چگونه می‌توان عکس‌های ذخیره شده در ویندوز ۱۰ را پیدا کرد؟!

آیا تا به حال برخی از تصاویر را به کامپیوتر خود منتقل کرده‌اید و سپس فراموش کرده باشید که آنها را کجا ذخیره کرده‌اید؟ یا شاید آنها را در چندین درایو مختلف ذخیره کرده باشید و نمی‌خواهید آنها را به صورت دستی جستجو کنید؟ در این آموزش یک راه ساده برای جستجو تمام عکس‌ها به‌روی کامپیوترتان را به شما خواهیم گفت.

چگونه تمام عکس‌های خود را به‌صورت دستی پیدا کنیم

متاسفانه، تصاویر بسته به اینکه از کجا آمده‌اند، در مکان‌های مختلف به‌روی کامپیوتر شما ذخیره می‌شوند. ویندوز تصاویر را خودش در پوشه Pictures ذخیره می‌کند. برخی از ابزارها در ویندوز سعی می‌کنند به این موضوع توجه کنند اما اغلب تصاویری که از نرم‌افزار‌هایی مانند iCloud، DropBox وOneDrive دریافت شده‌اند، در پوشه‌های مختلف پیدا می‌شوند. اگر عکس‌ها را از دوربین یا دستگاه‌های دیگری به‌طور مستقیم به کامپیوتر خود منتقل می‌کنید، این تصاویر همچنین می‌توانند در مکان‌های مختلف بسته به روش‌های انتقال ذخیره شوند. اگر عکس‌ها را از اینترنت دانلود می‌کنید، آنها معمولا در پوشه‌ Dowbload که مرورگرها نیز از آن استفاده می‌کنند، ذخیره می‌شوند.

اگر شما شخصی با احساسات پرماجرا هستید و می‌خواهید عکس‌های خود را به صورت دستی جستجو کنید، ابتدا بهتر است قبل از هر چیزی به دو مکان در کامپیوتر خود نگاه کنید که پوشه‌های Downloads و Pictures شما هستند و هر دو در قسمت Quick Access در قسمت سمت چپ پنجره‌ File Explorer یافت می‌شوند.

یک راه بهتر: اجازه دهید جستجوی ویندوز عکس‌های شما را پیدا کند

فایل اکسپلورر یک ترفند سریع برای جستجوی اسناد مختلف دارد. این ترفند مخفی نیست ولی اغلب اوقات کاربران از آن استفاده‌ای نمی‌کنند.

فایل اکسپلورر را باز کنید. به محل مورد نظر خود بروید. شما می‌توانید کل رایانه خود را با انتخاب This PC در صفحه جهت‌یابی فایل اکسپلورر جستجو کنید.

شما می‌توانید یک هارد دیسک یا پوشه خاص را جستجو کنید. برای مثال در این تصاویر ما درحال جستجو درایو C هستیم.

سپس روی باکس جستجو در بالا سمت راست پنجره کلیک کنید. انجام این کار زبانه Search را در بالای صفحه نمایش می‌دهد. روی آن ضربه بزنید، روی دکمه Kind کلیک کنید، سپس Pictures را از منوی کشویی انتخاب کنید.

این کار باعث می‌شود دستوراتی که در زیر می‌بینید وارد کادر جستجوی فایل اکسپلور شود همچنین می‌توانید آن را تایپ کنید تا نتایج مشابهی دریافت کنید.

همانطور که می‌بینید، تقریبا تمامی تصاویری که توسط سیستم استفاده می‌شوند در اینجا به‌عنوان تصاویر شخصی ظاهر می‌شوند. جستجو، شامل تصاویر ذخیره شده در فرمت‌های JPG ،GIF و BMP است که رایج‌ترین فرمت‌های مورد استفاده هستند. اگر تصاویر خود را در فرمت دیگری مانند RAW ذخیره کرده‌اید، باید آنها را به روش دیگری پیدا کنید.

در تصویر زیر جستجو بر روی درایو C انجام شد: درایو شامل 27,494 تصویر مختلف است.

هنگامی که تصویر (های) مورد نظرتان را پیدا کرده‌اید، می‌توانید بر روی آن راست کلیک کنید و سپس Open File Location را برای باز کردن پوشه‌ایی که در آن قرار دارد انتخاب کنید.

بعد از پیدا کردن تصاویری که در کامپیوترتان ذخیره شده‌اند، می‌توانید آن‌ها را به یک پوشه اختصاصی‌تر مانند pictures انتقال دهید یا آن‌ها را در یک هارد یا حافظه اکسترنال ذخیره کنید حافظه‌هایی که می‌توانید امیدوار باشید تصاویر شما در آن‌ها دوباره گم نخواهند شد.

1 در مورد “چگونه می‌توان عکس‌های ذخیره شده در ویندوز ۱۰ را پیدا کرد؟!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH