نمایشگر هوشمند چیست و خریداری آن تا چه اندازه ضروری خواهد بود؟

امروزه نمایشگرهای هوشمند به سرعت در حال فراگیر شدن هستند؛ خصوصا آن‌که گجت هوم هاب گوگل نیز اکنون به بازار ارایه شده است. اما نمایشگرهای هوشمند دقیقا چه گجت‌هایی هستند؟ آیا شما به چنین دستگاهی احتیاج خواهید داشت؟

در صورتی‌که با نمایشگرهای هوشمند آشنایی ندارید؛ احتمالا حداقل آن‌ها را کم وبیش در محیط اطراف خود مشاهده کرده‌اید. شرکت آمازون دستگاه Echo Show را در اختیار دارد و گوگل نیز هوم هاب خود را روانه بازار کرده است. در ادامه کمپانی‌های لنوو و JBL نیز نمایشگر هوشمند خود را تولید کردند. اما اگر هرگز از نمایشگر هوشمند استفاده نکرده‌اید، احتمالا کنجکاو هستید تا از نحوه کار و فواید این گجت‌ها آگاه شوید.

نمایشگرهای هوشمند در واقع اسپیکرهای هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش هستند

به بیان خلاصه، نمایشگر هوشمند (نظیر اکو شو آمازون یا هوم هاب گوگل) صرفا یک اسپیکر هوشمند سنتی با یک نمایشگر است که جهت نمایش داده‌های بصری مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا تنها کافیست دستگاه‌های معمول اکو یا گوگل هوم را به‌همراه یک نمایشگر داخلی در ذهن مجسم نمایید.

با توجه به توصیف مطرح شده، گجت مذکور تحول بزرگی به‌شمار نمی‌آید. اما یک نمایشگر هوشمند بسته به مورد کاربری شما می‌تواند شیوه استفاده معمول از یک دستیار صوتی در منزل را کاملا متحول نماید. در عوض آن‌که وضعیت هوا را از الکسا یا گوگل اسیستنت جویا شوید و در ادامه صرفا شنونده پیش‌بینی وضعیت هوا باشید، با وجود نمایشگر تعبیه شده به‌صورت تصویری نیز می‌توانید پیش‌بینی هواشناسی را مشاهده کنید. این روش احتمالا بسیار سودمندتر و کارآمدتر خواهد بود. به همین ترتیب چنان‌چه از آن‌ها در خصوص مسائل بی‌اهمیتی (نظیر بلندترین ساختمان در جهان یا تعداد فیلم‌هایی که تام هنکس در آن‌ها درخشیده است) سوال کنید؛ در این‌صورت نمایشگر نه‌تنها پاسخ ساده‌ای را به شما ارایه می‌دهد؛ بلکه می‌تواند اطلاعات بیش‌تری را در رابطه با پرسش شما نمایش دهد.

بعلاوه هنگامی‌که شما مایل به بهره‌گیری از فرامین صوتی‌بصری پیچیده نظیر جستجوی دستورالعمل‌های آشپزی یا نمایش ویدیوهای مربوط به بچه گربه‌های زیبا در یوتیوب هستید، نمایشگر داخلی بسیار مفید واقع می‌شود. البته دسترسی شما به یک دستگاه کروم‌کست در نزدیکی یک تلویزیون نیز به‌نوعی همین کار را انجام خواهد داد. اما دسترسی به یک نمایشگر داخلی، تجربه کاربری یکپارچه‌ای را به‌همراه خواهد داشت.

بعلاوه کنترل ابزارهای خانه هوشمند نیز امکان‌پذیر است. کاربران کماکان می‌توانند دستورالعمل‌های صوتی خود جهت کنترل انواع لوازم‌خانگی هوشمند را صادر نمایند. اما دسترسی به متدهای کنترلی مبتنی بر نمایشگر لمسی نیز گاها فوق‌العاده است. استفاده از این قابلیت در مقایسه با بیان فرامین صوتی بعضا می‌تواند سریع‌تر و کمی آسا‌ن‌تر باشد؛ چرا که دستیارهای صوتی شاید در برخی مواقع قادر به فهم کامل فرامین صوتی صادر شده نباشند. در صورتی‌که از درب بازکن‌های تصویری شرکت Nest Hello استفاده نمایید؛ با به صدا در آمدن زنگ درب منزل، ویدیو به‌صورت خودکار بر روی نمایشگر دستگاه هوم هاب شما نمایش داده خواهد شد. این پدیده بسیارجالب به‌نظر می‌رسد.

البته برخی ویژگی‌های ثانویه نمایشگرهای هوشمند نظیر کاربرد آن‌ها به‌عنوان گونه‌ای از یک قاب عکس دیجیتالی نیز برای بسیاری از مردم لذت‌بخش هستند. با وجود قابلیت هوش مصنوعی شگفت‌انگیز در پس‌زمینه سرویس گوگل فوتوز، هوم هاب در زمان عدم استفاده فعالانه شما از دستگاه با گزینش خودکار بهترین عکس‌ها جهت نمایش بر روی صفحه، کار فوق‌العاده ای انجام می‌دهد.

بنابراین آیا خریداری یک نمایشگر هوشمند ضروری است؟

پاسخ به چنین پرسش‌هایی نهایتا منوط به شیوه استفاده معمول شما از دستیار صوتی فعلی خود است. در کم‌ترین حالت چنان‌چه تا به‌حال از دستیار صوتی خود استفاده کرده‌اید و مایل هستید تا پاسخ‌های ارایه شده را مشاهده نمایید، در این‌صورت نمایشگرهای هوشمند احتمالا یک خرید ارزشمند قلمداد می‌شوند.

شاید برخی کارها برای نمایشگرهای هوشمند کمی پیش ‌پا افتاده باشند؛ اما اگر غالبا با دستگاه اکو یا گوگل هوم خود به‌دنبال مواردی می‌گردید که معمولا از نظر بصری سنگین هستند (نظیر دستورالعمل‌های آشپزی)، در این‌صورت یک نمایشگر هوشمند می‌تواند نماد پیشرفتی قابل‌توجه نسبت به اسپیکرهای هوشمند معمولی باشد.

مهم‌تر از آن، نمایشگرهای هوشمند می‌توانند متدی جایگزین برای کنترل دستگاه‌های خانگی هوشمند را در اختیار شما قرار دهند. بیان فرامین صوتی با صدای بلند گاها امکان‌پذیر نیست (به‌عنوان مثال زمانی‌که شخصی در نزدیکی شما خوابیده است)؛ بنابراین دسترسی به یک پنل لمسی آماده برای خاموش کردن چراغ‌ها یا سایر دستگاه‌های هوشمند می‌تواند بسیار آرامش‌بخش باشد.

در غیر این‌صورت چنانچه جهت ورود به دنیای نمایشگرهای هوشمند آمادگی 100 درصدی ندارید، با صرف هزینه کم‌تر قادر خواهید بود تا از یک تبلت فایر استفاده کنید. این گجت با دستیار صوتی الکسای خود می‌تواند در قالب گونه‌ای از دستگاه اکو شو عمل نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH