هواوی برای کمک به خواندن کودکان ناشنوا یک اپلیکیشن هوش‌مصنوعی را معرفی نمود

خواندن برای بسیاری از ما کار دشواری نیست، اما موقعی که صحبت از افراد ناشنوا می‌شود به خصوص اگر کودک باشند، مسئله بسیار فرق خواهد کرد و ممکن است این کار برای والدین و آموزگارانی که به زبان اشاره نیز مسلط نیستند، به یک چالش اساسی بدل گردد زیرا ممکن است برای انتقال اطلاعات حتی یک صفحه مطلب به کودک و برقراری ارتباط با او دچار مشکل شوند.

هواوی

با این حال به نظر می‌رسد شرکت هواوی برای رفع این مشکل راه‌حلی تدارک دیده است. آنها اپلیکیشنی به نام StorySign را طراحی نموده‌اند که مبتنی بر هوش مصنوعی است. این اپلیکیشن جالب و حیاتی با استفاده از دوربین گوشی، متن کتاب‌های مخصوص کودک را مورد بازبینی قرار می‌دهد و کلمات چاپ شده را به زبان اشاره ترجمه می‌نماید که به صورت تصاویر دیجیتالی آواتار‌ به نمایش گذاشته می‌شود.

هواوی

شاید برای شما این آواتار‌ها آشنا به نظر برسند، البته حق دارید زیرا آنها توسط شرکت انیمیشن‌سازی آردمن که خالق انیمیشن‌هایی مانند والاس و گرومیت، فرار مرغی و بر آب رفته است، طراحی و آماده شده‌اند. این برنامه مفید به کودکان ناشنوا کمک خواهد کرد تا بتوانند کتاب‌ها را بخوانند. در عین حال والدین و آموزگاران نیز قادر خواهند بود با کمک زبان اشاره دیجیتالی گوشی، در این امر به آنها کمک کنند و حتی خود نیز به این زبان خاص مسلط شوند.

هواوی

تنها مشکل موجود که استفاده وسیع از آن را فعلا با اشکال روبه‌رو کرده است، پشتیبانی از تنها 10 زبان اشاره که عموما نیز فقط در اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد، است. به همین دلیل اپلیکیشن قادر به ترجمه کتاب‌های زیادی نخواهد بود. بنابراین در ابتدای کار شاید نتوان خیلی روی آن حساب باز کرد. اما با توجه به عمر کوتاه راه‌اندازی StorySign، جای امیدواری است که در آینده طیف گسترده‌تری از کتاب‌ها را تحت پوشش خود در آورد و کودکان ناشنوای سراسر دنیا و والدین آنها را در امر آموزش، کمک نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH