ریزر فون ۲

بررسی اولیه ریزرفون 2: آقای گیم‌باز!

گوشی‌ها به‌قدری محبوب شده‌اند که به تعداد کمپانی‌های فعال در این حوزه به‌صورت سالانه افزوده می‌شود و شاهد رشد و پیشرفتی کم‌نظیر در این بازار هستیم. به‌تازگی دسته‌ جدیدی از اسمارت فون‌ها ارایه گشته‌اند که با فوکوس بر روی بخش گیم می‌خواهند نظر گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌های اندروید را به‌سمت خود جلب کنند. یکی از کمپانی‌هایی که چنین موبایل‌هایی را تولید می‌کند، ریزر است. اگر می‌خواهید با محصول جدید این برند یعنی ریزر فون ۲ بیش‌تر آشنا شوید، پس در ادامه با ما همراه باشید.


طراحی و دیسپلی

ریزر فون ۲

با این‌که ریزرفون ۲ با تمرکز بر قسمت سخت‌افزاری به بازار روانه شده، اما در هر محصولی (مخصوصا لوازم دیجیتال) دیزاین از اهمیت بالایی برخوردار است و خوش‌بختانه سازنده تا حدی این موضوع را رعایت نموده. بدنه از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و با پترنی خاص بودن خود را به رخ دیگر مدل‌ها می‌کشد. گذشته از این، در قاب جلو نمایشگری باکیفیت قرار گرفته و بخش بزرگی از زیبایی ریزرفون 2 را تشکیل داده. در قاب پشت هم المان‌های اندکی به چشم می‌خورند که البته این سادگی جذابیت بیش‌تری را برای اسمارت فون به ارمغان آورده. این مدل در برابر آب شیرین مقاوم است و می‌توانید از آن در زیر باران، کنار دریا و استخر بدون هیچ مشکلی بهره ببرید.

ولی جدای از این موضوع، صفحه‌نمایش دستگاه پیش از هر چیزی چشم‌ها را خیره می‌کند. این پنل با تکنولوژی اختصاصی ریزر با نام IGZO IPS LCD تولید شده و نسبت به نمونه‌های معمولی ال‌سی‌دی از روشنایی و کیفیت بیش‌تری سود می‌برد. به این ترتیب بازی‌ها با جزئیات سطح بالایی اجرا شده و هیچ چیزی را از دست نمی‌دهید. رزولوشن نمایشگر کوآد اچ‌دی و قادر به دیدن پیکسل‌ها نیستید. نرخ به‌روزرسانی صفحه هم ۱۲۰ هرتز تدارک دیده شده تا دیوایس تقریبا تمام فریم‌ها را پردازش کند و گیم‌پلی لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

سخت‌افزار

ریزر فون ۲

برای یک گوشی گیمینگ، قدرت سخت‌افزاری مهم‌تر از هرچیز دیگری است و ریزر نیز این موضوع را درک نموده. گوشی این شرکت از آخرین پردازنده شرکت کوآلکام بهره می‌برد و در نتیجه می‌توانید طیف گسترده‌ای از گیم‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین اندروید را نصب و اجرا کنید. تمام بازی‌های پلت‌فرم گوگل بدون هیچ کندی یا لگی به نمایش گذاشته می‌شوند و به لطف دیسپلی جذاب ریزر فون ۲ جذابیت گیم‌ها افزایش می‌یابد. این چیپست با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری تولید گشته و به این ترتیب مصرف بسیار کم‌تری نسبت به پردازنده‌هایی با معماری ۱۴ نانومتری نسل قبل دارد. پس با یک‌بار شارژ قادرید مدت زمان بیش‌تری بازی کنید یا محتوای مورد علاقه خود را ببینید. از طرفی فضای ذخیره‌سازی و مقدار حافظه اجرایی نیز مورد توجه است. تولیدکننده از یک حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی در گوشی خودش استفاده کرده که با توجه به عملکرد بازی‌محور گوشی، مقدار بسیار کمی به حساب می‌آید. با این همه قرارگیری ۸ گیگابایت رم در ریزر فون ۲ دل‌گرم‌کننده است و می‌توانید عمل مالتی‌تسکینگ را بدون کندی انجام دهید. امکان ارتقا حافظه تا ۵۱۲ گیگابایت با کمک میکرو اس‌دی نیز فراهم شده.

دوربین

ریزر فون ۲

استفاده از ماژول دوربین دوگانه در ریزر فون ۲ خبری خوب برای گیمرهای عکاس به شمار می‌رود و قادرید تصاویر باکیفیت و جزئیات باورنکردنی ثبت کنید. هر دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی هستند و یکی از آن‌ها به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر مجهز گشته. در نتیجه در حین حرکت نیز این امکان را دارید فارغ از لرزش‌ها به عکاسی بپردازید. تکنولوژی پیکسل‌های دوگانه هم در ریزر فون ۲ در نظر گرفته شده و به‌لطف این فن‌آوری سرعت فوکوس افزایش یافته و لحظات مختلف با یک اشاره ذخیره خواهند گشت. به‌دلیل وجود دو دوربین، امکان زوم اپتیکال نیز به چشم می‌خورد. در این صورت می‌توانید بدون افت کیفیت تصویر روی سوژه یا محیط مورد نظر بزرگ‌نمایی داشته باشید. این امکان داده شده تا با ریزر فون ۲ به فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و با صدای استریو مشغول شوید. دوربین سلفی هم از یاد نرفته و شاهد یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در قاب جلو هستیم که عکس‌هایی با سطح کیفیت متوسطی را ثبت می‌کند.

باتری و سایر قابلیت‌ها

ریزر فون ۲

باتری برای یک گوشی گیمینگ بسیار مهم است و از این رو انتظار داریم ریزر فون ۲ از یک باتری حجیم و بزرگ بهره بگیرد. در واقعیت هم این اتفاق افتاده و شاهد یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری در این گوشی هستیم. در این صورت و با توجه به پردازنده ۱۰ نانومتری کم‌مصرف می‌توانید تا ساعت‌ها مشغول بازی کردن شوید. ضمنا فن‌آوری شارژ سریع هم به کار گرفته شده تا بدون اتلاف وقت اسمارت فون را شارژ کرده و سریعا به تجربه گیم مورد علاقه خود بپردازید. قابلیت‌ شارژ بی‌سیم هم فراموش نشده و با پدهای موجود در بازار قادرید بدون مزاحمت سیم‌ها گوشی خود را شارژ نمایید. ریزر فون ۲ به اسپیکرهای استریو مجهز گشته و در نتیجه صدایی واضح و شفاف را به گوش‌تان می‌رساند. همین‌طور تکنولوژی دالبی اتموس از یاد نرفته و کیفیت پخش موسیقی‌ها را افزایش می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH