ریزر فون 2 به عنوان نسل دوم گوشی‌های گیمینگ کمپانی ریزر رسما معرفی شد

پس از چند ماه درز شایعات و اخبار گوناگون درباره گوشی ریزر فون 2 (Razer Phone 2)، سرانجام از نسل دوم گوشی‌های گیمینگ ریزر رونمایی شد. کمپانی ریزر پرچمدار سال 2018 خود را با رفع نواقص، طراحی جدید و به‌روزرسانی‌های قابل توجه نسبت به نسل قبلی به بازار عرضه خواهد کرد. همراه آی‌تی‌رسان باشید تا با چند و چون این گوشی گیمینگ بیش‌تر آشنا شویم.

اگر بخواهیم ریزر فون 2 را در یک جمله توصیف کنیم، می‌توانیم بگوییم که تمام عناصر مورد نیاز برای داشتن یک گوشی گیمینگ خوب را در اختیار دارد. از آن‌جایی که با یک گوشی خاص و پرچمدار روبرو هستیم، اجازه دهید آن را از جنبه‌های گوناگون (طراحی، نمایشگر، سخت‌افزار و …) و به طور مفصل بررسی کنیم.


طراحی

در روزگاری که حتی گوشی‌های ارزان قیمت رده‌پایین نیز از طراحی کم حاشیه سود می‌برند، پرچمدار ریزر حاشیه‌های زیادی در اطراف نمایشگر خود (بالا و پایین) دارد. شاید ریزر این کار را کرده تا فضا برای تعبیه دو اسپیکر استریو این دستگاه فراهم شود. این دو اسپیکر نسبت به نمونه موجود در نسل قبلی با اندکی تغییرات و اصلاح همراه شده‌اند تا تجربه صوتی بهتری را رقم بزنند. تعجب نخواهید کرد که بدانید این اسپیکرها از تکنولوژی Dolby Atmos بهره برده و هر کدام از آن‌ها یک آمپلی‌فایر جداگانه دارد.

اگر خاطرتان باشد، گوشی ریزر فون به دلیل محدودیت‌های ساختاری و داشتن قاب فلزی، از شارژ وایرلس محروم بود اما امسال ریزر فون 2 از قاب پشتی شیشه‌ای بهره‌مند بوده تا امکان شارژ بی‌سیم برای این پرچمدار فراهم شود. با این حال بدنه اصلی هم‌چنان از جنس آلومینیوم است. متاسفانه پرچمدار ریزر از درگاه هدفون بی‌بهره است اما برای جبران مافات، یک دانگل داک 24 بیتی را در درون جعبه قرار داده تا کاربران بتوانند از هدفون‌های قدیمی‌شان نیز استفاده کنند.

علاوه بر این، ریزر فون 2 از استاندارد IP67 سود می‌برد که اگرچه در مقابل استاندارد IP68 دیگر پرچمدران یک سر و گردن پایین‌تر است، اما آن‌قدری خوب است که بتوان آن را یک نکته مثبت و بهبودی در مقایسه با نسل قبلی برشمرد. حالا که بحث روی طراحی است، باید به حک شدن لوگوی ریزر در پشت دستگاه نیز اشاره کنیم که اکنون به نور پس‌زمینه RGB مزین شده و حتی از رنگ کروم نیز پشتیبانی خواهد کرد.


نمایشگر

ریزر فون 2 به یک نمایشگر 5.7 اینچی مجهز شده که از نوع IGZO LCD بوده و رزولوشنی معادل 2560 در 1440 پیکسل (QHD) دارد. با آن‌که دیگر گوشی هوشمندی را نمی‌توان یافت که با نسبت تصویر 16 به 9 تولید شود، اما کمپانی تولیدکننده در ساخت پرچمدار جدیدش باز هم از پنلی با این نسبت تصویر استفاده کرده و ادعا می‌کند که در حال حاضر بهترین نسبت تصویر برای امور مالتی‌مدیا است. این نمایشگر اکنون 50 درصد روشنایی بیش‌تری در مقایسه با نسل قبلی گوشی گیمینگ ریزر داشته و به ادعای کمپانی تولیدکننده، بهترین نمونه برای حفظ جزئیات، حتی در محیط‌های تاریک است.

سال گذشته و در گوشی ریزر فون شاهد به‌کارگیری از نمایشگری بودیم که نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate) آن معادل 120 هرتز بود. انتظار داشتیم که گوشی ریزر فون 2 نیز از نمایشگری با چنین نرخی از تازه‌سازی تصویر بهره‌مند باشد که همین اتفاق هم افتاد. به این ترتیب لگ و کندی به کلی حذف شده و حساسیت به لمس نیز افزایش خواهد یافت. مزایای این پنل به همین جا ختم نشده و از محتوای HDR و گستره رنگی وسیع DCI-P3 نیز پشتیبانی خواهد کرد تا تصاویر، چه در حالت بازی و چه در حالت تماشای ویدیو به نحو بهتری به نمایش درآیند.


سخت‌افزار و عملکرد

مطابق انتظاری که از یک گوشی گیمینگ پرچمدار در سال 2018 داریم، چیپست اسنپدراگون 845 قدرت‌بخش ریزر فون 2 خواهد بود که عرق‌های آن را سیستم خنک‌کننده محفظه بخار (vapor chamber cooling system) خشک خواهد کرد! ریزر بر روی این سیستم خنک‌کننده بسیار تاکید داشته و مانور بسیاری روی آن داشت تا ما نیز باور کنیم هیچ مشکلی با این سیستم و داغ شدن گوشی نخواهیم داشت. هم‌چنین 8 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی از نوع حافظه‌های UFS برای این گوشی در نظر گرفته شده که اگر چه ظرفیتش چنگی به دل نمی‌زند، اما به کمک درگاه کارت حافظه می‌توان تا 1 ترابایت دیگر به حجمش افزود.

ظرفیت باتری نیز 4 هزار میلی آمپر ساعت بوده که برابر با ظرفیت باتری گلکسی نوت 9 است. شما می‌توانید این باتری را به لطف دو تکنولوژی شارژ وایرلس (با توان 15 وات) و نسخه +4.0 تکنولوژی شارژ سریع کوالکام به سرعت شارژ کنید. علی‌رغم آن‌که نسخه نهایی اندروید 9 مدت‌هاست که منتشر شده، این محصول با نسخه 8.1 اندروید عرضه خواهد شد اما تولیدکننده قول داده که به زودی آن را به جدیدترین نسخه اندروید به‌روزرسانی کند.


دوربین

ریزر فون 2 در پنل پشتی میزبان دو دوربینی است که نسبت به نمونه‌های موجود در نسل قبلی با بهبودهایی روبرو شده‌اند. در قاب پشتی این محصول می‌توانید دو دوربین با سنسورهای 12 مگاپیکسلی را ببینید که هر دو ساخت سونی هستند. خوشبختانه نمونه اصلی در بین این دوربین‌ها به فناوری فوکوس خودکار دوال پیکسل و تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر (OIS) مجهز بوده و لنزی با دیافراگم f/1.75 را پیش روی خود دارد. نمونه دوم نیز یک نمونه تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال دو برابری است که دیافراگم بسته‌تر با ضریب f/2.6 دارد.

این دوربین‌ها ریزر فون 2 را قادر می‌سازند که ویدیوهایی با کیفیت 4K و فول اچ‌دی را به ترتیب با نرخ‌های30 و 120 فریم بر ثانیه ضبط کند. دوربین سلفی نیز یک نمونه 8 مگاپیکسلی است که فوکوس ثابت داشته و به عنوان تنها تفاوت با نمونه حاضر در ریزر فون سال گذشته، اکنون می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت فول اچ‌دی را با نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کند.


لوازم جانبی

در کنار معرفی این دیوایس، کمپانی ریزر از لوازم جانبی گوناگونی برای آن پرده برداشت که از جمله آن‌ها می‌توانیم مواردی مانند کنترلر ریزر Raiju، شارژر وایرلس ریزر، قاب‌هایی از جنس چرم و کولار، محافظ شیشه‌ای تمپرد (برای صفحه نمایش) و هدفون Hammerhead را نام ببریم که پورت USB-C و نورپردازی RGB دارد.


قیمت و زمان عرضه

هم‌اکنون پیش‌خرید ریزر فون 2 در جریان بوده و قیمت تعیین شده برای این دیوایس نیز 799 دلار است. البته نسخه‌ای دیگر از این محصول با طرح اطلسی موجود بوده که قیمت آن 899 دلار تعیین شده و اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH