10 کاری که دارندگان گوشی‌های اندرویدی باید در خصوص آنها احتیاط کنند

گوشی هوشمند شما می‌تواند القاب بسیاری داشته باشد؛ ارزشمندترین دارایی، محرم اسرار، همراه همیشگی و … از جمله این القاب هستند. با دقت در کارهایی که روزانه با اسمارت‌فون خود انجام می‌دهیم، متوجه می‌شویم که القاب ذکر شده به هیچ وجه بزرگنمایی نشده‌اند. در هر صورت، برخی از کاربران وجود ارزشمند گوشی هوشمند خود را قدر ندانسته و با ندانم کاری آنها را در معرض خطر قرار می‌دهند؛ خطری که در نهایت گریبان صاحب گوشی را خواهد گرفت. در این مطلب سعی شده است تا 10 عنوان از ساده‌ترین بایدها و نبایدهای مربوط به گوشی‌های اندرویدی را که در درجه اول برای حفاظت از کاربر ضرورت پیدا می‌کند، جمع‌آوری نماییم. برای صیانت هر چه بیشتر از اسمارت‌فون اندرویدی خود در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

1- قفل صفحه نمایش را فراموش نکنید

هر چقدر که بیشتر با گوشی هوشمند خود کار کنید و اطلاعات شخصی خود را در آن حفظ کنید، امکان آسیب به شما در صورت دسترسی دیگران به اسمارت‌فون، بیشتر خواهد بود. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پیش‌گیری از دسترسی بدون اجازه به گوشی، قفل کردن آن است. در کنار سیستم قفل اندروید، برنامه‌های زیادی نیز برای انجام این کار در این سیستم عامل وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید از آنها استفاده کنید.

2- به‌روزرسانی فراموش نشود!

به‌روزرسانی دستگاه‌های اندرویدی یکی از مشکلات اساسی آنها است که با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته هنوز هم کاربران با آن درگیر هستند. با این وجود باید اعتراف کرد هر نسخه از اندروید از نسخه قبلی امن‌تر است؛ پس پیگیر عرضه به‌روزرسانی‌های گوشی هوشمند خود باشید.

3- اسمارت‌فون را از طریق USB شارژ نکنید

همه شارژرها مشخصات یکسانی ندارند. اتصال هندست به درگاه USB رایانه به هیچ‌وجه نمی‌تواند جایگزین شارژ از طریق شارژر خود دیوایس باشد. پس به جز موارد ضروری، از انجام این کار به شدت پرهیز کنید.

4- پشتیبان فراموش نشود

بسیاری از افراد در گفته‌های خود به این نکته اذعان دارند که تمامی زندگی خود در گوشی آنها قرار دارد. اگر حتی جز این افراد نیستید، تصور از دست رفتن گوشی هوشمند و به تبع آن از بین رفتن برخی اطلاعات دردناک است. پشتیبان‌گیری از گوشی هوشمند اصلا کار مشکلی نیست، ولی انجام آن بسیار ضروری می‌نماید.

5- از بالا رفتن دمای اسمارت‌فون خود جلوگیری کنید

موارد بسیاری از انفجار گوشی‌های هوشمند تا آتش گرفتن آن ها در جیب کاربران گزارش شده است. اگرچه تعداد این دستگاه‌ها و این گونه مشکلات که بیشتر ریشه در باتری و سیستم شارژ آنها دارد، بسیار محدود است، اما باعث نمی‌شود شما و گوشی هوشمندتان استثنایی در این زمینه باشید. در همین زمینه از قرار دادن هندست خود در محل‌های گرم و زیر نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید. همچنین گفته می‌شود خالی کردن شارژ گوشی تا صفر درصد نیز در صورتی که تبدیل به یک عادت شود، امری خطرناک است. به یاد داشته باشید دیوایس را پس از شارژ کامل از شارژر جدا کنید.

6- صفحه نمایش را دریابید!

صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند را می‌توان آسیب‌پذیرترین قطعه آنها دانست. اگرچه گوریلاگلس عملکرد فوق‌العاده‌ای برای محافظت از صفحه نمایش دارد، اما همانطور که گفته شد آسیب‌پذیری و البته قیمت بالای تعویض صفحه نمایش موجب می‌شود تا به شما توصیه کنیم خرید یک قاب را نه یک هزینه که یک سرمایه‌گذاری برای گوشی هوشمند خود بدانید.

7- قابلیت ضد آب بودن گوشی خود را به چالش نکشید!

این روزها گوشی‌های زیادی تحت گواهینامه IP67 و IP68 با عناوین مختلفی چون توانایی فعالیت در اعماق مختلف آب و مدت زمان‌های گوناگون به بازار عرضه می‌شوند، اما این موضوع باعث نشده که آب و اسمارت‌فون به صلحی پایدار رسیده باشند! هنوز هم آب و رطوبت می‌تواند بزرگ‌ترین دشمن گوشی شما باشد و خسارات ناشی از آن جبران‌ناپذیر خواهد بود. پس تا حد ممکن از رسیدن آب به گوشی هوشمند خود جلوگیری کنید.

8- نگه داشتن تصاویر خصوصی در گوشی هوشمند ممنوع!

قابلیت‌های رنگارنگ دوربین گوشی‌های هوشمند هر روز فاصله آنها را با دوربین‌ها کمتر می‌کند، اما این امر موجب آن نمی‌شود که حتی شخصی‌ترین تصاویر خود را از لحظه‌های خصوصی خود در گوشی نگهداری کنید. حتی اگر این تصاویر فاش نشود، فقط لحظه‌ای را تصور کنید که گوشی هوشمند خود را برای انجام امری به دوست خود داده‌اید و وی به اشتباه به سمت گالری شما رفته باشد … . با وجود مطالب گفته شده اگر هنوز هم اصرار بر این کار دارید، از نصب نرم‌افزارهای مختلف برای حفاظت از گالری خود و رمزگذاری آنها غافل نشوید.

9- حافظه مرورگر خود را پاک کنید

اگر نمی‌خواهید کسی به صفحاتی که در اینترنت به آنها سر زده‌اید، دسترسی داشته باشد و بسیار از رازهای زندگی شخصی شما فاش شود مورد گفته شده را به شدت جدی بگیرید.

10- از نصب نرم‌افزارهای غیرضروری جلوگیری کنید

امنیت پلت‌فرم اندروید با توجه به دنیای باز آن، تایید شده نبوده و نخواهد بود. افراد زیادی هستند که به دنبال روزنه‌ای امنیتی برای ورود به گوشی شما و سرقت اطلاعات مختلف هستند. یکی از بهترین راه‌ها برای این افراد نصب نرم‌افزارهای غیر ضروری و خطرناک است که به منزله دعوت‌نامه‌ای برای هکرها جهت ورود به دستگاه تلقی می‌شود. در همین زمینه ضمن جلوگیری از نصب نرم‌افزارهای غیر ضروری، برای دریافت اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود به منابع معتبر مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH