گزارش موسسه IDC: رشد 21 درصدی بازار گجت‌های پوشیدنی به لطف عرضه محصولات جدید

به گفته موسسه IDC، فروش جهانی گجت‌های پوشیدنی طی 3 ماهه سوم سال 2018 به 32 میلیون دستگاه رسید. به لطف محصولات جدیدا ارایه شده توسط کمپانی‌های بزرگ فیت‌بیت، گارمین و هواوی این رقم نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته 21.7 درصد افزایش یافته است. رشد میزان تقاضا برای دستگاه‌های مبتدی نظیر دستبندهای هوشمند یک عامل موثر دیگر به‌شمار می‌آید. با افزایش قابلیت‌های اسمارت‌باندها، مرز تفکیک‌کننده میان آن‌ها و اسمارت‌واچ‌ها به تدریج کم‌رنگ‌تر شده است.

شیائومی به لطف موفقیت چشمگیر Mi Band 3 موفق شد جایگاه نخست را از آن خود نماید. این کمپانی به‌طور معمول بیش از 80 درصد محصولات خود را در بازار داخلی به فروش می‌رساند؛ اما اکنون تنها 61 درصد از آن‌ها در چین فروخته شده و بقیه در سراسر جهان شامل هندوستان، اروپا، خاورمیانه و آفریقا توزیع شده است.

اپل نیز با افزایش فروش خود از 2.7 میلیون دستگاه به 4.2 میلیون واحد، رشد چشمگیری را تجربه کرد. مطمئنا عرضه اپل‌واچ سری 4 در این موفقیت موثر بوده است؛ اما دریافت آخرین به‌روزرسانی سیستم‌عامل Watch OS توسط ابزارهای پوشیدنی قدیمی‌تر نیز یک عامل کلیدی دیگر محسوب شده و محبوبیت این گجت‌ها را در میان بسیاری از کاربران افزایش داده است.

فیت‌بیت نیز دقیقا همانند اپل در راستای درآمدزایی از بازار ابزارهای مراقبتی بهداشتی تلاش می‌کند. این حوزه نمایانگر بخش مجزایی از بازار است که تولیدکنندگان گجت‌های پوشیدنی برای تسخیر آن تلاش می‌کنند. جیتش اوبرانی، محقق و تحلیل‌گر ارشد موسسه IDC اعلام کرد: “وضع قوانین سنگین و انجام بررسی‌های دقیق‌تر پدیده‌ای قابل پیش‌بینی است؛ بدان معنا که نقش‌آفرینی موثر برندهای کم‌ارزش بعید به‌نظر می‌رسد و این موضوع، مسیر را برای پیشرفت کمپانی‌های پیشتاز در بازار هموار می‌کند.”

میزان فروش کمپانی‌های سامسونگ و هواوی نیز افزایش یافته و تعداد دستگاه‌های فروخته شده توسط تولیدکننده کره‌ای در مقایسه با 3 ماهه سوم سال 2017 تقریبا 2 برابر شده است. این کمپانی نه‌‌تنها مدیون محصولات جدید سری گلکسی‌واچ خود است؛ بلکه همچنان بر محصولات قابل‌اعتماد گیر S3 و گیر اسپرت خود با عمری بیش‌تر از 12 ماه تکیه دارد.

به عقیده موسسه IDC، رشد بازار محصولات ممتاز در ایالات‌متحده در کنار افزایش تقاضا برای گزینه‌های ارزان‌قیمت در بازارهای نوظهور زمینه را برای شکل‌گیری یک فصل تعطیلات پرفروش فراهم می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH