Blue Light Filter

آشنایی با نرم‌‌افزار‌های محافظت از چشم و جلوگیری از خستگی در ویندوز

چشم‌ها در استفاده طولانی‌مدت از کامپیوتر و لپ‌تاپ، آسیب‌ پذیرند. خیره‌شدن طولانی به صفحه‌نمایش‌، می‌تواند باعث تاری‌دید، سر‌درد و خشکی‌چشم شود. همچنین پرتوهای نور آبی منعکس‌شده از نمایشگر، سلامتی بینایی را تهدید کرده و حتی برروی الگوی‌خواب نیز اثر منفی می‌گذارد.

با کمک نرم‌افزار‌های پیش‌روی، می‌توانید با اصلاح‌رنگ و ایجاد‌وققه در هنگام استفاده از رایانه، به خوبی از بینایی‌تان محفاظت کنید.

1. نرم‌افزار فلاکس F.lux

flux

نرم‌افزار معروف Flux، با اصلاح رنگ و کاهش نور آبی در نمایشگر، باعث جلوگیری از خستگی چشم می‌شود. این برنامه چندین حالت پیش‌فرض برای تعیین سطح رنگ داشته و همچنین کاربر را قادر ساخته، تا تنظیمات دلخواه را اعمال کند.

eye protection app

این نرم‌افزار توانایی تنظیم فیلتر نور آبی، بصورت اختصاصی، برای شب و روز را داراست و توصیه می‌شود در استفاده شبانه، با پرتوهای نور آبی کمتری تماس داشته‌ باشید. می‌توانید با وارد‌کردن نام شهر خود، از تنظیمات پیش‌فرض و متناسب با نور محیط منطقه خود استفاده نمایید.

2. نرم افزار EyeLeo

eye leo

این برنامه به شما کمک می‌کند تا با ایجاد وقفه‌های منظم، به بدن و چشمانتان استراحت دهید. EyeLeo را می‌توان در دو حالت وقفه کوتاه و استراحت طولانی تنظیم کرد و برای هر کدام زمان دلخواه را وارد نمود.

eye protection windows

همچنین می‌توان گزینه Strict Mode یا سخت‌گیری را فعال کرد که در زمان فرارسیدن وقفه، قادر به استفاده از سیستم نباشید.

3. نرم افزار Iris

screen blue filter

این برنامه ترکیبی از دو نرم‌افزار F.lux و EyeLeo است که امکانات و تنظیمات بیشتری دارد. اما سازنده برای راحتی کاربران، نسخه سبک Iris Mini را توسعه داده است.

4. برنامه روشنایی شبانه ویندوز Night Light

برای کاهش نور آبی و وارم کردن رنگ‌های صفحه‌نمایش، می‌توانید از برنامه پیش‌فرض نایت‌لایت ویندوز 10 استفاده کنید. برای این منظور، در منوی استارت ویندوز عبارت night light را وارد کرده و اینتر بزنید.

night light windows reduce blue light

در پنجره بازشده، می‌توانید با فشردن گزینه Turn on now، نور آبی صفحه را کاهش‌ داده و درجه آن را تنظیم نمایید. با کاهش نور آبی صفحه‌نمایش در شب، از خستگی چشم‌تان جلوگیری کرده و خواب آرامی را تجربه خواهید کرد.

Protect Eye Strain

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH