نرم‌افزار 3D Moderator به منظور ایجاد عناصر تعاملی با واقعیت افزوده توسط هواوی منتشر شد

گوشی‌های سری هواوی میت 20 از لنزهای کمپانی معروف لایکا بهره می‌برند. علاوه بر سنسورهای پیشرفته، دوربین پرچمداران جدید هواوی از وجود چندین قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی و واقعیت افزوده نیز سود می‌برند. در راستای بهبود هر چه بیش‌تر توانایی‌های این دوربین‌ها، باخبر شدیم که کمپانی هواوی نرم‌افزار 3D Moderator را به منظور ایجاد عناصر تعاملی با واقعیت افزوده منتشر کرده است.

گوشی‌های سری میت 20 از نعمت وجود تراشه جدید، فوق مدرن و اختصاصی هواوی به نام کایرین 980 بهره می‌برند که یک پردازنده عصبی دو هسته‌ای نیز درون آن دیده می‌شود. یکی از این هسته‌ها برای انجام محاسبات گسترده اعمال مبتنی بر هوش مصنوعی و دیگری نیز به منظور اجرای برخی دستورات و اعمال مشخص در نظر گرفته شده است. مطابق ادعای هواوی، این سیستم و در واقع استفاده از دو هسته پردازشی جدید موجب شده که عملکرد دوربین در تشخیص صحنه‌ها و سوژه‌ها تا 120 درصد بهبود یابد. حال کمپانی هواوی رسما نرم‌افزار 3D Moderator را عرضه کرده تا کاربران گوشی‌های هواوی میت 20 پرو و هواوی میت 20 آر اِس پورش دیزاین بتوانند عناصر سه‌بعدی مرتبط با واقعیت مجازی خود را بسازند؛ چیزی که از آن با نام‌هایی نظیر AI Live Model و 3D Live Object نیز یاد می‌شود.

این امر به کمک سنسورها و عناصر موجود در بالای نمایشگر این دو گوشی میسر شده که شامل مواردی همچون سنسور 24 مگاپیکسلی دوربین سلفی، پروژکتور نقطه‌ای، سنسور مجاورت، سنسور تنظیم خودکار نور، فرستنده امواج مادون قرمز (فرو سرخ) و چراغ روشن‌کننده موسوم به flood illuminator می‌شود. استفاده از این سنسورها و البته بهره‌گیری از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی موجب شده که دو دیوایس مورد نظر بتوانند به سرعت اشیا و اسباب‌بازی‌ها را اسکن کرده و حرکت اندام‌های مختلف آن را شبیه‌سازی کنند.

کمپانی هواوی اعلام کرده که طول سوژه‌های مد نظر کاربر (اسباب‌بازی‌هایی مانند عروسک و سایر لوازم دیگر) باید بین 15 تا 25 سانتی‌متر و حداقل قطر این اشیا نیز 5 سانتی‌متر باشد. برای انتخاب افکت‌های انیمیشن نیز کاربران می‌توانند مورد دلخواه خود را از بین مواردی همچون happy jumping (پرش با خوشحالی)، ballet (رقص باله)، happy walking (با شادی راه رفتن)، easy running (دویدن آرام)، Chinese kung fu (کونگ‌فو چینی) و بسیاری از موارد جذاب دیگر بیابند.

پس از انتخاب افکت، سوژه مورد نظر می‌تواند در عالم واقعیت افزوده حرکت کرده و حرکات موزون انجام دهد که قطعا برای علاقه‌مندان به این حوزه تجربه بسیار لذت‌بخشی خواهد بود. حتی با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید موارد مرتبط و دلخواه خود را ساخته و نتیجه کارتان را در شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید. همانند نرم‌افزار واقعیت مجازی گوگل پلی‌گروند موسوم به Google’s Playground AR، کاربران پرچمداران جدید هواوی نیز قادر خواهند بود با اسباب‌بازی مجازی خود عکس بگیرند. در پایان بار دیگر یادآور می‌شویم که نرم‌افزار 3D Moderator تنها از دو گوشی هواوی میت 20 پرو و هواوی میت 20 آر اِس پورش دیزاین پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH