پشتیبانی سه ساله اندروید، ارمغان گوگل برای دارندگان پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

اصلا منصفانه نیست که بخواهیم به‌روزرسانی دستگاه‌های اندرویدی را با iOS مقایسه کنیم؛ چرا که اپل کل اکوسیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محصولات خود را کنترل می‌کند، در حالی که گوگل به توسعه‌دهندگان سخت‌افزاری اجازه می‌دهد تا تغییرات مد نظر خود را بر روی نسخه‌های متفاوت اندروید داشته باشند. با این وجود مقایسه دستگاه‌های پیکسل با آی‌فون‌ها از نظر پشتیبانی نرم‌افزاری، عملی منصفانه خواهد بود. هر چند در این زمینه گوگل هنوز نتوانسته به مانند کوپرتینویی‌ها عملکردی مثبت و راضی‌کننده برای کاربران خود داشته باشد.

در هر حال گوگل اولین گام‌ها را در این زمینه با عرضه پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال به بازار برداشت و قول پشتیبانی سه ساله به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی را به خریداران این هندست‌ها داد. اولین مدل‌های این دو گوشی تنها دارای سه سال پشتیبانی امنیتی بودند که در اکتبر سال 2019 و پس از عرضه اندروید پای به پایان خواهد رسید.

خوشبختانه نسل جدید پیکسل‌ها پا جای پای پیشینیان خود گذاشته‌اند و تا پاییز سال 2021 گارانتی به‌روزرسانی نرم‌افزاری و امنیتی خواهند داشت. در صورتی که گوگل تصمیمی مبنی بر تغییر نام سیستم عامل خود نداشته باشد، باید گفت خریداران پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال تا 36 ماه نگرانی در خصوص نرم‌افزار اسمارت‌فون خود نخواهند داشت.

کاملا مشخص است که این پشتیبانی سه ساله نرم‌افزاری در بازار گوشی‌های اندرویدی ویژگی بسیار خوبی محسوب می‌شود، اما در قیاس با محصولات اپل هنوز جای کار زیادی دارد. گفتنی است در حال حاضر آی‌فون 5s که در سال 2013 عرضه شد قابلیت به‌روزرسانی به آخرین نسخه از سیستم عامل اپل، یعنی iOS 12 را دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH