ریزر از قدرتمندترین لپ‌تاپ گیمینگ دنیا با کارت گرافیک انویدیا رونمایی کرد

اگر لپ‌تاپ‌های سبک قابل حمل تنها برای یک کار ساخته نشده باشند، آن کار انجام بازی‌های سنگین کامپیوتری است. کوچک‌تر شدن اندازه و وزن لپ‌تاپ به معنای تلاش و زحمت بیشتر مهندسان و طراحان برای مدیریت ساختار و ایجاد سازگاری و تناسب بین همه قطعات و بخش‌های دستگاه با یکدیگر است.

ریزر

کارت‌های گرافیک در اغلب موارد بسیار بزرگ هستند و فضای زیادی را در داخل یک کامپیوتر به خود اختصاص می‌دهند. بنابراین برای ساخت یک محصول کوچک، GPUهای قدرتمند همواره باید حذف شوند. این امر سبب می‌گردد انجام بازی‌های گرافیکی سنگین کامپیوتری ممکن نباشد اما شرکت ریزر قصد دارد امکان انجام بازی بر روی یک لپ‌تاپ کوچک قابل حمل (Ultraportable Laptop) را فراهم آورد. آنها برای این منظور نسخه جدید Blade Stealth ریزر را مورد جراحی قرار داده و در دل آن یک کارت گرافیک قدرتمند GeForce MX150 انویدیا با 4 گیگابایت رم ویدیویی (VRAM) از نوع GDDR5 تعبیه کرده‌اند.

چه چیزی نسخه جدید Blade Stealth ریزر را خاص کرده است؟

این لپ‌تاپ به این دلیل آنقدر مورد توجه قرار گرفته چون ریزر توانسته است دستگاهی دارای وزن کم، نمایشگر با طراحی تقریبا بدون حاشیه و اندازه کوچک را قادر به انجام بسیاری از بازی‌های سنگین کامپیوتری نماید. هرچند نسخه جدید Blade Stealth به اندازه یک کامپیوتر گیمینگ غول‌پیکر قدرت ندارد ولی در مقایسه با دیگر لپ‌تاپ‌های هم اندازه خودش از توانایی بسیار بالاتری برخوردار است.

مین لیانگ تانگ، رییس و از بنیان‌گذاران شرکت ریزر در مورد این لپ‌تاپ مدعی است که به یکی از بهترین و پرسود‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار بدل خواهد شد. او در ادامه صحبت‌هایش به این نکته اشاره نمود که ریزر توانسته است ضمن حفظ اندازه کوچک و جمع‌و‌جور سیستم و ساختار لپ‌تاپ، با قرار دادن یک کارت گرافیک قدرتمند انویدیا بتوانند کارایی گرافیکی آن را تا چهار برابر افزایش دهند. در نتیجه ریزر موفق به ساخت قدرتمند‌ترین لپ‌تاپ التراپرتابل دنیا شده است!

ریزر

لپ‌تاپ جدید ریزر دارای قاب بسیار کوچکی است و به نظر تقریبا بدون لبه می‌رسد. به طوری که در هر سمت لپ‌تاپ تنها 4.9 میلیمتر حاشیه قاب وجود دارد که نسبت به نسخه قبلی Blade Stealth، بیش از 60 درصد کاهش نشان می‌دهد. در زیر هم نگاهی دقیق‌تر به مشخصات اصلی این گیمر قدرتمند ولی کوچک می‌اندازیم.

  • پردازنده: Quad-Core 8th Gen Intel® Core i7-8565U
  • کارت گرافیک: در مدل‌های‌ گران‌قیمت شامل NVIDIA GeForce MX150 4GB GDDR5 VRAM + Intel UHD Graphics 620 و در مدل‌های ارزان‌قیمت Intel UHD Graphics 620
  • نمایشگر: 13.3 اینچی که در دو مدل با وضوح تصویر 1080 یا 2160 (4K) عرضه می‌شود
  • حافظه داخلی: تا 512 گیگابایت حافظه SSD
  • رم: تا 16 گیگابایت
  • چهار اسپیکر Upward Firing
  • پورت پاور تاندربلت 3 (USB-C)
  • پورت‌های ورودی: شامل دو عدد پورت USB 3.1 نوع A، یک پورت USB-C 3.1 نسل دوم
  • عمر باتری: بیش از 13 ساعت
  • مجهز به صفحه کلید کرومای ریزر

قیمت لپ‌تاپ قدرتمند Razer Blade Stealth چقدر است؟

شما می‌توانید یک عدد از این لپ‌تاپ جذاب و کارآمد را بسته به انتخاب مدل دلخواه خود، با پرداخت 1399 دلار به بالا خریداری نمایید. ولی برای خرید مدلی که دارای کارت گرافیک انویدیا و نمایشگری با وضوح تصویر 1080 باشد حداقل باید 1599 دلار بپردازید. برای گران‌ترین مدل هم که دارای قدرتمند‌ترین گرافیک و مجهز به نمایشگر 4K است به شما فاکتوری با قیمت 1899 دلار ارایه خواهد شد. این لپ‌تاپ از هم اکنون به طور مستقیم از طریق خود شرکت ریزر به فروش می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH