معرفی 10 مودم 4G پرفروش در بازار ایران

در این مقاله شما را با پرفروش ترین مودم 4G موجود در بازار ایران آشنا خواهیم کرد.

یکی از روش‌های یافتن مناسب‌ترین محصول برای خرید؛ بررسی آمار فروش آن در بازارهای مختلف است. اگر کاربران از محصول و کالایی راضی باشند؛ آن را خریداری کرده و به دیگران هم پیشنهاد می‌دهند. به علاوه، نظرات و کامنت‌های مثبت کاربران در سایت‌های مختلف باعث تشویق و تحریک دیگران می‌شود.

در بازار مودم‌های همراه و 4G نیز چنین حکایتی وجود دارد. مودم‌های 4G پرفروش بازار مشخص هستند و کاربران می‌دانند با خرید این روترها چه کیفیت و مزیت‌هایی به دست می‌آورند. در این مطلب می‌خواهیم سراغ 10 مودم 4G پرفروش بازار ایران طی سال‌های اخیر برویم و ببینیم کاربران از کدام برندها و مدل‌ها بیشتر استقبال کرده و به دیگران پیشنهاد خرید دادند.

طبیعی است اگر قصد خرید یک روتر همراه دارید؛ بهتر است نگاهی به این فهرست انداخته و مودم خودتان را با اعتماد به نفس بیشتری انتخاب کنید.

 مودم قابل حمل نزتک NZT-77C

مودم 4G

در میان مودم‌های 4G قابل حمل بازار، مدل نزتک 77C یکی از پرطرفدارترین مودم‌هاست. یک مودم جمع‌وجور با سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و آپلود ۵۰ مگابیت که به یک باتری 2000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده ولی وزن آن تنها 160 گرم است که یک مودم بسیار سبک محسوب می‌شود.

آنتن‌های مودم داخلی بوده و با ابعاد کوچکی که دارد به راحتی قابل حمل است. از امکانات این مدم می‌توان به اتصال 4 ساعت به 4G و پشتیبانی از 10 کاربر همزمان اشاره کرد.

باتری مودم نزتک 77C قابل جدا شدن است و در زیر آن دیکگاه سیمکارت و کارت حافظه قرار می‌گیرد، این مدم از کارت حافظه تا 32 گیگابایت پشتیبانی می‌کند که توسط آن می‌توانید فایل‌های مورد نیاز را دانلود و توسط مودم با دیگران به اشتراک بگذارید.

نزتک 99DX

مودم 4G

نزتک 99DX  یک مودم خانگی و 4G همه‌چیز تمام در بازار ایران است که به واسطه امکانات خوبی که دارد، به یک مدل پرفروش تبدیل شده است.

مودم نزتک 99DX روی شبکه‌های موبایل و LTE سرعت دانلود 150مگابیت و آپلود 50 مگابیت برثانیه را دارد. این مودم روتر به چهار آنتن خارجی قدرتمند مجهز شده که قابلیت چرخش 360 درجه دارند و امواج را با قدرت سیگنال بالا به جهات مختلف ارسال می‌کنند.

این مودم هم با باتری و هم با دوشاخ به برق شهری متصل می‌شود و به نوعی یک مودم همراه برای استفاده در هر مکانی که به اینترنت قدرتمند نیاز دارید محسوب می‌شود. باتری این مودم 3 هزار میلی‌آمپر ساعت بوده و 6 تا 8 ساعت شارژدهی دارد.

مودم نزتک 99DX  از درگاه RJ-45 WAN/LAN بهره می‌برد که با استفاده از این پورت می‌توانید دستگاه‌هایی که قابلیت اتصال وای‌فای ندارند را به آن متصل کنید. این مودم به طور همزمان به 10 کاربر متصل می‌شود، همچنین در ایران رجیستری شده و با همه سیمکارت‌ها و به تمامی سیتم‌عامل‌ها متصل می‌شود.

ایرانسل TF-i60 H1

Irancell TF-i60 H1 مودم 4G

بعد از داغ شدن بازار مودم‌های سیم‌کارتی، ایرانسل با ثبت قرارداد با شرکت هوآوی چند مودم را به صورت رسمی روانه بازار کرد. مودم TF-i60 H1 بدون شک یکی از بهترین مودم‌های 4G دسکتاپ در بازار ایران است.

مهم‌ترین مزیت آن برخورداری از درگاه‌های LAN و WAN به همراه آنتن‌های داخلی با قابلیت نصب آنتن‌های خارجی، برای شبکه‌های موبایل و وای‌فای است. مودم از شبکه TD LTE پشتیبانی می‌کند و سرعت دانلودی برابر با 300 مگابیت بر ثانیه دارد. دو آنتن داخلی دستگاه روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز وای‌فای کار می‌کنند.

پشتیبانی هم‌زمان از 4 عدد SSID از قابلیت‌های بسیار خوب این دستگاه است. کاربر مودم TF-i60 H1 می‌تواند بنا‌بر نیاز خود تا 4 شبکه‌ بی‌سیم مستقل را ایجاد کند و هر شبکه‌ را در اختیار گروه خاصی از کاربران قرار دهد. تا 32 کاربر می‌توانند به صورت هم‌زمان به وای‌فای ایجادشده توسط مودم TF-i60 H1 وصل شوند. این قابلیت باعث شده تا مودم TF-i60 H1 برای مصارف تجاری و اداری نیز گزینه مناسبی باشد.

البته مودم باتری ندارد و باید به طور مستقیم به برق متصل شود. در کل برای کاربرانی مناسب است که می‌خواهند اینترنت 4G را روی کامپیوتر خانگی یا کامپیوترهای مخصوص بازی با کابل شبکه به اشتراک بگذارند.

این مودم پنلی خاص برای پشتیبانی از SMS و حتی استفاده از کدهای دستوری USSD نیز دارد. به همراه مودم، دو عدد سیمکارت ایرانسل نیز در جعبه موجود هستند که هزینه فعال‌سازی خاص خود را دارند.

نتربیت NWR-m920

Neterbit NWR-m920

در این مودم از 4 آنتن خارجی استفاده شده که دوتای آن برای اتصال به شبکه LTE و دو تای آن برای ایجاد شبکه وای‌فای 802.11n/g/b با فرکانس 2.4 گیگاهرتزی استفاده می‌شود. مودم همواره خنک بوده و دمای آن تا حداکثر 40 درجه افزایش می‌یابد.

این مودم خانگی بوده، به این معنی که برای روشن شدن نیاز به اتصال به برق شهری از طریق کابل خود دارد. سرعت مودم نتربیت NWR-m920 برابر با 300 مگابیت بر ثانیه برای دانلود و 50 مگابیت بر ثانیه برای آپلود است.

در پشت دستگاه و در کنار دکمه‌های کنترل، یک درگاه WAN و سه درگاه LAN برای اتصال به رایانه‌ها قرار گرفته است. این مودم برای فراهم کردن امنیت بیشتر از سیستم دوگانه فایروال SPI و NAT استفاده می‌کند.

تی‌پی‌لینک Archer MR200

یک مودم 4G دسکتاپ با سه درگاه LAN صد مگابیتی و یک درگاه WAN، شیار سیم‌کارت و دو آنتن خارجی قابل جدا شدن برای 4G و سه آنتن داخلی برای وای‌فای.

سرعت وای‌فای دوبانده این مودم ۷۵۰ مگابیت بر ثانیه است. یعنی شما هم یک اینترنت 4G با سرعت ۱۵۰ مگابیت دارید و هم می‌توانید از وای‌فای روی هر دو فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز سود ببرید.

این مودم برای کاربرانی که جابه‌جایی زیادی ندارند و می‌خواهند از اینترنت همراه و موبایل در یک نقطه خاص استفاده کنند؛ بهترین گزینه است. با خرید این مودم دیگر نیازی به خرید آنتن تقویتی 4G نخواهید داشت و با اتصال به برق شهری، همانند یک مودم روتر رومیزی ADSL استفاده می‌کنید.

نسخه‌های مختلفی از این مودم در بازار ایران مشاهده می‌شود که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

دی‌لینک DWR-921

مودم 4G

یکی دیگر از مودم‌های 4G رومیزی پرفروش در بازار ایران از شرکت دی‌لینک است. این مودم به تمام معنا یک روتر رومیزی است به اضافه اینکه شیار سیم‌کارت موبایل برای اشتراک‌گذاری اینترنت دارد. چون ۴ درگاه اترنت صد مگابیتی و یک درگاه WAN صد مگابیتی دارد.

از کلیدهای روشن/خاموش دستگاه و وای‌فای سود می‌برد و مجهز به وای‌فای یک بانده با سرعت ۳۰۰ مگابیت است. کاربران زیادی هستند که دنبال یک مودم همراه رومیزی خوب می‌گردند.

دی‌لینک DWR-921 با داشتن دو آنتن تقویتی 4G قابل جداشدن و آنتن‌های وای‌فای داخلی، برای کاربرانی که در محدوده پوشش‌دهی موبایل ضعیفی هستند نیز یک گزینه انتخابی ایده‌آل خواهد بود.

می‌توان آنتن‌های این مودم را جدا و با آنتن‌های بیرونی پرقدرت‌تری جایگزین کرد.

ایرانسل FD-M40 G1

Irancell FD-M40 G1

یکی دیگر از مودم‌های 4G همراه پرفروش در بازار ایران از شرکت ایرانسل است.

این مودم از نسل 4G بوده و حداکثر سرعت دانلود آن به مرز 150 مگابیت می‌رسد. آنتن‌های این مودم داخلی بوده تا حمل آن راحتتر باشد. در کنار شیار سیم‌کارت، یک شیار برای وارد کردن کارت حافظه از نوع Micro-SD تا حدکاثر طرفیت 32 گیگابایت قراداده شده است. باتری این مودم 2200 میلی‌آمپری است که با پورت Micro USB شارژ می‌شود.

مودم ایرانسل FD-M40 G1 توانایی پشتیبانی همزمان ت 25 نفر را دارد و استفاده از یک صفحه نمایش کوچک به همراه پشتیبانی از SMS  از دیگر قابلیت‌های این مودم است.

تی‌پی‌لینک Archer MR100

Tplink Archer MR100

یک مودم 4G دسکتاپ با یک درگاه LAN صد مگابیتی و یک درگاه WAN، شیار سیم‌کارت و دو آنتن خارجی قابل جدا شدن برای 4G و آنتن داخلی برای وای‌فای است. این مودم از استانداردهای 802.11g/b/n برای اتصال بی‌سیم استفاده می‌کند و فرکانس 2.4 گیگاهرتزی ایجاد می‌کند.

سرعت انتقال اطلاعات در مودم تی‌پی لینک Archer MR100 برابر با 300 مگابیت بر ثانیه برای دانلود و 50 مگابیت بر ثانیه برای آپلود است. این مودم باتری نداشته و برای استفاده‌های خانگی با برق شهری طراحی شده است.

استانداردهای امنیتی مختلفی در این مدل به کار گرفته شده است. مودم هنگام استفاده داغ نکرده و دمای آن همواره زیر 40 درجه باقی می‌ماند. نسخه‌های مختلفی از این مودم در بازار ایران مشاهده می‌شود که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

مودم روتر همراه نزتک 99c

مودم 4G

 

نزتک یک برند آمریکایی است که مودم‌های آن در بازار ایران توسط شرکت هایپرسل بازتولید و به بازار عرضه می‌شود. مودم نزتک 99C از آن دست محصولاتی است که هم به عنوان مودم-روتر و هم به عنوان ریپیتر ( تقویت دهنده سیگنال ) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل تنها مودم 2 سیمکارت در سبد مودم‌های نزتک است و با پشتیبانی از تمام اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل، به صورت رجیستر شده در سامانه همتا، روانه بازار می‌شود. از مهم‌ترین نقاط قوت این مدل، قابلیت تنظیم VPN است. همچنین قابلیت اتصال به اینترنت هم به صورت WIFI و هم از طریق کابل LAN از دیگر برتری‌های این محصول به شمار می‌رود.

مودم 99C نزتک با بهره‌مندی از باتری لیتیوم یونی 5200 میلی آمپر – ساعت، به عنوان پاوربانک نیز قابل استفاده است. این مودم از سرعت دانلود 150 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 70 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌تواند تا 10 اتصال را به صورت هم‌زمان و بدون افت کیفیت برقرار نماید. این مدل مانند دیگر مودم‌های همراه نزتک دارای گارانتی تعویض 3 ساله شرکت هایپرسل است.

بر روی این مودم یک نمایشگر LCD قرار دارد که توسط آن می‌توانید وضعیت شبکه، دیتا، میزان مصرف باتری، وضعیت WiFi را بررسی کنید. همچنین باتری 6 هزار میلی‌آمپری این دستگاه باعث می‌شود تا مودم بیش از 6 ساعت شارژدهی داشته باشد و حتی به عنوان پاوربانک نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ایرانسل TF-I60 S1مودم 4G

شرکت ایرانسل در طول زمان، مودم‌های زیادی به بازار عرضه کرده است که بیشتر آن‌ها با استقبال مردم مواجه شده‌اند تا وارد لیست پرفروش‌ترین‌ها شوند. این مودم آنتن‌های داخلی داشته و با استاندارد 802.11b/g/n/ac، فرکانسی برابر با 5 گیگاهرتز دارد.

مودم TF-I60 S1 از شبکه LTE پشتیبانی می‌کند و سرعت حداکثری 300 مگابیت بر ثانیه در هنگام دانلود و 50 مگابیت بر ثانیه در هنگام آپلود دارد. از طریق وای‌فای تا 32 نفر امکان اتصال به مودم را دارند. با استفاده از این مودم می‌توانید به چهار دستگاه از طریق کابل لن متصل شوید.

این مودم نیز خانگی بوده و با برق شهری کار می‌کند. همچنین به همراه مودم، دو سیمکارت ایرانسل برای شما ارسال خواهد شد.

5 در مورد “معرفی 10 مودم 4G پرفروش در بازار ایران”

  1. سلام اولین مدل تی پی لینک M7350 کسی میدونه ورژن ۵ این دستگاه هم قابلیت استفاده بدون باتری داره ؟میشه مستقیم به برق وصلش کرد؟

  2. سلام دوستان.من ۵ سال مودم سیمکارت خورد d-link داشتم.مدل DWR-730.سرعت و قدرت آنتنش فوق العاده بود.حتی بایک خونه آنتن.اما مشکلش این بود که یه مواقعی که یکم آنتن ضعیف میشد نتش میرفت و حتما باید یک بار دکمه REFRESH رو میزدی تا نت دوباره وصل بشه.
    اما نمیدونم مدلهای بالاترش مثلا سری 900 هم این مشکل رو داشت یا نه.اما با اینکه مودم من 3g بود، اما سرعت دان با 4g گوشیم برابری میکرد.
    D-Link و TP-Linkخیلی در این زمینه حرفه ای هستند و کارشون همینه.
    امیدوارم تونسته باشم کمک کنم.

    1
    7
  3. لطفاً جهت خرید مودم همراه نسل۴و۴.۵و۵که همه سیم‌کارتها پشتیبانی کند بعلاوه باطری ۶۰۰۰به بالا معرفی بفرمائید لطفاً سریع جواب دهید

    3
    25
  4. ویدا قبادی

    سلام من یک مودم خوب می خوام که برای همراه اول و letرو ساپورت کنه و باتری هم داشته باشه و نحوه خرید رو هم راهنمایی فرمایید اطفا

    8
    17
  5. سلام ممنون از توضیحات کاملتون، الان من اگه مودمی بخوام بخرم که هر سیمکارت lte رو پشتیبانی کنه، کدوم مودم رو پیشنهاد میدین؟؟؟؟ توجه کنین tdlte برام مهمه نه 4g
    تشکر فراوان

    15
    54

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH