تمام چیزهایی که لازم است در مورد اپل پنسیل 2 (Apple Pencil 2) بدانید!

کوپرتینویی‌ها در کنار معرفی دو مدل جدید از آی‌پد پرو، یک اکسسوری جدید برای این دستگاه در نظر گرفتند که در حقیقت نسل دوم قلم هوشمند اپل است. این قلم که با نام اپل پنسیل 2 (Apple Pencil 2) شناخته می‌شود، سوژه اصلی این مقاله خواهد بود تا هر آن‌چه را که می‌بایست درباره آن بدانید، برای شما عزیزان بیان کنیم. همراه آی‌تی‌رسان باشید.

اپل پنسیل 2 یک استایلوس دیجیتالی به‌روز شده است که نه تنها برخی از مشکلات مربوط به ارگونومی و طراحی نسل اول این قلم هوشمند را مرتفع ساخته، بلکه به طور چشم‌گیری به کارایی و قابلیت‌های آن نیز افزوده شده است. هنرمندان حرفه‌ای طرفدار اپل به طور خاص از این خبر خوشحال خواهند شد. در ادامه تمام آن‌چه را که می‌بایست درباره این قلم بدانید، برای شما بیان می‌کنیم.


«رفع مشکلات ارگونومی در اپل پنسیل 2»

وجود چندین مشکل در طراحی نسل قبلی این قلم باعث شد که کاربران روی خوشی به این قلم هوشمند نشان ندهند. به همین دلیل اپل تصمیم گرفت که طراحی قلم جدید خود را از نو بسازد که در همین راستا، اپل پنسیل 2 حالا ظاهری ساده‌تر به خود گرفته است. برخلاف نمونه‌های دیگر هم‌چون قلم استایلوس سامسونگ ملقب به S Pen که ظاهری استوانه‌ای دارد، اپل پنسیل 2 به شکل دایره‌ای طراحی شده است.

یکی دیگر از تغییراتی که در این قلم اعمال شده، به نحوه شارژ شدن آن باز می‌گردد. همان‌گونه که در تصویر فوق مشخص است، انتهای بالایی نسل قبلی این قلم دارای خروجی لایتنینگ بود تا به این ترتیب کاربر با جدا کردن قسمت محافظ این پورت، قلم خود را برای شارژ کردن آماده کند. البته کاربر همواره می‌بایست به این نکته توجه می‌کرد که حین شارژ شدن این قلم، محافظ پلاستیکی آن از بدنه جدا نشود. حالا در اپل پنسیل 2 شاهد به‌کارگیری سیستم شارژ بی‌سیم هستیم تا دیگر خبری از این مشکلات نباشد.

این قلم متکی به سیستمی تقریبا مشابه با اپل واچ بوده که در آن به جای قرار دادن این قلم بر روی نمایشگر، می‌بایست آن را به کناره بدنه بچسبانید تا عمل شارژ شدن انجام شود. البته خیالتان راحت باشد، نیروی جاذبه مغناطیسی این قسمت باعث می‌شود که این قلم به طور محکم چسبیده به بدنه باقی بماند. البته این بدنه چسبناک مغناطیسی نه تنها برای شارژ شدن اپل پنسیل 2 کاربر دارد، بلکه در حقیقت محل قرارگیری آن برای مواقعی است که از این قلم استفاده نمی‌کنید. به این ترتیب اپل با در نظر گرفتن محلی برای قرارگیری این قلم، یکی دیگر از نگرانی‌ها و موارد شکایت کاربران را نیز رفع کرد.


«تعامل بهتر با آی‌پد پرو»

همانند نسل قبلی این قلم، اپل پنسیل 2 نیز برای اتصال به آی‌پد پرو متکی به اتصال از طریق بلوتوث است. حال یک سری اصلاحات و بهبودها در همین زمینه اعمال شده که به تعامل بهتر این قلم با سیستم‌عامل آی‌اواس کمک کرده است. برای مثال اکنون زمانی که قلم شما در حال شارژ شدن باشد، پیغامی بر روی صفحه نمایان خواهد شد که نشان می‌دهد باتری این اکسسوری تا چه میزان شارژ شده است.

قرارگیری این قلم بر روی بدنه در هر حالتی که باشد (چه قصدتان شارژ کردن باشد، چه این‌که بعد از پایان کارتان آن را به جایگاهش برگردانده باشید) منجر به شارژ شدن این قلم می‌شود که نمایش اعلان آن بر روی صفحه گاهی مواقع می‌تواند آزاردهنده باشد. تغییرات به همین جا ختم نشده و جفت‌سازی (pairing) اپل پنسیل 2 با آی‌پد پرو جدید آسان‌تر از همیشه شده است. این قلم به طور خودکار به وسیله نیروی مغناطیسی بدنه، به آی‌پد پرو جدید متصل می‌شود و خیلی آسان نیز از آن جدا می‌شود. به علاوه، حالا نیازی به اعمال تنظیمات خاصی نیست که بتوانید از این قلم به طور مشترک در بین مدل‌های مختلف آی‌پد پرو جدید استفاده کنید.


«اپل پنسیل 2، یک قلم هوشمندتر»

اگر بخواهیم نسل قبلی اپل پنسیل را در حالت کلی و از بُعد امکانات و کاربردهای یک قلم با دیگر نمونه‌های موجود در بازار مقایسه کنید، حقیقت این است که قلم اپل هیچ شانسی در برابر رقبایش ندارد. در حالی که اپل پنسیل سابق از قابلیت‌هایی نظیر حساسیت به میزان فشار و تشخیص متمایل بودن نوک قلم بهره‌مند بود، روش‌های کنترلی متنوع و یا حتی یک پاک‌کن برای آن در نظر گرفته نشده بود. حال اپل همه این کاستی‌ها را در نسل جدید قلم استایلوس خود برطرف کرده تا به میزان قابلیت‌ها و هوشمندی اپل پنسیل 2 افزوده شده باشد.

اکنون یک سنسور لمسی در قسمت کناری لوله این قلم تعبیه شده تا کنترل این قلم راحت‌تر از گذشته باشد. با استفاده از این سنسور می‌توانید بین حالت‌های مختلف و ابزارهای گوناگون سوییچ کنید. برای مثال در حالت پیش‌فرض، لمس این سنسور هنگام کار با نرم‌افزار یادداشت‌برداری باعث تغییر وضعیت از قلم به پاک‌کن می‌شود. با این حال کاربر می‌تواند با تغییر تنظیمات سیستمی در برنامه‌های دیگر خود، عملکرد این سنسور را به دلخواه شخصی‌سازی کند تا برای مثال یک منو برای شورتکات‌ها باز شود. علاوه بر امکاناتی که نسل قبلی این قلم داشت، اکنون می‌توان با لمس نمایشگر توسط اپل پنسیل 2 در حالتی که صفحه نمایش روشن نباشد، برنامه یادداشت‌برداری (Notes) را برای ثبت یک یادداشت یا طرح سریع راه‌اندازی کرد.


«سازگاری تنها با آی‌پد پرو جدید»

اگر از کاربرانی هستید که نسل قبلی قلم هوشمند اپل را دارید، متاسفانه یک خبر بد برایتان داریم. قضیه از این جریان است که قلم کنونی شما با آی‌پد پرو جدید سازگاری ندارد. حال اگر صاحب آی‌پد پرو سابق هستید، برای شما نیز خبر بدی داریم. متاسفانه دستگاه شما با قلم جدید سازگاری نداشته و مجبور به استفاده از همان قلم سابق خود هستید. تمام این جزئیات توسط اپل تایید شده است.

این بدان معناست که اگر آی‌پد پرو جدید 11 و یا 12.9 اینچی را بخرید، اپل با این کار شما را مجبور کرده که قلم جدیدش را برای کارهای هنرمندانه خود خریداری کنید! اگر هم از کاربران آی‌پد پرو 12.9 اینچی نسل اول یا نسل دوم، آی‌پد پرو 10.5 اینچی، آی‌پد پرو 9.7 اینچی و یا نسل ششم آی‌پد هستید، در این صورت باید از همان قلم قدیمی خود استفاده کنید.


«قیمت بالای اپل پنسیل 2»

شاید تعجبی نداشته باشد که بدانید پس از طراحی مجدد این قلم، اضافه شدن قابلیت‌های جدید به آن و افزوده شدن شارژ بی‌سیم به اپل پنسیل 2، قیمت آن با افزایشی چشمگیر روبرو شده است. این قلم اکنون قیمتی معادل 129 دلار دارد که در مقابل قیمت 99 دلاری نسل قبلی این قلم، افزایشی 30 دلاری را نشان می‌دهد. البته اپل برای این‌که کمی از تلخی این موضوع کاسته و دل علاقه‌مندان را به دست آورده باشد، یک پیشنهاد خوب برای کاربران دارد. اپل این امکان را برای کاربران فراهم کرده که پیام‌های دلخواه آن‌ها (البته با تعداد کاراکتر مشخص) را به طور رایگان در بدنه کناری این قلم حکاکی کند. این پیام‌ها و عبارات تماما با حروف بزرگ حکاکی شده و ایده‌ای مناسب خواهد بود تا کاربران بتوانند نام خود را بر روی قلمشان درج کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH