چرا ایده استفاده از ناچ در آینده‌ای نزدیک به تاریخ خواهد پیوست؟

حدودا 1 سال پیش کم‌تر کسی از ظهور مشخصه جدید ناچ در اسمارت‌فون‌ها اطلاع داشت. اما اپل با طراحی آی‌فون X، بریدگی کوچکی را در نمایشگر محبوب این هندست تعبیه کرد و به‌دنبال آن تقریبا کلیه تولیدکنندگان اندرویدی نیز بلافاصله به این جریان ملحق شدند. اما اکنون به‌نظر می‌رسد که این رویه با همان سرعت آغازین به پایان راه خود نزدیک می‌شود؛ چرا که ایده‌های جدید مسیر خود را به سوی بازار باز می‌کنند.

بدان معنا که در کنار نوار مشکی‌رنگ میانه صفحه‌نمایش، هیچ‌گونه المان “دیداری شنیداری” دیگری را مشاهده نخواهید کرد. اکنون تقریبا کلیه اسمارت‌فون‌های جدید با چنین الگویی طراحی می‌شوند. پیش‌تر جایگزینی مکانیسم‌های کشویی با ناچ به‌صورت گام‌به‌گام آغاز شده و به‌عنوان یک پیامد جانبی، فضای نمایشی گوشی‌ها اندکی افزایش یافته است. اسمارت‌فون‌های اوپو فایند X، ویوو نکس، شیائومی می میکس 3 و در حال حاضر آنر مجیک 2 سیر پیشرفت این ماجراجویی را به‌وضوح نشان می‌د‌‌هند. همه چیز در جهت دور شدن از ناچ و به‌سوی مکانیسم‌های کشویی در حال تغییر است.

لنوو با عرضه اسمارت‌فون Z5 پرو نشان داد که یک گوشی با سختار کشویی الزاما اسمارت‌فونی لوکس و گران‌قیمت نیست. Z5 پرو قیمتی در حدود 300 دلار دارد؛ حتی اگر این هندست در مقطع کنونی تنها در کشور چین قابل‌دسترس باشد. این پدیده در واقع سیگنالی از وقایع آینده است؛ زیرا نشان می‌دهد که گوشی‌های کشویی به‌ تدریج فراگیرتر خواهند شد.

دوربین اسمارت‌فون اوپو فایند X با مکانیسم کشویی بالارونده عمل می‌کند

عرضه اسمارت‌فون‌های تاشو در آینده‌ای نزدیک

این موضوع روند عرضه گوشی‌های کشویی را متوقف نمی‌کند؛ چرا که سال آینده بایستی به‌عنوان آغاز عصر انقلابی اسمارت‌فون‌های تاشو در نظر گرفته شود. اکنون با عرضه اسمارت‌فون رویال فلکس‌پای، طعم اولیه چنین هندست‌هایی را چشیده‌ایم. سال آینده کمپانی‌های هواوی و ال‌جی با دنباله‌روی از این هندست، دستگاه‌های تاشو جدیدی را ارایه خواهد کرد. به‌دنبال این اقدام، فضای نمایشی بسیار بیش‌تری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. جهت حمل آسان‌تر گجت، نمایشگر می‌تواند به آسانی خم شود و در آن هیچ اثری از ناچ نیز به چشم نمی‌خورد.

گوشی فلکس‌پای کمپانی Royole نخستین اسمارت‌فون تاشو جهان به‌شمار می‌آید.

البته کلیه اسمارت‌فون‌ها از قابلیت تاشوندگی یا مکانیسم کشویی بهره نخواهند برد. بنابراین الگوی ناچ یک‌شبه ناپدید نخواهد شد. اما برخی تولیدکنندگان نظیر سامسونگ، سونی یا اچ‌تی‌سی کماکان می‌توانند  هندست‌های فاقد ناچ را تولید نمایند.

استفان هرگت، نویسنده وب‌سایت AndroidPIT می‌گوید: “من حداقل اساسا از ناچ متنفر نیستم. در صورت عدم گستردگی بیش‌ازاندازه نوار بر روی نمایشگر و وجود فضای کافی جهت نشان دادن بیش از 2 نوتیفیکیشن در سمت چپ و راست صفحه‌نمایش، تصور می‌کنم که این ناچ واقعا عالی به‌نظر می‌رسد. اما با حذف این شکاف از نمایشگر اسمارت‌فون خود نیز ناراحت نخواهم شد.”

آیا از نظر شما حذف ناچ رویدادی ناراحت‌کننده است یا تصور می‌کنید که این مشخصه برای مدتی طولانی‌تر نسبت به برآوردها، ما را همراهی خواهد کرد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH