده برداری شد، عرضه رسمی این گجت تنها در کشور هند، آن هم با قیمت فوق‌العاده 155 دلار تایید شده است. البته دلایلی وجود دارد که امیدوار به عرضه نوکیا 3.1 پلاس در دیگر بازارها باشیم که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگر بدون برش آن اشاره کرد تا دل کاربران غربی را نیز به دست آورده باشد.

نمایشگر 6 اینچی این دستگاه رزولوشن 1440 در 720 پیکسل (اچ‌دی پلاس) داشته و به سبب نسبت تصویر 18 به 9، ظاهری دراز و کشیده دارد. حاشیه‌های کناری نوکیا 3.1 پلاس با توجه به رده قیمتی آن بسیار پایین بوده و یک نکته مثبت به شمار می‌رود. اگر خاطرتان باشد، نوکیا قبلا یک گوشی با نام نوکیا 3.1 معرفی کرده بود که اصلا با دستگاه پیش روی ما قابل مقایسه نیست. برای مثال نوکیا 3.1 پلاس از دوربین دوگانه بهره برده، پردازنده هلیو P22 موجود در آن بسیار بهتر از دیگر تراشه ساخت مدیاتک یعنی مدل MT6750 حاضر در نوکیا 3.1 بوده و باتری 3,500 میلی آمپر ساعتی آن بسیار بهتر از نمونه 2,990 میلی آمپر ساعتی گوشی نوکیا 3.1 است.

در بخش دوربین دوگانه نوکیا 3.1 پلاس، می‌توانیم سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی آن (مجهز به قابلیت فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز) را در کنار یک سنسور 5 مگاپیکسلی ببینیم که وظیفه سنجش عمق میدان و اعمال افکت بوکه در عکس‌برداری با حالت پرتره را دارد. دوربین سلفی نیز یک نمونه 8 مگاپیکسلی انتخاب شده که به لطف لنز واید خود می‌تواند وسعت بیش‌تری از میدان پیش روی کاربر را در کادر قرار دهد. نوکیا 3.1 پلاس نمونه‌ای دیگر و در واقع آخرین گوشی نوکیا تحت پروژه اندروید وان است که ارایه سیستم‌عاملی به‌روز، امن و خالص را تضمین می‌کند. در حال حاضر این گوشی اندروید 8.1 اوریو را اجرا می‌کند اما به زودی به‌روزرسانی اندروید 9 را نیز دریافت خواهد کرد.

کیفیت ساخت این محصول با توجه به قیمتش بسیار عالی بوده و در طراحی بدنه آن از آلومینیوم و شیشه 2.5 بعدی استفاده شده است. با این حال در بخش حافظه نوکیا کمی دلسردکننده ظاهر شده و برای اسمارت‌فون جدیدش دو پیکربندی متفاوت، یکی با 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی و دیگری با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته است. کاربران می‌توانند فنلاندی جدید را در رنگ‌های آبی، سفید و گزینه‌ای ملقب به بالتیک خریداری کنند. از دیگر امکانات این دستگاه می‌توان به حسگر اثر انگشت (تعبیه شده در قاب پشتی)، جک هدفون و درگاه کارت حافظه اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH