طراح گلکسی A9 سامسونگ: این گوشی مخصوص جوانان ساخته شده است

روز گذشته و در یک پرسش و پاسخ خبری، سنگ ایل پارک، مدیر طراحی گوشی‌های سری A سامسونگ، در هتل مایای کوالالامپور پاسخ‌گوی برخی سوالات خبرنگاران در ارتباط با گوشی جدید A9 این کمپانی بود.

وی در ابتدای این سمینار، توضیح کوتاهی در ارتباط با پروسه ساخت اسمارت‌فون‌های سامسونگ داد و گفت: برای دیزاین محصولات سامسونگ از ۶ آفیس مختلف در دنیا استفاده می‌شود. در طراحی A9 ما سعی کردیم تا بر اساس لایف استایل موجود و علاقه جوانان آن را درست کنیم.

سه نکته مهم در طراحی گلکسی A9 در نظر گرفته شده است. اولین چیز دوربین چهارگانه آن است. دوم شیشه و رنگ‌بندی دستگاه بوده است. سوم هم گرادیانت استفاده شده در پشت دستگاه است.

گلکسی A9 اولین گوشی دنیا با حضور ۴ دوربین است. ما تلاش زیادی کردیم تا تعبیه دوربین‌ها به‌صورت طبیعی و مناسب در پشت دستگاه انجام شود. پشت گلکسی A9 از شیشه، فلز و رنگ تشکیل شده است. برای این کار ما یک سری فناوری ایجاد کردیم تا رنگ‌بندی منحصر به‌فردی را بسازیم.

یک چالش دیگر برای ما ایجاد رنگ گرادیانت بر روی پشت دستگاه بود. ما طوری این رنگ را ساختیم که هاله روشن‌تر در بالا و تاریک‌تر در پایین ایجاد شود. گلکسی A9 دارای سه رنگ مشکی خاویاری، صورتی آدامسی و آبی لیمویی است.

پس از این توضیحات، سنگ ایل پارک به سوالات خبرنگاران در ارتباط با طراحی گلکسی A9 پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید.

سوال: درصد زیادی از کاربران، برای گوشی خودشان از کاور استفاده می‌کنند و برای همین رنگ بندی گوشی دیده نمی‌شود، چه راهکاری برای این مورد در نظر گرفتید و چرا شما بر روی طراحی دستگاه در جلو بیشتر کار نکردید که خلاقانه‌تر است؟

ما همکاری زیادی با سازندگان اکسسوری داشتیم و بدین خاطر کاورهایی طراحی شد که حتی دارای رنگ بندی و گرادیانتی هماهنگ با رنگ بندی پشت گوشی هستند. همچنین ما از نمایشگر اینفینیتی استفاده کردیم تا بهترین تعامل را با کاربر داشته باشد.

سوال: این گوشی از نظر طراحی ما را تا حد زیادی به یاد محصولات دیگری به خصوص از نظر رنگ بندی می‌اندازد،‌ همچون محصولات آنر، هدف اصلی شما از ساخت چنین اسمارت فونی چه بوده است؟

هدف ما از طراحی این محصول بیشتر جوانان بوده است. اولین چیزی که ما بر روی آن فوکوس داشتیم، کاربردی بودن دوربین بوده و سپس نوع رنگ بندی است که پیش از این ممکن است برخی از رقبای ما از آن استفاده کرده باشند. در سال ۲۰۱۸ این نوع رنگ بندی بسیار محبوب شده و حتی در دستگاه‌هایی غیر از گوشی تلفن نیز استفاده شده است.

سوال: اضافه کردن آبجکت‌های بیشتر به طراحی آن صدمه می‌زند، واکنش شما نسبت به این قضیه چیست و آیا ممکن است در آینده تعداد دوربین‌ها باز هم اضافه شود؟

عکاسان حرفه‌ای که دوربین DSLR استفاده می‌کنند، برای موارد مختلف از لنزهای گوناگون بهره می‌گیرند اما ما لنزهای متفاوتی را کار گذاشتیم تا به نیاز آن‌ها پاسخ دهیم. شاید کمپانی‌هایی چون گوگل فکر کنند یک یا دو لنز به اندازه کافی کیفیت خواهد داشت اما به شما اطمینان می‌دهم وجود لنز اولترا واید یا توانایی زوم اپتیکال دو برابری باعث به‌وجود آمدن کیفیت بالاتری خواهد شد. امکان افزوده شدن تعداد لنزهای بیشتر، به درخواست مهندسان تکنیکال ما وابستگی دارد و آن‌ها از من به عنوان یک طراح درخواست می‌کنند تا به بهترین شکل آن را در پشت گوشی قرار دهم.

سوال: محل قرارگیری سنسور اثر انگشت در گلکسی A7‌ و A9 متفاوت است، دلیل این امر چیست؟

کاربران اصلی دو گوشی A7 و A9 جوانان هستند و از آنجایی که ما دوست داریم تا به طیف متنوعی از درخواست‌ها پاسخ دهیم، محل سنسور انگشت در این دو مدل را متفاوت طراحی کردیم تا بر اساس سلیقه، گوشی محبوب خودشان را انتخاب کنند. همچنین از نظر رنگ بندی نیز تلاش ما بر استفاده از تنوع و زیبایی در هر دو مدل بوده است.

پس از این صحبت‌ها، امکان کار کردن با محصولات جدید سامسونگ نیز فراهم بود که پیش از این بررسی اولیه و هندز آن گلکسی A9 را برای شما در آی‌تی‌رسان کار کرده بودیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH