با این برنامه همچون حرفه‌ای‌ها عکس بگیرید و ویرایش کنید! (لینک دانلود)

ITResan
برنامه‌های زیادی در رابطه با عکاسی و ویرایش عکس وجود دارد اما کمتر برنامه‌ای یافت می‌شود که قابلیت چندین برنامه را در دل خود نهفته و تنها با نصب یک برنامه تمامی قابلیت‌ها را در اختیار داشته باشد! امروز قصد معرفی برنامه‌ای را داریم که به نوبه خود یکی از بهترین‌ها در زمینه عکاسی است. Nokia camera در واقع ترکیب دو برنامه فوق‌العاده Pro cam و Smart cam است که به شرح آن خواهیم پرداخت.
هنگامی که برنامه را اجرا می‌کنید به صورت پیش‌فرض وارد بخش Camera می‌شوید که در بخش بالایی آن منوهایی جهت تنظیمات دستی موجود است که به وسیله آن می‌توانید مقدارISO، روشنایی صفحه، سرعت شاتر، میزان فوکوس، میزان سفیدی صفحه و در نهایت روشن و یا خاموش بودن فلش را تعیین کنید. البته با کشیدن آیکون دوربین به سمت جلو تمامی تنظیمات به صورت یکجا در دسترس شما قرار خواهند گرفت.

Nokia Camera 2

هنگامی که آیکون دوربین را به سمت پایین می‌کشید وارد بخش جذابی به نام اسمارت خواهید شد که خود دارای چندین بخش مجزاست. برای نشان دادن تمامی قابلیت‌های این بخش از دوست عزیزی خواستیم که از روی یکی از صندلی‌های پارک بپرد! ما نیز در موقعیتی مناسب مشغول عکس‌برداری شدیم. پس از فشردن دکمه شاتر چیزی در حدود 10 -12 عکس از سوژه مورد نظر ثبت شده و سپس وارد تنظیمات بخش Smart نرم افزار شدیم. ابتدا بخشی به نام Best Shot وجود دارد که بهترین عکس را از میان مجموعه عکس‌های گرفته شده انتخاب کرده و نمایش می دهد.

Nokia Camera Best Shot

با کشیدن صفحه به سمت بالا وارد بخشی به نام Action Shot شده و می‌توانید تمامی عکس‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید و در نهایت به عکسی فوق‌العاده همچون عکس زیر دست یابید!

Nokia camera

لازم به ذکر است که می‌توانید از میان تعداد عکس‌های گرفته شده، آن‌هایی را که باب میلتان است با یکدیگر ترکیب کنید. به عنوان مثال در عکس زیر تنها 4 عکس را از میان 10 تصویر گرفته شده ترکیب نمودیم!

Nokia Camera 7

با کشیدن صفحه به سمت پایین به بخش Motion Focus می‌رسید که به وسیله آن می‌توانید سوژه متحرک را به صورت شفاف و باقی تصاویر را به صورت غیر واضح در آورید. میزان وضوح تصویر نیز قابل تنظیم است. در ضمن انتخاب سوژه متحرک هم بر عهده خود شماست.

Nokia camera 5

قطعا برای شما نیز پیش آمده است که پس ازعکاسی از دوستان خود متوجه شوید که به عنوان مثال چشمان یکی از آنها بسته بوده است؛ با استفاده از بخشی به نام Change Faces می‌توانید این مشکل را به آسانی حل کنید. این برنامه چهره افراد را به خوبی تشخیص می‌دهد و شما قادر خواهید بود که چهره فرد مورد نظر را تغییر داده و به عنوان مثال چشمان او را باز کنید!

Nokia Camera 3
Nokia camera 4

گاهی اوقات مشغول عکاسی از یک سوژه ناب و دست نیافتنی هستید که ناگهان شخصی وارد کادر شده و از مقابل شما می گذرد و ناگهان قصر آرزوهای‌تان به یک زیرزمین چهل متری تبدیل می شود! اما از آنجا که در ناامیدی بسی امید است، آخرین بخش این برنامه یعنی Remove Moving Objects این مشکل را حل نموده و می‌توانید به راحتی و با یک حرکت شخص مورد نظر را از صحنه روزگار محو کنید!

Nokia Camera 6 Nokia camera 1

البته ممکن است هنگام عکاسی، یکی‌ دیگر از دوستان در جهت خراب کردن عکس، پاهای خود را بالا آورده (!) و بدین صورت تمام تلاش خود را برای خراب کردن عکس به کار ببندد! اما هیچ مشکلی نیست و می‌توانید پاهای او را که نصف کادر را گرفته به راحتی محو کنید و تمام نقشه‌های او را نقش بر آب کنید!

Nokia Camera 9 Nokia Camera 11

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که هنگام ثبت عکس، یک فایل با فرمت NAR و حجمی حدودا 20 مگابایتی ذخیره شده که به وسیله آن می‌توانید حتی سال‌ها پس از ثبت عکس نیز تمامی تغییرات بالا را از نو اعمال کنید.
بخش سوم برنامه نیز به فیلم برداری اختصاص یافته که می‌توانید تنظیماتی همچون میزان فوکوس و نور محیط را به صورت دستی تغییر دهید.
از دیگر نکات قابل توجه این است که می‌توانید این برنامه را جایگزین برنامه اصلی گوشی کنید، به گونه‌ای که پس از فشردن دکمه شاتر مستقیما وارد Nokia Camera خواهید شوید!
تنها نقطه ضعف این برنامه این است که در محیط‌های بسته زیر نور چراغ (به عنوان مثال در اتاق) هاله‌ای زرد رنگ تمامی عکس را فرا گرفته و به نوعی از کیفیت عکس می کاهد.

همه این امکانات در دل برنامه ای 12 مگابایتی به نام Nokia Camera جای گرفته که مخصوص گوشی‌های ویندوزفونی نوکیا با دوربین پیورویو (لومیا 920،925،928،1020،1520) است، البته می‌توان آن را بر روی سایر گوشی‌های ویندوزفونی (حتی 520!) نیز نصب کرد اما نباید انتظار بالایی از کیفیت عکس‌ها داشت!
امید است که به زودی بتوانیم نسخه اندرویدی آن را در گوگل پلی مشاهده کنیم!

Nokia_Camera_Tag

دانلود نسخه ویندوزفونی از استور

5 در مورد “با این برنامه همچون حرفه‌ای‌ها عکس بگیرید و ویرایش کنید! (لینک دانلود)”

  1. هم 920 داشتم و هم 925.ولی تو این مدت یکسال که وین فونی شدم حتی یه اپ هم نصب نکردم و این اولین اپی هست که دانلود و نصب کردم..واقعا ممنون اقا مجتبی و امروز فهمیدم که مهمترین و کارآمد ترین قسمت یه اسمارت فون اپ هاش هست.خیلی حال کردم باهاش وباهات…!!

  2. من خودم لومیا 520 داشتم(الان هواوی جی525 دارم)با 520 تو شب iso رو تا آخر بالا ببرین ببینید چطور عکس رو واضح و با کیفیت میگیره!حالا تصور کنین با لنز 41مگاپیکسلی چی میشه!فک کنم گوشی شما لومیا920بود چون فقط لومیا920بود که تو شب تصویر رو یکم زرد نشون میداد که الان با آپدیت جدید این موضوع برطرف خواهد شد!امیدوارم هیچوقت واسه آندروید نیاد تا همه قدر نوکیا و فناوری هاش رو بدونن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH