Predator Helios 500

بررسی اولیه لپ‌تاپ ایسر Predator Helios 500

پردیتور هلیوس 500 لپ‌تاپی سنگین، اما قدرتمند در اجرای بازی‌هاست. صفحه نمایش 144 هرتزی، قدرت خنک‌کنندگی مناسب، اسپیکرهای پرتوان، در کنار قیمت رقابتی، لپ‌تاپ جدید ایسر را به گزینه جذابی در رده گیمینگ تبدیل کرده است، که البته باید وزن سنگین و طراحی ناموزونش را در نظر داشت. با بررسی این مدل در ادامه همراه باشید.

اگر لپ‌تاپی می‌خواهید که در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین، پرقدرت ظاهر شود و در‌عین‌حال به وزن آن اهمیتی نمی‌دهید، این مدل بسیار مقرون‌به‌صرفه است. در واقع این لپ‌تاپ در نقطه‌ مقابل سبکی و ظرافت است: ضخیم و سنگین! بدنه از پلاستیک باکیفیت ساخته شده. نورپردازی بالای کیبورد و روشنایی بعضی از کلید‌ها خاموش نمی‌شود، که به همراه برچسب‌های سطح لپ‌تاپ، باعث شده فضای بصری شلوغی را در پیش‌روی خود داشته باشید.

Predator Helios 500

توان اجرایی بالا، سیستم خنک‌سازی کارآمد، صفحه‌نمایش و کیبورد باکیفیت، می‌تواند کفه ترازو را به به‌سمت محصول ایسر سنگین کند. این لپ‌تاپ در چند کانفیگ متنوع عرضه شده، که در اینجا مدل قوی‌تر، با پردازنده اینتل Core i9 و 32 گیگ رم بررسی شده است.

مشخصات Acer Predator Helios 500
صفحه‌نمایش 17 اینچ، 1920 در 1080، 144هرتز، GSync، مات
پردازنده اینل کافی‌لیک Core i9-8950HK
کارت‌گرافیک انویدیا GTX 1070 8g
رم 32 گیگابایت DDR4
حافظه 256 گیگابایت اس‌اس‌دی M.2 PCIe ، یک ترابایت هارد دیسک
پورت‌ها USB3 سه‌عدد، USB-C تاندربولت دوعدد، HDMI، دیسپلی پورت، میکرو اس‌دی، میکروفن، پورت LAN
باتری 74 وات
اندازه (میلی‌متر) 428 در 298 در 38
وزن 4 کیلوگرم + 1 کیلوگرم شارژر

طراحی

همان‌طور که گفته شد، ایسر پردیتور Predator Helios 500، سنگین، ضخیم و بزرگ است. با 4 کیلوگرم وزن و 1 کیلوگرم برای شارژر، که در هر کیفی به راحتی جای نمی‌گیرد و برای حمل و نقل گزینه مناسبی نیست. بدنه هلیوس 500 از پلاستیک ساخته شده، اما از نوع با کیفیت، با سطوح بسیار مقاوم و صیقل‌خورده، که جای اثرانگشت را نمایان نمی‌کند. از آنجایی‌که ایسر علاقه‌ای به حاشیه باریک در صفحه‌نمایش ندارد، حاشیه صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ نیز عریض است.
با وجود استفاده از پلاستیک در ساخت بدنه، نمی‌توان ایرادی به کیفیت آن گرفت. درب لپ‌تاپ ضخیم و محکم است. به‌دلیل طراحی جلوی لپ‌تاپ و گوشه‌های بیرون‌زده، هنگام استفاده ممکن است، مچ دست کمی اذیت شود. طراحی اندکی عجیب است و به‌راحتی نمی‌توان آن را درک نمود‌، ولی با آن کنار می‌آیید. لوگوی Predator روی درب لپ‌تاپ، در مدل‌های پیشین روشن می‌شد، اما در این مدل، حداقل این قسمت روشنایی ندارد. روشنایی کلید بزرگ پاور و کلید‌های کنترلی بالای صفحه‌کیبورد، قابل‌ خاموش‌شدن نبوده و در تماشای فیلم آزار دهنده‌اند.

Predator Heliosلولاها، درب لپ‌تاپ را به‌محکمی نگه‌داشته‌ و بسیار مقاوم‌اند. به لطف بدنه سنگین، می‌توان درب لپ‌تاپ را با یک‌ دست باز کرد. اسپیکرها در لبه پایین، سمت چپ و راست قرار گرفته‌اند و یک ساب‌ووفر، در نزدیکی اسپیکر سمت راست، جای خوش‌کرده‌ است.

از مهمترین ویژگی‌های این مدل، سامانه خنک‌کنندگی است، که شامل لوله حرارتی و دو فن، با مکش قوی هوا از قسمت زیر، طرفین و بالای کیبورد است، که پس از خنک‌سازی، هوا را از دو خروجی پشت دستگاه خارج می‌کند. حاشیه‌های بلااستفاده زیادی در اطراف وجود دارد. پورت‌های کاملی در دستگاه گنجاده شده، که از یک لپ‌تاپ مدرن انتظار می‌رود. از درگاه یواس‌بی و USB-C، با پشتیبانی تاندربولت گرفته، تا HDMI و دیسپلی‌پورت. ورودی شارژر لپ‌تاپ، در پشت دستگاه تعبیه شده‌ است.

صفحه‌کلید و تاچ‌پد

ایسر، کیبورد بسیارخوب و باکیفیتی را در این دستگاه گنجانده است. اگرچه موقع تایپ، حس خوشایندی به ما دست‌ داد، اما برای ثبت هر کلید، باید آن را تا انتها فشار دهید که از صفحه‌کلیدهای عادی، کمی عمیق‌تر است و در تایپ سریع، بعضی از کلید‌های فشرده شده، ثبت نمی‌شود و سرعت تایپ کاهش می‌یابد.

Acer Predator
چیدمان صفحه‌کلید خوب و استاندارد انجام شده، طراحی اندازه هر کلید، فاصله بین کلیدها و کلیدهای جهت‌نما مناسب است. کلید‌های جهت‌نما و دکمه‌های WASD با رنگ آبی برجسته شده‌اند، که با تم سراسری لپ‌تاپ و تاچ‌پد سازگار است. کلید‌های کنترلی در بالای صفحه‌کلید قابل‌تنظیم هستند، که می‌توان برای هر کلید، عملکرد متفاوتی تعریف کرد. همچنین این کیبورد، قابلیت تغییر رنگ محدود چهار منطقه‌ای را داراست، ولی تنظیم رنگ به ازای هر کلید موجود نیست و نمی‌توان شدت نور زمینه را تنظیم کرد.

تاچ‌پد بزرگ، با دو کلید مکانیکی، در پایین دکمه اسپیس تعبیه شده و شبیه سطوح پلاستیکی است، که بسیار نرم و روان کار می‌کند و کلید‌ها هنگام کار، بسیار نرم و آرام هستند، که حتی با وجود ماوس نیز، از کار با ترک‌پد لذت خواهید برد. نور زمینه دور تاچ‌پد، با کلید‌های ترکیبی FN+F9 خاموش می‌شود. در این لپ‌تاپ، سنسور اثرانگشت تعبیه نشده، که می‌توانست تجربه‌کاربری را ارتقا بخشد.

Acer Helios 500

صفحه نمایش

صفحه‌نمایش فول‌اچ‌دی، با نرخ بازسازی 144 هرتز، پنل IPS و پشتیبانی از جی‌سینک GSync، سطح روشنایی و کنتراست مناسب، می‌تواند اکثر کاربران را راضی‌ نگه‌دارد. بعضی از کاربران، مشکل اسکرین‌بلیدینگ Screen Bleeding (خطوط و هاله سیاه در پس‌زمینه سفید) را برای این صفحه‌نمایش گزارش کرده‌اند. اما نمونه مورد بررسی، چنین مشکلی را ندارد و وجود این مشکل در صفحه‌نمایش، می‌تواند شانسی باشد.
نرخ بازسازی سریع با قابلیت جی‌سینک‌، این صفحه‌نمایش را به گزینه‌ای ایده‌آل برای گیمر‌ها تبدیل‌کرده‌ است. البته با توجه به گرافیک GTX 1070، نباید انتظار داشت که تمام بازی‌ها، با بالاترین سطح تنظیمات اجرا شوند.

قدرت سخت‌افزاری

Helios 500 در کانفیگ‌های متفاوتی عرضه می‌شود، که نسخه مورد بررسی، بالارده‌ترین کانفیگ است. حاوی پردازنده Core i9-8950HK، گرافیک GTX 1070 8G، حافظه هیبریدی و 32 گیگابایت رم. این لپ‌تاپ در برگیرنده چهار شکاف DIMMs، برای ارتقا رم به 64 گیگابایت، 2 شکاف M.2 PCIe، برای حافظه SSD و یک جایگاه برای حافظه HDD است.
از دریچه زیر بدنه لپ‌تاپ، می‌توان به حافظه HDD، دو شکاف رم، دو شکاف SSD و باتری دسترسی‌ داشت و برای دسترسی به دوشکاف دیگر رم و باقی اجزای داخلی لپ‌تاپ، باید درب زیرین را کامل باز کرد.

Acer Predator Helios 500 photoپردازنده i9-8950HK در واقع همان مدل i7-8750H باسرعت کلاک‌پالس بالاتر است. که از اورکلاک، برای افزیش فرکانس و سرعت پردازنده بهره می‌برد. با استفاده از نرم‌افزار پیش‌فرض Predator Sense app، می‌توان سه حالت اجرایی نرمال، فست و اورکلاک را برای این سی‌پی‌یو تعریف کرد.
پردازنده در حالت اورکلاک، در فرکانس بالاتر کار می‌کند، که باعث می‌شود دمای لپ‌تاپ نیز بالا رود و فن‌ها برای خنک‌سازی، فعالیت خود را افزایش دهند. توصیه می‌کنیم تنها در صورت نیاز، از پروفایل اورکلاک استفاده شود زیرا تفاوت فاحشی میان حالت نرمال و اورکلاک، در اجرای برنامه‌های عادی وجود ندارد.

می‌توان حالت اورکلاک پردازنده و گرافیک را به‌صورت جداگانه تعریف کرد. برای اجرای بازی‌ها، بهتر است پردازنده را روی پروفایل نرمال و گرافیک را برروی اورکلاک تنظیم کرد، چراکه دمای لپ‌تاپ را در شرایط مطلوبی حفظ می‌کند. در حالت اورکلاک، پردازنده دمای 90 درجه را تجربه می‌کند، که برای استفاده طولانی مدت مطلوب نیست. ممکن‌ است برای حفظ تعادل میان عملکرد، دما و صدای فن، نیازمند تجربه بیشتری باشید.

Acer Predator Helios 500 galleryایسر پریدیتور هلیوس 500 Predator Helios لپ‌تاپ گیمینگ بسیار پرقدرتی است. اما براساس بررسی ما، پردازنده i9-8950HK برتری خاصی نسبت به پردازنده i7-8750H در زمینه گیمینگ نداشته، دمای بیشتری تولید کرده و حداقل 200 دلار گران‌تر است. چنانچه به اجرای نرم افزارهای سنگین رندرگیری و پردازنده‌ای با هسته‌های فرکانس-بالا نیازمندید، تخمین می‌زنیم عملکرد سی‌پی‌یو Core i9 پنج تا ده درصد بیشتر از Core i7 باشد.

سیستم خنک‌سازی

سامانه خنک‌کنندگی این لپ‌تاپ بی‌نظیر است. ایسر توانسته به کمک فضای زیادی که در این مدل داشته، با دو عدد فن، لوله‌های حرارتی، دریچه‌های ورودی اطراف و زیر دستگاه، به‌خوبی جریان هوا را به درون کشیده و پس از خنک‌سازی، آن را از دریچه‌های پشتی خارج کند.
فن مخصوص سی‌پی‌یو کوچک‌تر از فن گرافیک است و لوله‌های حرارتی کمتری آن را ساپورت می‌کند که به‌نظر می‌رسد برای پردازنده Core i9 در فرکانس‌های بالا پاسخگو نباشد.

Helios 500فن‌های لپ‌تاپ در حالت خودکار قرار دارند، که از طریق نرم‌افزار اختصاصی ایسر Predator Sense، می‌توان آن را روی حداکثر سرعت و یا سرعت دلخواه تنظیم کرد. پیشنهاد می‌شود آن را در حالت اتوماتیک نگه‌داشته و همچنین تنظیم CoolBoost را خاموش نگه‌دارید. چرا که در حالت عادی، فن‌ها خاموش می‌مانند و بی‌صدا هستند. ولی در اجرای بازی، صدای فن‌ها به نزدیکی 53 دسی‌بل می‌رسد، که شاید نیاز باشد در این حالت، از هدفون استفاده کنید.

Acer Predator Heliosدر اجرای بازی‌های سنگین، حتی با بالاترین سرعت فن، دمای سی‌پی‌یو به 98 درجه می‌رسد. که البته برای اکثر بازی‌ها کمتر از این عدد است. با تنظیمات دستی فن، می‌توان آن را بهتر از حالت اتوماتیک مدیریت نمود.

 اسپیکر

بخش صوتی هلیوس 500 یک شاهکار است، که دربرگیرنده دو اسپیکر و یک ساب‌ووفر کوچک است، صدای کاملا بلند و رسایی دارند و به‌خوبی در محیط پخش می‌شود و در بالاترین سطح، به 80 دسی‌بل می‌رسد. سیستم صوتی این دستگاه از بیشتر مدل‌های بازار، کیفیت بهتری دارد و در استفاده روزانه و گیمینگ، بی‌نقص عمل می‌کند.

Acer Predator Helios 500 2

وبکم متوسط ظاهر می‌شود و حتی در اتاق پرنور نیز نمی‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

باتری

در لپ‌تاپ ایسر Predator Helios 500 یک باتری 74 وات قرار داده‌شده که از رقبایش کوچک‌تر است. با وجود GSync، گرافیک همیشه‌ فعال، پردازنده Core i9 و نرخ رفرش 144 هرتز، در تماشای فیلم و استفاده روزانه، 3 ساعت و برای گیمینگ یک ساعت پاسخگو است.

جمع‌‌بندی

هلیوس 500 رقبایی قدرتمندی چون ام‌اس‌آی GT75 Titan، ایسوس G703GS و اچ‌پی Omen 17 دارد، که می‌تواند آن‌ها را از نظر قیمت و یا امکانات بهتر شکست دهد. به‌دلیل طراحی اسپورت و وجود المان‌های نورانی‌، نمی‌توان این لپ‌تاپ را مناسب محیط‌ رسمی و کاری دانست.
بهتر است از انتخاب لپ‌تاپی با صفحه‌نمایش 4k و پردازنده Core i9 اجتناب کنید و پیشنهاد می‌شود کانفیگ Core i7 را تهیه نمایید. حتی در صورت نیاز به پردازنده قدرتمند‌تر، مد‌ل‌های ای‌ام‌دی رایزن AMD Ryzen به‌صرفه‌تر است.

Acer Predator Helios 500

در‌صورتی‌که به‌دنبال لپ‌تاپی سبک‌تر، با مشخصات نزدیک به Helios 500 هستید، مدل‌های ایسوس ROG GL703/704 و ام‌اس‌ای GE73 Raider را پیشنهاد می‌کنیم. این دو مدل، 10 الی 15 درصد عملکرد ضعیف‌تری از هلیوس 500 دارند، ولی برای حمل‌و‌نقل، مشکلات کمتری خواهید داشت.
ایسر پردیتور هلیوس 500 یوزر خاص خود را دارد و باتوجه به‌ ویژگی‌های خاصش، نمی‌تواند مناسب همه‌ کاربران باشد. نظرتان درباره این دستگاه را با ما به‌اشتراک بگذارید.

نقاط مثبت
کیفیت ساخت بی‌نقص
پورت‌های کامل
کیبورد روان
صفحه‌نمایش باکیفیت
عملکرد فوق‌العاده
اسپیکر عالی
مقرون‌به‌صرفه

نقاط منفی
بدنه ضخیم و سنگین
المان‌های بیش‌از‌حد نورانی
دمای بالا در عالی‌ترین سطح عملکرد
صدای فن‌ها در حالت اتوماتیک
باتری نسبتا کوچک

1 در مورد “بررسی اولیه لپ‌تاپ ایسر Predator Helios 500”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH