حفره امنیتی جدیدی در اینستاگرام کشف شد؛ فعلا از قابلیت Download Your Data استفاده نکنید!

اگر از کاربران پر و پا قرص اینستاگرام هستید، باید احتمالا از وجود قابلیتی به نام Download Your Data در بخش تنظیمات پروفایل آگاه باشید که امکان دانلود تمام اطلاعات و داده‌های کاربر را مهیا می‌کند. حال یک باگ امنیتی در این بخش پیدا شده که امکان افشای رمز عبور حساب کاربران را فراهم کرده است. برای اطلاع از جزئیات بیش‌تر این خبر همراه آی‌تی‌رسان باشید.

یکی از سخنگویان اینستاگرام به تازگی در گفت‌وگویی با وب‌سایت The Information اعلام کرده که این مشکل توسط کارشناسان داخلی ما کشف شده و خوشبختانه تنها تعداد اندکی از افراد تاکنون از آن متضرر شده‌اند. همان‌گونه که اشاره شد، این باگ امنیتی در ابزار Download Your Data کشف شده که اتفاقا مطابق با مقررات GDPR اتحادیه اروپا نیز طراحی شده بود. این مشکل برای برخی از کاربرانی به وجود آمده که قصد دانلود اطلاعات خود را داشتند. ظاهرا رمز عبور حساب این افراد در داخل آدرس URL لینک مربوط به دانلود اطلاعاتشان وجود داشت.

برای مثال اگر فردی از کامپیوترهای موجود در کافی‌نت‌ها استفاده کند، نفر بعدی می‌تواند با استخراج آدرس لینک ارسال شده، رمز عبور حساب قربانی را به دست آورد. نکته‌ای که هنوز بدون پاسخ مانده این است که چرا اینستاگرام پسوردها را در قالب یک متن ساده ذخیره می‌کند. یادآوری می‌شود که برای دانلود تمام اطلاعات و داده‌های حساب خود باید یک آدرس ایمیل برای اکانت خود تعیین کنید و سپس از بخش مربوطه، نسبت به ثبت درخواست برای ارسال فایل حاوی اطلاعاتتان به ایمیل تعیین شده اقدام کنید. اینستاگرام زمان لازم برای جمع‌آوری و ارسال داده‌های حساب هر فرد را حداکثر 48 ساعت اعلام کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH