لوگزامبورگ به اولین کشور جهان با سیستم حمل و نقل رایگان بدل خواهد شد

با تصویب دولت تازه روی‌ کار آمده لوگزامبورگ، به منظور حفظ محیط زیست، این کشور به اولین منطقه دنیا بدل شد که تمامی خدمات استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای مردم رایگان است. خاویر بتل، نخست وزیر لوگزامبورگ که برای بار دوم به عنوان متصدی این پست انتخاب می‌شود، به طور رسمی اعلام نمود کرایه تمامی اتوبوس‌ها، تراموا‌ها و قطار‌ها برداشته می‌شود.

لوگزامبورگ

برنامه‌های حفاظت از محیط زیست یکی از اصلی‌ترین شعار‌های تبلیغاتی بتل در زمان انتخابات بود. او با این کار به وعده انتخاباتی خود عمل نمود و همان‌طور که قول داده بود کرایه تمام وسایل نقلیه عمومی را حذف کرد. این اقدام نه تنها موجب بهبود وضعیت محیط زیستی و کاهش آلاینده‌های هوا خواهد شد بلکه سبب کاهش بار ترافیکی سطح پایتخت لوگزامبوگ می‌گردد. روزانه بیش از 110000 نفر از ساکنان به علاوه بیش از 40000 نفر از خارج شهر، برای کار در سطح شهر لوگزامبورگ در رفت و آمد هستند. مطالعات اخیر نشان داده است رانندگان شهر لوگزامبورگ در سال 2016 به طور متوسط حدود 33 ساعت در ترافیک بوده‌اند!

به تازگی لوگزامبورگ نسبت به وضعیت حمل و نقل عمومی نگاه ویژه‌ای داشته و در مقایسه با دیگر کشور‌ها از پیشرفت قابل توجهی در این زمینه نیز برخوردار بوده است. آنها این کار را از تابستان سال آینده با حذف کرایه برای کودکان و افراد زیر 20 سال شروع می‌کنند. حتی پیشنهاد شده است سرویس‌های مدارس نیز به رایگان دانش‌آموزان را از خانه تا مدرسه جابه‌جا ‌کنند. با شروع تابستان سال 2019، بلیط برای همیشه از چرخه حمل و نقل عمومی حذف خواهد شد و بخشی از هزینه‌ها از محل صرفه‌جویی در چاپ بلیط و حذف کنترل‌چی‌ها و سیستم نظارت بر خرید بلیط‌ها تامین خواهد شد.

1 در مورد “لوگزامبورگ به اولین کشور جهان با سیستم حمل و نقل رایگان بدل خواهد شد”

  1. فریدونِ فرّخ فرشته نبود
    ز مُشک و ز عنبر سرشته نبود
    به داد و دهش یافت این فرّهی
    تو داد و دهش کن، فریدون تویی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH