windows 10 clipboard2

معرفی برترین ابزارهای مربوط به کلیپ بورد در ویندوز

زمانی‌که متن یا لینکی را کپی/کات می‌کنیم، آن متن در کلیپ‌ بورد ذخیره می‌شود. همچنین تصاویر اسکرین‌شات نیز در برنامه‌های مدیریت کلیپ بورد ذخیره خواهند‌ شد.

تابه‌حال پیش آمده که چندین متن یا لینک را پشت سرهم کپی کنید، که به آن‌ها نیاز پیدا کرده باشید؟ می‌توان با استفاده از کلیپ بورد، به همه آن‌ها دسترسی داشت.

1.کلیپ بورد ویندوز 10

این قابلیت در آپدیت اکتبر/مهر 2018 به ویندوز 10 افزوده شد و تجربه جدیدی را برای کاربران رقم زد. اگرچه قبل از ارایه رسمی در ویندوز، برنامه‌های کلیپ‌بورد متنوعی وجود داشت، اما جای کلیپ بورد اختصاصی ویندوز خالی بود. کلیپ بورد ویندوز، قابلیت پین‌کردن موارد کپی‌شده، یکپارچه‌سازی و اتصال به اکانت آنلاین شما را نیز داراست. با خاموش نمودن سیستم، آیتم‌های کپی‌شده حذف می‌شوند، مگر مواردی که پین شده باشند.

windows clipboard

درصورتی‌که ویندوز خود را بروز کرده‌اید، از بخش تنظیمات Settings > System > Clipboard آن را فعال کنید و با کلید‌های ترکیبی Windows+V صفحه کلیپ بورد را مشاهده نمایید.

windows 10 clipboard

2. Ditto

این برنامه، از سبک‌ترین و ساده‌ترین و محبوب‌ترین مدیریت کلیپ بوردها برای ویندوز است. نرم‌افزار رایگان Ditto در پس‌زمینه ویندوز، همواره در حال اجرا بوده و قابلیت تعریف کلیدهای میان‌بر و جست‌وجو در میان آیتم‌های کپی شده را داراست.

ditto clipboard

3. 1Clipboard

این برنامه قابلیت همگام‌سازی (Syncing) با گوگل درایو را دارد، که می‌توان از این طریق، آیتم‌های ذخیره‌شده در برنامه را همزمان در گوگل درایو ذخیره کرد. نرم افزار 1Clipboard، امکان ستاره‌دار کردن و جست‌وجوی گزینه‌های کپی‌شده را داراست.

1clipboard

4. Clipclip

این برنامه قابلیت ویرایش کلیپ بوردها را داشته و درعین‌حال بسیار سبک است. کار با آن ساده بوده و تنظیمات متنوعی را داراست. در نرم افزار Clipclip می‌توان موارد کپی‌شده را ترجمه و یا دسته‌بندی کرده و بصورت گروهی ذخیره نمود.

clipclip

5. ClipboardFusion

این برنامه با وجود سادگی، از تنظیمات و امکانات گسترده‌ای بهره می‌برد و از پیشرفته‌ترین برنامه‌های مدیریت کلیپ بورد است. از تصحیح متون گرفته، تا تعریف کلیدهای میان‌بر. همچنین امکانات مناسبی را برای برنامه نویسان فراهم نموده. نرم‌افزار ClipboardFusion در دو نسخه آزمایشی‌ رایگان و پولی عرضه شده است. که نسخه رایگان، قابلیت‌های مناسبی را در خود جای داده است.

clipboard fusion pro

6. Comfort Clipboard

این برنامه از تنظیمات و امکانات گوناگونی پشتیبانی می‌کند، که از مهمترین آن‌ها، ذخیره خودکار آیتم‌های کپی‌شده است، که درصورت ریبوت‌شدن ناگهانی سیستم، آن‌ها را حفظ می‌کند.

comfort clipboard

این برنامه با قابلیت شخصی‌سازی، تعریف کلیدهای میان‌بر و رمزگذاری، در بین کاربران بسیار محبوب است و در دو نسخه پولی و رایگان عرضه شده است.

comfort clipboard 2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH