اچ‌تی‌سی گزارش مالی سه ماهه سوم سال 2018 را منتشر کرد؛ سود کم، ضرر زیاد!

چند روز پیش بود که کمپانی اچ‌تی‌سی گزارشی را درخصوص میزان درآمد این کمپانی در ماه اکتبر منتشر کرد. حال شاهد انتشار گزارش دیگری هستیم که در واقع گزارش این کمپانی برای سه ماهه سوم سال 2018 میلادی است. با وجود تلاش‌های اچ‌تی‌سی برای کاهش هزینه‌ها، تایوانی‌ها مجددا زیان سنگینی را تجربه کردند. برای اطلاع از جزئیات بیش‌تر این خبر همراه آی‌تی‌رسان باشید.

برای این بازه زمانی که منتهی به 30 سپتامبر بود، مجموع درآمد اچ‌تی‌سی به رقم 130.8 میلیون دلار رسید که در مقایسه با درآمد 400 میلیون دلاری در بازه مشابه سال گذشته، افت بسیار شدیدی را نمایانگر است. البته اقدامات این کمپانی برای کاهش هزینه‌های عملیاتی در این بازه زمانی کاملا به چشم آمد؛ تا جایی که مجموع هزینه‌های اچ‌تی‌سی در این سه ماهه تنها 123 میلیون دلار بود که در مقایسه با رقم 453 میلیون دلاری سال گذشته، کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

با همه تلاش‌ها، این کمپانی تایوانی اعلام کرد که زیانی 84 میلیون دلاری را در این مدت متحمل شده که با توجه به زیان 68 میلیون دلاری در سه ماهه دوم امسال، نشان‌دهنده اوضاع وخیم این کمپانی دوست‌داشتنی است. با وجود این اعداد منفی و ناامید کننده، اچ‌تی‌سی مدعی شده که تا رسیدن به پیشرفته‌های عمده و بزرگ و یا به قول خودشان “major developments”، همین استراتژی را ادامه خواهد داد. تایوانی‌ها انتظار دارند این هدف به واسطه کسب وکارشان در حوزه واقعیت مجازی و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده آن‌ها در دو پلتفرم سخت‌افزار و نرم‌افزار حاصل شود.

با توجه به این‌که چند وقتی است در گزارشات مالی این کمپانی فقط زیان و افت درآمد را می‌بینیم، مشخص نیست منظور اچ‌تی‌سی از پیشرفت‌های عمده چه بوده و این پیشرفت‌ها واقعا تا چه اندازه بزرگ خواهند بود. آن‌چه که مشخص است، اچ‌تی‌سی هنوز از تمرکز خود بر روی گوشی‌های هوشمند دست بر نداشته و این را می‌توان از معرفی گوشی اچ‌تی‌سی اگزودوس 1 متوجه شد. با توجه به این موضوع که کاربران علاقه چندانی به این نوع دیوایس‌ها نشان نمی‌دهند، انتظار داریم چنین تصمیماتی تاثیر منفی و صدمات مالی شدیدی در گزارشات مالی آینده این کمپانی داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH