فلش کردن گوشی‌های سامسونگ

سامسونگ گزارش مالی سه ماهه سوم سال 2018 میلادی را منتشر کرد!

شرکت سامسونگ به عنوان یکی از غول‌های بزرگ دنیای تکنولوژی همانند کمپانی‌های رقیب، گزارش مالی سه ماهه سوم سال 2018 خود را منتشر کرد. شاید دور از انتظار نبود که ببینیم باز هم عملکرد این شرکت در سه ماهه مورد نظر با افزایش سودآوری همراه بوده است. همراه آی‌تی‌رسان باشید تا از کم و کیف این گزارش اطلاع یابیم.

گزارش سامسونگ نشان می‌دهد که درآمد حاصل از فروش محصولات و تولیدات این کمپانی در سه ماهه سوم سال 2018 به رقم 57.3 میلیارد دلار و سود عملیاتی در این بازه برابر با 15.4 میلیارد دلار بوده که نسبت به ارقام منتشر شده برای بازه زمانی مشابه در سال گذشته، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود. تفکیک این گزارش مالی نشان می‌دهد بخش آی‌تی و موبایل (که مسئولیت طراحی و تولید گوشی‌های سری گلکسی را بر عهده دارند) به سبب کاهش فروشی که داشته، توانسته 2.2 میلیارد دلار درآمدزایی کند. این میزان سود نسبت به رقم 2.4 میلیارد دلاری برای همین بازه زمانی در سال 2017، کاهشی حدودا ده درصدی را نشان می‌دهد.

ظاهرا کاهش فروش پرچمداران این کمپانی یکی از دلایل این افت بوده که البته فروش خوب گوشی‌های میان‌رده و رده‌پایین قدری از شدت کاهش سود این بازه زمانی کاسته است. اما از طرف دیگر، کسب‌و‌کار بخش نیمه هادی (نیمه رساناها) جبران مافات کرده و یک رکورد جدید را برای سامسونگ در این زمینه ثبت کرده است. این عملکرد خوب مربوط به فروش بالای چیپ‌های مموری و تقاضای بالا برای مموری‌های موبایل و سرور بوده است. جدای از این گزارش، سامسونگ پیش‌بینی کرده که گردش نقدی این کمپانی به سبب پایان رونق دو ساله تقاضا برای چیپ‌های حافظه و افزایش محصولات رقابتی تولید شده توسط رقبا، با کاهش مواجه خواهد شد.

هم‌چنین این کمپانی برنامه خود برای سال 2019 را نیز اعلام کرده که به موجب آن، تمرکز سامسونگ از این پس بیش‌تر روی تقویت رقابت‌پذیری در حوزه تکنولوژی‌های نو ظهوری نظیر 5G، هوش مصنوعی و خودروهای الکتریکی خواهد بود. این استراتژی سبب خنثی کردن و جبران کاهش میزان فروش محصولات و سود عملیاتی خواهد شد. هم‌چنین کره‌ای‌ها قصد دارند که فروش آنلاین محصولات و روابط صنعتی (بازاریابی B2B) خود را با تولید لوازم خانگی و سیستم‌های تهویه هوا گسترش دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH