کدام‌یک از گوشی‌های سامسونگ رابط کاربری One UI را دریافت می‌کنند؟

کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ دیروز آغاز به کار کرد تا شاهد معرفی جدیدترین دستاوردهای این کمپانی کره‌ای باشیم. در کنار رونمایی از نسل جدید پنل‌های نمایشگر ملقب به اینفینیتی فلکس دیسپلی و نمایش نمونه‌ای اولیه از گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ، این کمپانی از رابط کاربری One UI پرده برداشت که به عنوان جانشینی برای رابط سامسونگ اکسپرینس وارد گوشی‌های آینده این کمپانی خواهد شد. در این مقاله خواهیم دید که کدام‌یک از گوشی‌های کنونی کره‌ای‌ها، این رابط کاربری جدید را دریافت خواهند کرد. همراه آی‌تی‌رسان باشید.

سامسونگ در طی این مراسم اعلام کرد که نسخه آزمایشی رابط کاربری جدید One UI را از اواخر ماه جاری میلادی در قالب سیستم‌عامل اندروید 9 و برای کاربران برخی گوشی‌های منتخب در کشورهای ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی و آلمان منتشر خواهد کرد. این به‌روزرسانی احتمالا کمی بعد برای دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی نیز عرضه خواهد شد. آن‌طور که اعلام شده، نسخه نهایی و عمومی رابط کاربری One UI از ماه ژانویه سال 2019 منتشر شده و گوشی‌های گلکسی S9، گلکسی S9 پلاس و گلکسی نوت 9 واجد شرایط دریافت این به‌روزرسانی خواهند بود. در مقایسه با رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس که برای کار کردن نیاز به هر دو دست دارد، رابط کاربری One UI به گونه‌ای طراحی شده که کاربر تنها با یک دست، آن‌هم با راحتی بیش‌تر و به طور طبیعی‌تر با گوشی کار کند.

سامسونگ ادعا کرده که کار بر روی این رابط کاربری را از سال گذشته آغاز کرده و هدف اصلی در طراحی و توسعه آن، کاهش شلوغی و درهم ریختگی آیتم‌ها بوده است. تمرکز اصلی رابط کاربری جدید سامسونگ بر این نکته بوده که پرکاربردترین برنامه‌ها و محتواهای مشابه با موارد مورد استفاده کاربر در مناسب‌ترین مکان ممکن، یعنی در قسمت زیرین نمایشگر در دسترس کاربر باشد. به این ترتیب همه برنامه‌های سامسونگ دارای یک نوار در قسمت پایینی نمایشگر هستند تا در کنار المان‌های اصلی و مهم سرتیترها، عناصر کوچک‌تری نیز برای ناوبری سریع‌تر در دسترس کاربر باشد. منوها نیز از این پس به جای مرکز صفحه، در همین قسمت نمایش داده خواهند شد.

در طی سخنرانی اصلی رویداد SDC 2018، جی وون لی به عنوان طراح ارشد بخش طراحی رابط کاربری سامسونگ اعلام کرد:

به لطف رابط کاربری One UI، از این پس کاربر تنها قابلیت‌های ضروری و مرتبط با کاری که انجام می‌دهد را بر روی صفحه خواهد دید. این یک تجربه کاربری روان و متداوم در جایی خواهد بود که هنگام نیاز به دکمه‌های ضروری، این دکمه‌ها به سرعت برای شما نمایش داده خواهند شد و هر وقت که نیازی به آن‌ها نباشد، به آرامی از روی صفحه محو خواهند شد.

علاوه بر این، سامسونگ اشاره‌ای به System-Wide Night Mode داشت که یک تم تاریک (که گزینه‌ای مناسب برای نمایشگرهای امولد به شمار می‌رود) را هم برای رابط کاربری و هم برای برنامه‌های در حال اجرا فعال می‌کند. البته رابط کاربری One UI به طور ذاتی دارای تم‌هایی است که به طور خودکار، رنگ دیوایس کاربر را تشخیص داده و بهترین هم‌خوانی را با آن ایجاد خواهد کرد؛ چیزی تقریبا شبیه به آن‌چه که سامسونگ برای گلکسی نوت 9 و قلم استایلوس همراه آن ارایه داد. جدای از همه این موارد، برخی قابلیت‌های مبتنی بر اندروید 9 نظیر ناوبری بر اساس ژست‌های حرکتی نیز بخشی از رابط کاربری One UI خواهد بود و در گوشی‌هایی که نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید و این رابط کاربری را در آینده دریافت خواهند کرد، گنجانده شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH