تولید یک ویلچر با استفاده از هوش مصنوعی که با حالات چهره کنترل می‌شود

ویلچرها توسط افرادی استفاده می‌شوند که فاقد توانایی‌های حرکتی معمول هستند. افرادی که به هر دلیلی فلج شده‌اند نیز، از جمله کسانی هستند که از این وسایل استفاده می‌کنند. در گذشته اقداماتی صورت گرفته بود تا ویلچرها توسط ذهن کنترل شوند و حالا به نظر می‌رسد اینتل با همکاری شرکت مستقر در برزیل Hoobox Robotics ویلچرهایی ساخته‌اند که با حالات چهره قابل کنترل هستند.

محصول نهایی این همکاری سیستمی به نام Wheelie 7 است. در واقع این سیستم یک کیت است که با استفاده از هوش مصنوعی به کاربر خود اجازه می‌دهد تا ویلچر را با حالات چهره کنترل کند. کاربرها می‌توانند انواع حرکات را با حالات مختلف چهره خود تعریف کنند و در همین جاست که هوش مصنوعی خود را نشان می‌دهد؛ جایی که AI با استفاده از الگوریتم‌هایی اطلاعات وارده با استفاده از چهره را پردازش و در اختیار ویلچر می‌گذارد تا حرکت مد نظر صورت پذیرد.

در تولید این دستگاه از دوربین 3D RealSense Depth  استفاده شده که در جلوی دستگاه تعبیه می‌شود. گفته شده این دوربین توانایی شناسایی حالات چهره در شرایط نوری کم را نیز دارد و استفاده از آن در شب مشکلی به وجود نخواهد آورد. به گفته دکتر Paulo Pinheiro، از بنیانگذاران و مدیر عامل اجرایی شرکت Hoobox Robotics، این فناوری در آمریکا مورد استفاده بیشتر از شصت نفر قرار گرفته است. وی در ادامه سخنان خود بیان کرده که: “Wheelie 7 اولین ولیچری است که از قابلیت‌های تشخیص چهره برای کنترل حرکتی استفاده می‌کند. تولید این محصول نیازمند دقت فوق‌العاده بالایی است که بدون کمک اینتل امکان‌پذیر نبود. ما به افراد کمک می‌کنیم تا استقلال خود را به دست آورند.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH