آپدیت جدید گوگل پیکسل 3 جهت رفع مشکل مدیریت رم و افزودن برخی قابلیت‌ها منتشر شد

چند روزی می‌شود که کمپانی گوگل وصله‌های امنیتی مربوط به ماه دسامبر را برای پیکسل‌ها و دیگر گوشی‌های اندرویدی منتشر کرده است. به‌روزرسانی جدیدی که به همین منظور برای پرچمداران جدید این کمپانی منتشر شده، شامل موارد دیگری نیز می‌شود که موجب بهبود عملکرد کلی این دستگاه‌ها و رفع برخی مشکلات مربوط به گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال شده است.

چند وقت پیش اخباری منتشر شد که نشان می‌داد گوشی گوگل پیکسل 3 از مشکل مدیریت حافظه رم رنج می‌برد. ظاهرا به‌روزرسانی جدیدی که برای این دستگاه منتشر شده، مشکل آزاردهنده فوق را رفع کرده است. ناتوانی پیکسل جدید در مدیریت حافظه رم موجب شده بود که برنامه‌های در حال اجرا و یا نرم‌افزارهای باز شده در بک‌گراند به صورت خودکار و ناگهانی بسته شوند. یک کاربر در حالت عادی باید قادر باشد که بدون هرگونه مشکلی، چندین برنامه را اجرا کرده و بدون بسته شدن هیچ‌کدام، کارهای دلخواه خود را انجام دهد. با این حال نقص گوگل پیکسل 3 در مدیریت رم و بسته شدن ناگهانی برخی برنامه‌ها باعث شده بود که این گوشی پرچمدار با 4 گیگابایت رم نیز نتواند عملکرد خوبی داشته باشد.

همان‌گونه که در تصویر فوق مشخص است، این به‌روزسانی شامل برخی موارد دیگر نیز می‌شود که منجر به رفع دیگر نقص‌ها و اعمال برخی بهینه‌سازی‌ها شده است. برخی از این موارد مربوط به بخش دوربین بوده که برای نمونه گوگل در یکی از موارد، عملکرد و رفتار فوکوس خودکار دوربین را مجددا تنظیم کرده و در مورد دیگر، عملکرد شاتر دوربین گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال بهبود بخشیده است. در یک مورد دیگر، گوگل سعی کرده عملکرد ثبت تصاویر دوربین را بهبود ببخشد که ظاهرا در جهت رفع مشکل ظاهر نشدن تصاویر ثبت شده در پیکسل‌های جدید بوده است. البته این مورد برای همه اعضای سری پیکسل 2 و پیکسل 3 منتشر شده است.

با وجود تعداد موارد توجه شده در این لیست، ظاهرا گوگل هنوز راه‌حلی برای مشکل ظاهر نشدن پیام‌های متنی که برخی کاربران آن را گزارش داده بودند، پیدا نکرده است. دیگر موارد موجود در تصویر فوق نیز بیش‌تر حول پیکسل استند عرضه شده است. البته مواردی نیز به چشم می‌خورد که مربوط به تشخیص بهتر کلید واژه‌ها و بهبود عملکرد قابلیت نمایشگر همیشه روشن یا همان always-on display و اندروید اوتو یا همان Android Auto (سیستم‌عامل گوگل برای استفاده در خودروهای هوشمند) می‌شود. مطابق اعلام گوگل، سازگاری اندروید اوتو با اعضای سری پیکسل 2 و پیکسل 3 کاملا بهبود یافته است. به این ترتیب تمامی نسل‌های سری پیکسل از این پس تجربه قفل‌گشایی بهتری را از طریق دیوایس‌های بلوتوثی ارایه خواهند داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH