بیانیه رسمی گوگل برای اعلام سرنوشت پیام‌رسان هنگ‌اوت و برنامه‌های آتی!

اخیرا گزارش‌های ضد و نقیضی از سرنوشت پیام‌رسان هنگ‌اوت گوگل به گوش می‌رسد. طبق گزارش اولیه 9to5Google، گوگل قصد دارد در سال 2020 فعالیت این پیام‌رسان قدیمی و اما خاص که بر روی سیستم‌های کامپیوتری در حساب جی‌میل کاربر نیز قابل دسترسی است را برای همیشه متوقف نماید. ولی با گذشت چند روزی از انتشار این خبر، گوگل رسما ادعا نمود که هیچ تصمیمی برای زمان‌بندی توقف کار هنگ‌اوت ندارد و نهایتا نیز کاربران می‌توانند به اپلیکیشن Hangouts Chat and Meet مهاجرت کنند!

هنگ‌اوت

البته شاید کمی گیج کننده باشد و بسیاری از افراد تصور کنند تنها یک پلتفرم به نام هنگ‌اوت برای چت با دوستان‌ وجود دارد و از وجود پیام‌رسان دیگری به نام Hangouts Chat and Meet بی‌خبر باشند. این پیام‌رسان دوم بیشتر بر روی کاربران و کار‌های سازمانی و تیمی متمرکز است و اکنون طبق خبری که Android Police منتشر نمود به نظر می‌رسد گوگل، قصد اجرای برنامه‌هایی را در این رابطه دارد.

طبق اعلام شرکت گوگل، در ماه مارس 2017 آنها برای بررسی و تجربه عملی دو ایده، با هدف افزایش ارتباط تیمی افراد، طرحی را به اجرا گذاشتند و بدین منظور از هنگ‌اوت کلاسیک به عنوان پایه برای اجرای این برنامه‌ها استفاده کردیم. این دو ایده به نام Hangouts Chat و Hangouts Meet شناخته می‌شوند و در حال حاضر هر دوی آنها برای مشتریان و کاربران G Suite در دسترس هستند و در آینده نیز استفاده از آنها برای تمام کاربران امکان‌پذیر خواهد شد و ما هیچ جدول زمان‌بندی برای انتقال کاربران از هنگ‌اوت کلاسیک به هنگ‌اوت Chat و  Meet اعلام نکرده‌ایم و تا آخرین لحظه پشتیبانی کامل خود را از کاربران هنگ‌اوت کلاسیک ادامه خواهیم داد. مگر زمانی که همه افراد به طور کامل به Hangouts Chat and Meet مهاجرت کرده باشند.

هنگ‌اوت

ما نیز امیدواریم این بیانیه به صورت کامل نگرانی‌های کاربران هنگ‌اوت را مرتفع نموده باشد ولی باز هم زمان دقیق مهاجرت از هنگ‌اوت کلاسیک به هنگ‌اوت چت و میت نامشخص است و باید منتظر اخبار آتی از در درون گوگل باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH