برنامه کلیپ‌برد ابری OneClip مایکروسافت برای همه پلتفرم‌ها منتشر شد

اپلیکیشن Evernote را احتمالا می‌شناسید که از طریق آن می‌توان اقدام به ذخیره سازی تصاویر، شماره‌ها یا متون مختلف نمود و سپس به این داده‌ها از طریق هر پلتفرمی دسترسی داشت. درحالی‌که علاوه بر اپلیکیشن یاد شده گزینه‌های دیگری مانند Google Keep برای بهره گرفتن از کاربردی مشابه وجود دارد، حالا مایکروسافت نیز به این حوزه وارد شده و در حال آزمایش اپلیکیشن ابری خود به نام OneClip است که قابلیت‌هایی مشابه با دو مورد یاد شده را ارایه می‌کند.

gsmarena_001اپلیکیشن OneClip از مایکروسافت، یک برنامه کلیپ‌برد چند پلتفرمه است که اجازه می‌دهد داده‌های مختلفی مانند تصاویر، شماره تلفن یا رشته‌های متنی را با سرعت زیاد کپی کرده و در پلتفرم‌های مختلف دیگر به‌راحتی به آن‌ها دسترسی یابید. در حال حاضر، اگر فرضا شما یک قرار ملاقات داشته باشید و شماره تلفن شخص مقابل را خیلی سریع در رایانه‌تان ذخیره کرده باشید، با استفاده از OneClip تحت هر پلتفرم دیگری مانند موبایل‌های هوشمند با هر سیستم عاملی نظیر اندروید، آی‌او‌اس و یا ویندوزفون، به آن شماره تلفن دسترسی یابید.

نکته مهم در مورد این اپلیکیشن قابلیت ذخیره سازی داده‌ها از طریق یک رایانه، موبایل یا یک مرورگر وب و دسترسی به آن از سایر پلتفرم‌ها است، بدون اینکه نیازی به ایمیل کردن یا ارسال آدرس URLها داشته باشید. همانند لیست سایت‌های مورد علاقه در مرورگرها که به بوک‌مارک شهرت دارند، در OneClip نیز هدف اصلی این است که به شما کمک شود تا بتوانید به‌راحتی داده‌های مختلف خود را در سیستم‌عامل‌ها و دستگاه‌های مختلفی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، همگام‌سازی نمایید. این همگام سازی همان‌طور که احتمالا می‌دانید توسط تکنولوژی محاسبات ابری انجام می‌شود. اگر به‌زودی در سرویس OneDrive شاهد یکپارچگی با این اپلیکیشن جدید شویم، جای تعجب چندانی نخواهد داشت زیرا این سرویس بخش مهمی از سرویس‌های ابری مایکروسافت محسوب می‌شود.

اپلیکیشن OneClip در حال آزمایش و گذراندن تست‌های مختلف است و انتظار داریم تا نسخه نهایی آن هم‌زمان با ویندوز ۱۰ منتشر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH