هواوی میت 20 و میت 20 پرو با تراشه کایرین 980 و دوربین سه‌گانه معرفی شدند

پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام امروز کمپانی چینی هواوی جدیدترین پرچمداران از سری میت خود را معرفی کرد. هواوی میت 20 و میت 20 پرو دو عضو جدید این خانواده هستند که از تراشه کایرین 980، دوربین سه‌گانه و بسیاری از امکانات دیگر بهره‌ می‌برند. همراه آی‌تی‌رسان باشید تا با این دو بیش‌تر آشنا شویم.


هواوی میت 20 پرو

هواوی میت 20 پرو در واقع نسخه‌ای پیشرفته‌تر با دوربین و امکانات بهتر از برادرش است. ما درباره محصولی صحبت می‌کنیم که از نمایشگری اولد و خمیده با اندازه‌ای 6.39 اینچی سود می‌برد که کیفیت +QHD داشته و از محتواهای HDR نیز پشتیبانی خواهد کرد. مطابق انتظار، دوربین سه‌گانه گوشی هواوی P20 پرو در این دیوایس به کار گرفته شده که ترکیبی از سه سنسور 40 مگاپیکسلی (از نوع زاویه باز با دیافراگم f/1.8)، بیست مگاپیکسلی (از نوع فوق زاویه باز با دیافراگم f/2.2) و 8 مگاپیکسلی (80 میلی‌متری، از نوع تله‌فوتو با دیافراگم f/2.2) خواهد بود.

یکی از توانایی‌های عالی دوربین این گوشی، ثبت تصاویر ماکرو در فاصله 2.5 سانتی‌متری از سوژه است. در بخش فیلم برداری نیز به لطف هوش مصنوعی و ورود آپشن‌هایی مانند حالت سینما، نسبت به گذشته بهبود یافته است. حالت سینما این امکان را به کاربر می‌دهد تا با تنظیم نوع، شدت رنگ و درجه اشباع رنگ‌ها، صحنه‌هایی خارق‌العاده را رقم بزند. برای مثال در حالتی که به افکت هالیوودی معروف است، می‌توان تمام پس‌زمینه را به حالت سیاه و سفید در آورد و تنها سوژه اصلی را به صورت رنگی نگه داشت که حقیقتا بسیار عالی است.

حالا که صحبت از هوش مصنوعی به میان آمد، باید بدانید چیپست جدید هواوی از پردازنده عصبی پیشرفته‌تری برخوردار است که حالا کارهای خارق‌العاده‌تری مانند شناسایی ویدیوهای مشابه و استخراج بخش‌هایی از آن‌ها برای ساخت یک هایلایت 10 ثانیه‌ای انجام می‌دهد. برگردیم به بخش دوربین، اما این بار توجه به پنل جلویی و دوربین سلفی است. هواوی یک سنسور 24 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 را به عنوان دوربین سلفی در نظر گرفته که در کنار خود یک اسکنر 3 بعدی چهره را می‌بیند. علاوه بر این، یک حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر نیز در هواوی میت 20 پرو وجود دارد که به طرز جالبی به شدت فشارهای وارده حساس است.

جدای از همه این‌ها، هواوی میت 20 پرو را باید اولین گوشی مجهز به نسل جدید تکنولوژی سوپر شارژ هواوی دانست که توان شارژ کردن تا 40 وات را فراهم می‌کند. این یعنی شما می‌توانید 70 درصد از باتری 4,200 میلی‌آمپر ساعتی این دستگاه را تنها ظرف نیم ساعت شارژ کنید که چیزی حدود 3 هزار میلی‌آمپر ساعت می‌شود. به مانند سال گذشته، شرکت TUV Rheinland امنیت این تکنولوژی و شارژ شدن باتری میت جدید را تضمین کرده است.

در کنار این تکنولوژی، هواوی امکان شارژ وایرلس با توان 15 وات را برای میت 20 پرو فراهم کرده که به واسطه آن می‌توان 30 درصد از این باتری (معادل 1,300 میلی آمپر ساعت) را تنها در عرض 30 دقیقه شارژ کرد. اما شاهکار امروز هواوی را می‌توان به معرفی قابلیتی تحت نام Wireless Reverse Charging دانست که امکان شارژ بی‌سیم دیگر گوشی‌ها را توسط این دیوایس فراهم می‌کند.

در بخش صوتی نیز هواوی دست پر به میدان آمده و اسپیکر استریو را در پرچمدارش به گونه‌ای تعبیه کرده که هیچ دریچه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده و تنها با استفاده از درگاه شارژ USB-C، می‌تواند صدایی دل نواز را پخش کند. میت 20 پرو از استاندارد IP68 برخوردار بوده که یک درجه نسبت به استاندارد IP67 گوشی‌های میت 10 مدرن‌تر است. در بخش ارتباطات نیز می‌توانیم به مواردی مانند جی‌پی‌اس دو بانده و VoLTE دوگانه (برای هر دو سیم‌کارت) اشاره کنیم. البته تا یادمان رفته باید اضافه کنیم که میت‌های جدید هواوی از کارت‌های حافظه نسل جدید با نام نانو مموری پذیرا خواهند بود.


هواوی میت 20

نمایشگر این دستگاه از نقاط تفاوت و تمایز دو میت امسال است. هواوی در میت 20 از یک نمایشگر 6.53 اینچی استفاده کرده که برخلاف نمونه موجود در نسخه پرو، یک مدل فلت (صاف) و از نوع LCD خواهد بود که رزولوشن فول اچ‌دی پلاس دارد. دیگر تفاوت میان میت 20 و برادر پرو نامش در بخش دوربین نهفته که به رزولوشن سنسورهای آن برمی‌گردد. درست است که از همان نوع سنسورها در میت 20 نیز استفاده شده، اما رزولوشن آن‌ها به 12 مگاپیکسل (برای دوربین زاویه باز با دیافراگم f/1.8)، شانزده مگاپیکسل (برای نمونه فوق زاویه باز با دیافراگم f/2.2) و 8 مگاپیکسل (52 میلی‌متری، از نوع تله‌فوتو با دیافراگم f/2.4) تغییر یافته است. البته همان قابلیت ثبت تصاویر ماکرو با فاصله 2.5 سانتی‌متر و قابلیت‌های هوش مصنوعی را در این مدل نیز می‌توان یافت.

دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی این مدل برخلاف نمونه موجود در مدل پرو، در برش ناچ بسیار کوچک‌تر و قطره‌مانند قرار گرفته که بخش بسیار کوچکی از بالای نمایشگر را اشغال کرده است. با این حال برخلاف مدل پرو، هیچ نوع سنسوری برای تشخیص چهره سه بعدی در نظر گرفته نشده است. علاوه بر این، حسگر اثر انگشت نیز به زیر دوربین سه‌گانه منتقل شده تا رسما همه چیز برای درک کلاس کاری پایین‌تر این مدل فراهم شود!

گوشی هواوی میت 20 از یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی بهره برده و برخلاف برادرش، از همان تکنولوژی شارژ سریع 22.5 واتی سابق سود می‌برد. حتی امکان شارژ وایرلس نیز برای این مدل فراهم نشده است. شارژ این باتری همانند میت 20 پرو به وسیله درگاه USB-C انجام می‌شود و اسپیکر آن نیز از نوع معمولی و مونو خواهد بود. با این حال به عنوان یک مزیت مهم، میت 20 برخلاف مدل پرو از درگاه 3.5 میلی‌متری صدا بهره‌مند است.


کایرین 980

هواوی در پرچمداران امسال سری میت، از چیپست پرچمدارش استفاده کرده که کایرین 980 نام دارد. این تراشه را باید اولین تراشه 7 نانومتری در دنیای اندرویدی‌ها دانست که برای اولین بار در طراحی آن از هسته‌های کورتکس A76 شرکت آرم استفاده شده است. به علاوه، تراشه جدید هواوی دارای 6.9 میلیون ترانزیستور بوده که 60 درصد بیش‌تر از ترانزیستورهای تراشه نسل سابق یعنی کایرین 970 است. به لطف استفاده از هسته‌های جدید کورتکس A76، این تراشه تا 75 درصد در بخش عملکرد و تا 58 درصد در بخش مصرف انرژی بهتر از تراشه کایرین 970 خواهد بود که در آن از هسته‌های کورتکس A73 استفاده شده بود.

چیپست کایرین 980 از سه کلاستر متفاوت شکل گرفته که در این ساختار، دو هسته کورتکس A76 (برای امور سنگین) با فرکانس 2.6 گیگاهرتز، دو هسته کورتکس A76 دیگر (برای کارهای معمول) با فرکانس 1.92 گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف کورتکس A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز حاضر است. در کنار این‌ها، یک پردازنده دو هسته‌ای NPU (واحد پردازش عصبی) نیز در کایرین 980 وجود داشته که مسئول اجرای اعمال مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و بهینه‌سازی‌های حافظه و عملکرد روان را ممکن خواهد کرد.


میت‌های جدید هواوی از ابتدا اندروید 9 پای را اجرا کرده و رابط کاربری EMUI 9.0 در آن‌ها حاضر خواهد بود. هواوی حداقل 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی را برای میت 20 و میت 20 پرو در نظر گرفته و آن‌ها را از اواخر ماه جاری میلادی روانه بازارها خواهد کرد. همان‌گونه که در خلال این مطلب اشاره کردیم، هواوی نسل جدید کارت‌های حافظه موسوم به نانو مموری را با همکاری شرکت توشیبا توسعه داده که توانسته‌اند استانداردهای اتحادیه SD را نیز به دست آوررند. به این ترتیب استاندارد جدیدی در بخش کارت‌های حافظه تبیین شده که در حال حاضر امکان افزودن 256 گیگابایت فضای دیگر به میت‌های جدید را فراهم کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH