با تمام قابلیت‌های جدید قلم استایلوس گلکسی نوت 9 آشنا شوید

ماه‌ها بود که در کنار شایعات مربوط به پرچمدار جدید سامسونگ، اخبار مختلفی در خصوص ویژگی‌ها و قابلیت‌های قلم استایلوس گلکسی نوت 9 منتشر می‌شد که سرانجام با معرفی این فبلت فوق‌العاده، بسیاری از این قابلیت‌ها آشکار شد.

در برخی از خبرها از عبارت “آن فوق‌العاده خواهد بود” و در برخی دیگر نیز از لفظ “آن به بلوتوث مجهز است” برای توصیف این قلم استفاده شده بود. این رویه همین‌طور ادامه داشت اما… چرا؟ چرا قلم استایلوس یا همان اس‌پن باید به بلوتوث و باتری داخلی مجهز شود، وقتی که برای سال‌ها بدون نیاز به آن‌ها مورد استفاده قرار گرفت؟ شاید جواب این سوال ویژگی‌های جدیدی باشد که قرار بود سامسونگ به آن اضافه کند. حال سوال این است که این ویژگی‌های جدید چه خواهند بود؟ کافی است ادامه این مطلب را بخوانید تا پاسخ این سوال را بیابید.

پخش رسانه‌ای

قلم اس‌پن جدید می‌تواند همانند یک ریموت ساده برای پخش رسانه‌ای مورد استفاده قرار گیرد. با یک‌بار فشردن دکمه مخصوص روی قلم، موسیقی یا ویدئوی در حال پخش متوقف شده و یا از سر گرفته می‌شود؛ یعنی این دکمه می‌تواند نقش کلید Play/Pause را ایفا کند. دو بار فشردن این کلید نیز آیتم بعدی موجود در لیست پخش را به اجرا در خواهد آورد.

کنترل از راه دور شاتر

به لطف طراحی جدید قلم نوت 9، کاربران می‌توانند از آن به عنوان یک کنترل کننده شاتر استفاده کنند و هنگام عکس‌برداری، با فشردن کلید روی آن عکس بگیرند. این قلم تا فاصله 10 متری از گوشی می‌تواند این عملکرد را داشته باشد.

گشت و گذار در میان تصاویر گالری

همانند قابلیت ذکر شده در بخش پخش رسانه‌ای، با قلم استایلوس جدید می‌توانید در میان تصاویر موجود در گالری و یا اسلاید‌های ارایه شده هنگام سخنرانی و کنفرانس به گذشت و گذار بپردازید. یک‌بار فشردن کلید روی قلم به معنای رفتن به آیتم بعدی و دو بار فشردن این کلید به معنای بازگشت به آیتم قبلی خواهد بود.

این تمام ماجرا نبوده و سامسونگ اعلام کرده که در حال حاضر با گروهی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن همکاری می‌کند تا قابلیت‌های کاربردی بلوتوث و دکمه قلم اس‌پن را افزایش دهد. هم‌چنین سامسونگ اعلام کرده که به‌زودی بسته نرم‌افزاری توسعه‌دهندگان (SDK) ویژه این قلم را منتشر می‌کند تا به موجب آن این امکان برای هر توسعه‌دهنده‌ای که قصد بهره‌گیری از قابلیت‌های قلم استایلوس جدید را دارد، فراهم شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH