بررسی اولیه آنر 7A هواوی: آقای میان‌رده‌ها!

آنر یکی از زیر مجموعه‌های هواوی است که در ابتدا، فعالیت خودش را با تولید گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی شروع کرد و بعدها وارد حوزه پرچمداران نیز شد. همچنان بهترین میان‌رده‌های بازار کشور را آنر تولید می‌کند. محصولات این برند، عموما از کیفیت ساخت مطلوب و قیمت رقابتی برخوردارند تا جایی که یک گوشی از آنر با مشخصات مشابه نسبت به میان‌رده‌های سونی، سامسونگ و ال‌جی قیمت بسیار بهتری را ارایه می‌دهد. آنر امسال نیز روند خوب خودش را ادامه داد و شاهد محصولات میان‌رده بسیار خوبی از این برند بودیم. پیش‌تر باهم به بررسی آنر 7C پرداختیم و امروز قصد داریم تا به‌صورت ابتدایی نگاهی به برادر کوچک‌تر این گوشی یعنی آنر 7A بیندازیم. اگر می‌خواهید بدانید که این آقای میان‌رده چه چیزی در چنته دارد، با آی‌تی‌رسان و بررسی آنر 7A همراه باشید.

بررسی آنر 7A در بخش طراحی

مدتی می‌شود که دیگر خبری از پلاستیک در گوشی‌های تولیدی امروزی نیست (به‌جز پوکوفون F1 شیائومی) و حالا پرچمداران بازار را با ترکیبی از شیشه و فلز می‌بینیم و میان‌رده‌ها هم اکثرا فلزی شده‌اند. بنابراین خیلی عجیب نیست اگر بگوییم که آنر 7A یک گوشی تماما آلومینیومی است. از لحاظ ظاهر کلی، این دستگاه خوش ساخت شباهت زیادی به آنر 7C دارد. اطراف گوشی به صورت گرد طراحی شده و همین مسئله موجب می‌شود تا آنر 7A به راحتی در دست جای بگیرد. خوشخبتانه به دلیل استفاده از فلز نیازی نیست که همچون شاگرد شوفرها لنگ به دست بگیرید و گوشی را تمیز کنید چرا که میزان جذب چربی انگشتان بر روی سطح فلزی بسیار کمتر از شیشه است.

آنر برنامه غذایی مناسبی برای میان‌رده جدید خودش در نظر گرفته و توانسته تا کاری کند که آنر 7A ضخامتی در حدود 7.8 میلی‌متر داشته و وزنش رسما 150 گرم باشد. چنین اعداد و ارقامی برای دستگاهی در این سطح، یکی از نقاط قوت آن به‌شمار می‌رود. به واسطه نسبت نمایشگر عریض، این گوشی ظاهری به‌روز و کشیده داشته و از دور، داد می‌زند که یک محصول 2018 است. در بخش پشتی دوربین‌های دوگانه، سنسور اثر انگشت و لوگو آنر به چشم می‌خورند. در نگاه از رو‌ به‌ رو نیز آنر 7A حاشیه‌های نسبتا کمی داشته و سازنده توانسته تا نمایشگر را به خوبی در بدنه جای دهد؛ تا جایی که بیش از 75 درصد نمای جلویی به صفحه نمایش اختصاص یافته است. به‌طور کلی اگر با دید یک میان‌رده اقتصادی به آنر 7A نگاه کنید، طراحی آن را کاملا قابل قبول و حتی فراتر از انتظار خواهید دانست.

بررسی آنر 7A

نمایشگر

آنر برای دستگاه اقتصادی جدید خودش از یک نمایشگر 5.7 اینچی با رزولوشن 1440 در 720 یا همان اچ‌دی پلاس بهره گرفته است. در ساخت این نمایشگر که با نسبت 18:9 در بدنه دیده می‌شود، از پنل IPS LCD استفاده شده که به لطف آن شاهد زاویه دید بسیار خوبی هستیم.

در هر اینچ از صفحه نمایش آنر 7A بیش از 280 پیکسل به چشم می‌خورد که برای محصولی در این سطح قابل قبول است. این گوشی رنگ‌ها را خیلی گرم و زنده نشان نمی‌دهد اما در حد و اندازه‌های خودش حرف‌هایی برای گفتن دارد. با بررسی آنر 7A توسط افراد مختلف، مشخص شد که شما می‌توانید در بخش تنظیمات نمایشگر، نوع به نمایش در آمدن رنگ‌ها را تغییر دهید. مثلا آن‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنید که گرم‌تر و یا سردتر از حالت دیفالت دیده شوند. متاسفانه اطلاعات چندان دقیقی در رابطه با محافظ این نمایشگر در دسترس نیست.

بررسی آنر 7A

سخت‌افزار

بررسی آنر 7A را با بخش سخت‌افزاری آن ادامه می‌دهیم، جایی که میان‌رده بودن آن به اثبات می‌رسد. سازنده برای گوشی جدیدش، قید چیپست‌های خانگی را زده و دست به دامن کوالکام شده است. در این مدل، شاهد استفاده از اسنپدراگون 430 هستیم. یک چیپست میان‌رده که از 8 هسته Cortex-A53 تشکیل شده و در دو دسته چهارتایی با فرکانس‌های مختلف دیده می‌شوند. آدرنو 505 به عنوان واحد گرافیکی در چیپست قرار گرفته تا بتوانید نیم‌نگاهی هم به بازی‌ها داشته باشید. از جمله ویژگی‌های شاخص این چیپ، می‌توان به پشتیبانی از نسل سوم فناوری شارژ سریع کوالکام اشاره کرد، جایی که این امکان را دارید تا 38 درصد سریع‌تر از نسل قبلی گوشی را شارژ کنید.

آنر این میان‌رده خودش را در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی برای حافظه داخلی ساخته که متناسب با منطقه عرضه‌ شده شامل 2 و یا 3 گیگابایت رم نیز می‌شود. شما همچنین می‌توانید از طریق کارت حافظه تا 256 گیگابایت دیگر به حافظه آنر 7A بیفزایید؛ بنابراین مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت. نکته جالب این است که درگاه کارت حافظه با سیم‌کارت دوم مشترک نیست، در نتیجه می‌توانید به‌صورت همزمان از دو سیم کارت به همراه کارت حافظه بهره‌مند شوید.

برای دیدن بنچمارک‌ها می‌بایست تا رسیدن این گوشی به دفتر آی‌تی‌رسان و بررسی آنر 7A به‌صورت کامل، صبر کنید.

بررسی آنر 7A

دوربین

از جمله فاکتورهای مهم برای یک گوشی 2018 استفاده از دوربین دوگانه است. آنر به‌خوبی این موضوع را درک کرده و حالا تقریبا تمام میان‌رده‌های جدیدش به چنین ویژگی مجهز هستند؛ آنر 7A نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست. در گوشه بالا و سمت چپ بخش پشتی گوشی شاهد دوربین دوگانه‌ای هستیم که توسط یک فلاش LED همراهی می‌شود. مجموعه دوربین شامل یک لنز 13 مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و یک لنز 2 مگاپیکسلی است. وظیفه اصلی لنز دوم در واقع ثبت جزئیات بهتر در محیط‌های کم‌نور و عمق دادن به تصاویر، به‌خصوص در حالت پرتره خواهد بود. بنابراین عملا نمی‌توان از لنز دوم برای عکاسی به‌صورت جداگانه بهره برد.

طبیعتا برای یک دستگاه اقتصادی انتظار دیدن ویژگی‌های دهن پر کنی همچون لرزش‌گیر اپتیکال را نداریم؛ همین که آنر جان زحمت کشیده و دو دوربین برای آنر 7A تدارک دیده، جای شکرش باقی‌ست. تصاویر گرفته شده با این گوشی در حد و اندازه‌های یک میان‌رده است و نباید به بهانه حضور دو لنز در پشت دستگاه، گمان کنید که با یک گوشی پرچمدار و فوق‌العاده طرف هستید!

در بخش تنظیمات دوربین، قابلیت‌های خاصی در نظر گرفته شده و مثلا می‌توانید با گوشی 120 یورویی خودتان به‌صورت پرتره عکس بگیرید که مسلما برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی عکس محوری همچون اینستاگرام، مناسب خواهد بود. در بخش فیلم‌برداری نیز امکان ثبت ویدئوهای فول‌ اچ‌دی با نرخ 30 فریم گنجانده شده که می‌تواند تا حدی، نیازهای ابتدایی شما را برطرف سازد. در ادامه شاهد نمونه تصاویر گرفته شده با آنر 7A هستید:

آنر برای دوربین سلفی از یک نمونه 8 مگاپیکسلی کمک گرفته که توسط یک فلاش LED همراهی می‌شود. پیش‌تر در گوشی‌های این رده، شاهد دوربین‌های دوگانه سلفی هم بوده‌ایم اما این مدل جز آن دسته نیست. به کمک فلاش می‌توانید حتی در محیط‌های تاریک نیز عکس‌های سلفی خوبی بگیرید که در نوع خودش جالب است. در این بین، بد نیست به گشودگی دیافراگم f/2.0 برای دوربین سلفی نیز اشاره کنیم که حتی از دوربین اصلی هم بهتر بوده و نوید ثبت تصاویر روشن‌تری را در تاریکی می‌دهد.

رابط کاربری

آنر 7 ای به اندروید 8 اوریو مجهز شده و از رابط کاربری اختصاصی این کمپانی با نام Emotion 8 بهره می‌برد. همچون مدل‌های قبلی می‌توانید از دو حالت کلی برای استفاده از گوشی استفاده کنید: یکی با حضور اپ‌دراور و دیگری بدون آن.

منوی نوتیفیکیشن به صورت دو مرحله‌ای است و از رنگ‌های مشکی و آبی در آن استفاده شده که این ترکیب رنگ، زیبایی رابط کاربری را دوچندان کرده است. اپ دراور در نظر گرفته شده برای آنر 7A، به صورت عمودی است و در سمت راست نیز حروف لاتین دیده می‌شود تا بتوانید دسترسی سریع‌تری به اپ‌های مورد نظر داشته باشید. البته در بالای صفحه کادری برای جستجوی اپلیکیشن مورد نظر تعبیه شده که کار را برای‌تان راحت می‌کند. اگر در لاک اسکرین انگشت خود را از پایین به سمت بالا بکشید، با یک منوی کوچک روبه‌رو می‌شوید و بدون آنکه نیازی به باز کردن قفل دستگاه باشد، می‌توانید از ماشین حساب و یا تایمر استفاده کنید، وارد رکوردر شوید و صدایی را ضبط کنید، از چراغ قوه بهره بگیرید و یا اینکه توسط دوربین یک QR Code را اسکن کنید.

به‌طور کلی، اگر پیش‌تر با گوشی‌های آنر و هواوی کار کرده باشید، هیچ چیز جدید و جالبی را در هنگام بررسی آنر 7A نخواهید دید.

بررسی آنر 7A

سایر قابلیت‌ها

بررسی آنر 7A را با معرفی قابلیت‌های این دستگاه ادامه می‌دهیم. در این گوشی از بلوتوث 4.1 بهره گرفته شده و با استفاده از GPS نیز می‌توانید مسیریابی خوب و دقیقی داشته باشید. آنر 7A همچنین از رادیو FM نیز پشتیبانی کرده و بنابراین بدون دسترسی به اینترنت نیز این توانایی را دارید که مثلا فوتبال را از رادیو دنبال کنید.

این مدل به یک اسپیکر خشک و خالی مجهز است و صدای خروجی از آن نسبتا بلند بوده و کیفیتی معمولی را ارایه می‌دهد. خوشبختانه آنر 7A از جک استاندارد صدا بهره برده و می‌توانید با هدفون به موسیقی گوش دهید.

همچون اکثر محصولات امروزی، این آقای میان‌رده نیز به سنسور اثر انگشت مجهز شده است. سنسور در بخش پشتی دیده می‌شود و مشکل چندانی برای دسترسی به آن نخواهید داشت. دقت و سرعت سنسور نیز همچون سایر محصولات این برند عالی بوده و به‌راحتی توان رقابت با پرچمداران را هم دارد!

بررسی آنر 7A

باتری

آنر 7A با یک باتری 3000 میلی‌آمپری عرضه می‌شود که توسط کاربر قابل تعویض نیست. البته برای شارژ می‌بایست از پورت قدیمی میکرو USB استفاده کنید که در دنیای امروزی جایی ندارد. با توجه به بررسی آنر 7A توسط افراد مختلف، می‌توان تا در حدود یک روز و نیم بر روی شارژدهی آن حساب کرد.

بررسی آنر 7A

به سوپر گروه گوشی‌های هواوی ملحق شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH