دلایل عدم عرضه اسمارت‌فون تاشوی گلکسی X از سوی سامسونگ با وجود امکان انجام این‌کار

احتمال دارد سامسونگ زمان عرضه اسمارت‌فون تاشوی گلکسی X خود را به شکل غیرمنتظره‌ای به تعویق بیندازد. اما این موضوع به معنای طرح چنین گفته‌هایی طی ماه جاری نیست و اکنون مدتهاست که همگی منتظر اسمارت‌فون تاشوی خیالی سامسونگ هستند.

این هفته دی‌جی کو، مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ در خصوص دلایل سامسونگ برای عدم عرضه هندست هنری خود به بازار توضیحاتی را ارایه کرد. این در حالیست که چندین برند دیگر مشغول تولید گوشی‌های تاشوی رقیب هستند. همچنین وی اعلام کرد که پرچم‌دار موردنظر در زمان باز شدن نمایشگر، عملکردی مشابه یک تبلت را ارایه خواهد داد. در حالی‌که مکانیزم تاشو به هندست امکان می‌دهد تا به گجتی قابل‌حمل تبدیل شده و در جیب لباس شما قرار گیرد.

دی‌جی کو، رئیس سامسونگ موبایل در یک مصاحبه جدید با وب‌سایت CNET تاکید کرد که قابلیت تاشوندگی گلکسی X نه‌تنها یک ترفند تبلیغاتی نیست؛ بلکه در عوض ویژگی‌ها و تجارب جذاب و جدیدی را برای کاربران عرضه خواهد کرد. در واقع دی‌جی کو طی این مصاحبه از جاه‌طلبی‌های خود برای گوشی پرچم‌دار جدید صحبتی به‌میان نیاورد.

تا شدن نمایشگر به سامسونگ اجازه خواهد داد تا صفحه‌نمایشی چشم‌نواز با اندازه بزرگ‌تر از 6.5 اینچ را در اختیار کاربران قرار دهد؛ بی‌آن‌که از دارندگان اسمارت‌فون بخواهد تا برای کار با دستگاه، انگشتان خود را تا موقعیت‌های غیرممکن بکشانند. به گفته دی‌جی کو این اسمارت‌فون به منظور ارایه تجربه‌ای مشابه با یک تبلت، باز خواهد شد. به عقیده رئیس سامسونگ موبایل، افزایش میزان فضای نمایشی واقعی و قابل‌دسترس بر روی یک اسمارت‌فون مسئله مهمی به‌شمار می‌رود. هنگامی‌که کمپانی نخستین هندست سری گلکسی‌نوت خود را در اکتبر سال 2011 عرضه کرد، نمایشگر 5.3 اینچی گوشی به‌خاطر اندازه خود سروصدای گسترده‌ای را به‌راه انداخت.

با این‌حال دی‌جی کو خاطرنشان می‌کند که پس از گذشت 8 نسل از فبلت سامسونگ، اکنون دستگاه‌های مجهز به نمایشگرهای بزرگ در همه‌جا مشاهده می‌شوند و در حال حاضر اسمارت‌فون‌های رقیب مانند آی‌فون XS مکس و گوگل پیکسل 3XL به ترتیب با نمایشگرهای 6.5 و 6.3 اینچی روانه بازار شده‌اند. کو گفت: ” زمانی‌که فروش گوشی تاشو را آغاز می‌کنیم، احتمالا این محصول بازار محدودی را به‌خود اختصاص خواهد داد. اما یقینا این بازار توسعه خواهد یافت. من بابت نیازمندی کاربران به یک گوشی تاشو خوش‌بین هستم.”

سامسونگ برای نمایشگرهای اسمارت‌فون تاشو خود چندین پتنت را در اختیار دارد. با این‌حال هنوز مشخص نیست که گلکسی X نهایتا از کدام الگوی نمایشگر استفاده خواهد کرد.

سامسونگ وعده داده تا در جریان کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان که ماه آینده در سان‌فرانسیسکو برگزار می‌شود از پرچم‌دار تاشوی خود رونمایی کند. با این‌حال اکنون بحث‌هایی پیرامون عرضه این هندست در سال 2019 مطرح شده و کمپانی نیز از رجزخوانی‌های برجسته خود عقب‌نشینی نموده است.

به‌دنبال برگزاری رویداد عرضه اسمارت‌فون گلکسی A9 در اوایل هفته جاری، دی‌جی کو به CNET گفت: “هنگامی‌که یک گوشی تاشو را به بازار عرضه می‌کنیم، این هندست بایستی برای مشتریان ما واقعا معنادار باشد. در صورتی‌که تجربه کاربر به استانداردهای مورد نظر من ارتقا پیدا نکند، شخصا مایل به عرضه چنین محصولاتی نخواهم بود.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH