بررسی اولیه آنر 7S: ظاهر به‌روز و باطن قدیمی!

چند سال پیش هواوی، برند آنر را به ثبت رساند تا شاخه جدیدی از گوشی‌هایش را به دنیا بشناساند. این برند با تمرکز بر ارایه قابلیت‌های مختص پرچمداران و گوشی‌های بالارده در قالب یک تلفن هوشمند ارزان قیمت، شروع به‌کار کرد. البته فروش آنر به‌صورت آنلاین بوده و در شعارهای تبلیغاتی آن نیز تاکید زیادی بر روی جوانان شده است. ظاهرا هواوی با ثبت این برند می‌خواسته به‌صورت آنلاین، جوانان را در سرزمین ارزان‌فروشان مورد هدف قرار دهد. حالا آنر در سایر کشورهای دنیا نیز برندی شناخته شده است. در کشور ما گوشی‌های این برند بیش از همه با نام هواوی عجین شده‌اند و کمتر کسی آن‌ها را از هواوی جدا می‌داند. آنر امسال نیز روند خوب خودش را ادامه داد و شاهد محصولات میان‌رده بسیار خوبی از این برند بودیم. پیش‌تر باهم به بررسی آنر 7C پرداختیم و حتی نگاهی کلی به آنر 7A نیز داشتیم، اما امروز قصد داریم تا به‌صورت ابتدایی به بررسی برادر کوچک‌تر این گوشی، یعنی آنر 7S بپردازیم. اگر می‌خواهید بدانید که این عزیز چه چیزی در چنته دارد، با آی‌تی‌رسان و بررسی آنر 7S همراه باشید.

بخش طراحی در بررسی آنر 7S

در سال اخیر، اکثر پرچمداران بازار با بدنه‌ای شیشه‌ای/فلزی راهی بازار شدند و میان‌رده‌ها نیز تقریبا از فلز در ساختشان استفاده می‌شد. با این حال آنر برای گوشی جدید خودش از پلاستیک بهره گرفته که برای محصولی در سال 2018 خیلی جالب نیست. البته کیفیت پلاستیک به‌کار رفته در این گوشی بالاست اما خب به هیچ عنوان توان رقابت با فلزی‌ها را ندارد. با این حال می‌توان به جنبه مثبت ماجرا و کاهش قیمت گوشی نسبت به رقبا نیز نگاه کرد که از جمله دلایل اصلی آن، استفاده از همین پلاستیک عزیز است!

از لحاظ ظاهری آنر 7S شباهت بسیار زیادی به آنر 7A دارد. اطراف گوشی به صورت گرد طراحی شده و همین مسئله موجب می‌شود تا این عزیز تازه به دوران رسیده، به راحتی در دست جای بگیرد. با وجود پلاستیک انتظار داشتیم که وزن دستگاه کاهش قابل توجهی داشته باشد اما ضمن کوچک‌تر بودن از آنر 7A تنها 8 گرم از برادرش سبک‌تر است. یعنی اگر آنر 7S را به روی ترازو بفرستید، با عدد 142 مواجه می‌شوید. ضخامت دستگاه نیز 8.3 میلی‌متر اندازه گیری شده که برای محصولی در این سطح قابل قبول است. با توجه به بررسی آنر 7S توسط منتقدین معتبر دنیا مشخص شد که این دستگاه به‌خوبی به دست شما چسبیده و خیلی راحت سر نخواهد خورد.

این گوشی ظاهری به‌روز و کشیده داشته و از دور، داد می‌زند که یک محصول 2018 است. در بخش پشتی دوربین‌ و لوگو سازنده به چشم می‌خورند. در نگاه از رو‌ به‌ رو نیز آنر 7S حاشیه‌های نسبتا زیادی داشته و نسبت نمایشگر به بدنه آن چیزی نزدیک به 73 درصد عنوان شده که برای محصولات امروزی خیلی قابل قبول نیست. نکته جالب اینکه، نه در زیر نمایشگر و نه در بخش پشتی، شاهد سنسور اثر انگشت نبودیم و این دستگاه از چنین نعمتی بی‌بهره است!

بررسی آنر 7S

نمایشگر

آنر میان‌رده خودش را با نمایشگری معمولی همراه کرده که از ویژگی‌های آن می‌توانیم به سایز 5.45 اینچی با رزولوشن 1440 در 720 یا همان اچ‌دی پلاس خودمان اشاره کنیم.

این نمایشگر از پنل LCD بهره‌مند است و نسبت 18:9 دارد. در هر اینچ از صفحه نمایش، شاهد 295 پیکسل هستیم که برای یک گوشی میان‌رده خیلی جالب نخواهد بود چرا که امروزه اکثر مدل‌ها از صفحات فول اچ‌دی استفاده می‌کنند. خوشبختانه و یا شاید هم متاسفانه خبری از ناچ در بالای نمایشگر نیست و مجبور نیستید یک بخش اضافی را بر روی صفحه تحمل کنید! کیفیت نمایشگر با توجه به قیمت دستگاه، خوب ارزیابی شده و می‌توان بر رویش حساب کرد. در بخش تنظیمات نیز می‌توانید به‌صورت ابتدایی نحوه به نمایش در آمدن رنگ‌ها را مشخص کنید. البته برای ارایه نظرات کارشناسی می‌بایست تا زمان بررسی آنر 7S توسط ما، صبر کنید.

بررسی آنر 7S

سخت‌افزار

این سازنده چینی، آنر 7S را به چیپست MT6739 مدیاتک مجهز ساخته است. چیپستی که شامل 4 هسته ساده 1.5 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A53 شده و PowerVR GE8100 را به‌عنوان واحد گرافیکی در دل خود می‌بیند. چیپست MT6739 خیلی قدیمی نیست اما از فناوری ساخت 28 نانومتری بهره می‌برد و همین که از 4G پشتیبانی می‌کند، جای شکرش باقی‌ست! با این مدل نمی‌توانید دوربین‌های بیشتر از 13 مگاپیکسل در اختیار داشته باشید و نهایت قدرت آن در فیلم‌برداری نیز به 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه می‌رسد.

سازنده تصمیم گرفته تا میان‌رده جدید خودش را در یک نسخه مجهز به 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت رم راهی بازار کند. البته می‌توانید از طریق کارت حافظه تا 256 گیگابایت دیگر را نیز به حافظه گوشی خودتان بیفزایید. با اینکه چیپست قادر است تا نهایتا از 3 گیگابایت رم ساپورت کند اما آنر به استفاده از یک نمونه 2 گیگابایتی راضی شده که رسما برای یک گوشی امروزی قابل قبول نیست. بنابراین به احتمال زیاد در اجرای برنامه‌ها و خصوصا استفاده هم‌زمان از آن‌ها با مشکل مواجه خواهید شد. با این حال برای اطلاع از بنچمارک‌های این گوشی می‌بایست تا زمان بررسی آنر 7S توسط ما کمی دندان بر جگر بگذارید.

بررسی آنر 7S

دوربین

این روزها عادت کرده‌ایم که در میان‌ رده‌ها نیز دوربین‌های دوگانه را ببینیم. خصوصا اگر سازنده آن هواوی یا همان آنر باشد. اما این بار برخلاف همیشه شاهد دستگاهی هستیم که تنها به یک دوربین مجهز شده است. آنر 7S از تک دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه فلاش LED در بخش پشتی استفاده کرده که در نوع خودش جالب است. البته با توجه به قیمت بسیار پایین، نباید انتظارات بیشتری هم از این گوشی بخت برگشته داشت! رابط کاربری دوربین بسیار ساده بوده و سرعت عکس‌برداری به کندترین شکل ممکن صورت می‌گیرد. با تمام این‌ها بهره‌مندی از قابلیتی با نام HDR موجب شده تا حداقل تصاویر قابل قبولی با این گوشی ثبت کنید. نویز در تصاویر حرف نخست را می‌زند و خیلی نباید منتظر یک عکس فوق‌العاده باشید. در حالت کلی می‌توان دوربین آنر 7S را کار راه انداز عنوان کرد!

از لحاظ فیلم‌برداری نیز عملا گوشی می‌تواند به صورت 1080p با نرخ 30 فریم اقدام به ثبت ویدئو کند اما کیفیت آن اصلا جالب نخواهد بود! در ادامه شاهد نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین این گوشی هستید:

آنر برای دوربین سلفی نیز در نسخه جهانی از یک لنز 5 مگاپیکسلی بسیار ساده استفاده کرده که تنها مزیتش مجهز شدن به یک فلاش LED است. یعنی می‌توانید امیدوار باشید که در محیط‌های کم‌نور، فقط می‌شود یک سلفی خشک و خالی گرفت! تصاویر سلفی این گوشی، نویز بسیار زیادی داشته و با کمی افکت و دست‌کاری، می‌توان آن‌ها را جهت به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی آماده ساخت! با تمام این‌ها باید تا بررسی آنر 7S به‌صورت اختصاصی توسط ما کمی صبر کنید.

سایر قابلیت‌ها

بررسی آنر 7S را با قابلیت‌های ویژه آن ادامه می‌دهیم. با اینکه گوگل اندروید 9 پای را منتشر کرده و اکنون شاهد آپدیت برخی گوشی‌های قدیمی به این نسخه هستیم اما آنر تصمیم گرفته تا میان‌رده تازه متولد شده‌اش را با اندروید ۸.۱ اوریو راهی بازار کند. حتی این کمپانی می‌توانست گوشی خودش را با اندروید وان عرضه کند تا حداقل نگران هنگ کردنش نباشیم! رابط کاربری EMUI هواوی در این گوشی به چشم می‌خورد که چیز خاص و ویژه‌ای نسبت به گذشته، ارایه نخواهد داد. اگر پیش‌تر با گوشی‌های ساخته این کمپانی کار کرده‌اید، مسلما مشکلی با این مدل جدید هم ندارید.

در این گوشی از بلوتوث 4.2 بهره گرفته شده و با استفاده از GPS نیز می‌توانید مسیریابی خوب و دقیقی داشته باشید. آنر 7S همچنین از رادیو FM نیز پشتیبانی کرده و بنابراین بدون دسترسی به اینترنت نیز این توانایی را دارید که مثلا فوتبال را از رادیو دنبال کنید.

این مدل به یک اسپیکر خشک و خالی مجهز است و صدای خروجی از آن چنگی به دل نزده و کیفیتی معمولی را ارایه می‌دهد. خوشبختانه آنر 7S از جک استاندارد صدا بهره برده و می‌توانید با هدفون به موسیقی گوش دهید. این مدل همچنین در 3 رنگ آبی، مشکی و طلایی در بازار به فروش می‌رسد.

بررسی آنر 7S

باتری

به آخرین بخش از بررسی آنر 7S رسیدیم، جایی که باتری آن خودنمایی می‌کند. در این گوشی شاهد یک نمونه 3020 میلی آمپر ساعتی غیر قابل تعویض هستیم که می‌تواند تا در حدود یک روز و نیم شارژدهی داشته باشد. این گوشی حتی از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی نمی‌کند و در نتیجه به تایم زیادی برای فول شارژ کردنش نیاز دارید. ناگفته نماند که پورت شارژ آن نیز نمونه قدیمی میکرو USB است.

بررسی آنر 7S

قیمت آنر 7S

با توجه به آنچه که خواندید، این گوشی چیز خاصی در چنته ندارد و شاید مهمترین ویژگی آن، قیمتش باشد! جایی که برای در اختیار داشتن آن می‌بایست 110 یورو بپردازید که البته آن‌ هم با وجود آنر 7A و قیمت 120 یورویی به همراه قابلیت‌های بیشتر، زیر سوال می‌رود!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH