افزایش سرعت آنلاک وان‌پلاس 6T از طریق اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر با گذر زمان

پستی که از طریق یکی از تبلیغ‌کنندگان وان‌پلاس بر روی وب‌سایت رسمی انجمن این شرکت (به نقل از وب‌سایت Android Police) منتشر شده است، اطلاعات جدیدی پیرامون مکانیزم بازگشایی قفل اسمارت‌فون وان‌پلاس 6T از طریق اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر را در اختیار ما قرار می‌دهد. با وجود قابلیت اسکرین آنلاک، کاربران می‌توانند قفل گوشی خود را سریعا و ظرف مدت 0.34 ثانیه باز کنند. ظاهرا کمپانی وان‌پلاس اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر را برای گوشی وان‌پلاس 5T مورد آزمایش قرار داد؛ اما کارآیی این فناوری در آن مقطع زمانی رضایت‌بخش نبود. لذا طی سال پیش رو وان‌پلاس به کار خود بر روی این فناوری ادامه داد تا این‌که بالاخره به طراحی نهایی مشخصه اسکرین آنلاک با عملکردی رضایت‌بخش دست یافت.

هنگامی‌که کاربر انگشت خود را به منظور اسکن اثرانگشت بر روی نمایشگر دستگاه فشار می‌دهد، انگشت وی با یک نور سبز رنگ روشن شده و اسکن اثرانگشت انجام خواهد شد. وان‌پلاس متوجه شده که در زمان تشخیص اثرانگشت، نور سبز به بهترین نحو عمل می‌کند. نور از سطح انگشت منعکس شده و توسط اسکنر خوانده می‌شود. اطلاعات و داده‌های دریافت شده توسط اسکنر با اطلاعات اثرانگشت مالک گوشی که در پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 845 ذخیره شده است، مقایسه می‌شوند. در صورت تطابق داده‌ها با یکدیگر قفل گوشی باز می‌شود.

مشخصه جالب‌توجه فرآیند بازگشایی قفل نمایشگر نیز به همین بخش مربوط خواهد شد؛ زیرا گوشی تمایلات شما برای نحوه بازگشایی قفل دستگاه را فرا می‌گیرد. الگوریتم‌های پیشرفته امکان عملکرد سریع‌تر و دقیق‌تر مشخصه مذکور جهت بازگشایی قفل گوشی وان‌پلاس 6T شما را فراهم می‌کنند.

با هربار بازگشایی قفل دستگاه به کمک مشخصه اسکرین آنلاک، حسگر به‌کارگیری شده بخش‌هایی از اثرانگشت کاربر که در جریان ثبت الگوی اولیه از قلم افتاده است را ضبط می‌کند. این موضوع بدان معناست که با استفاده هرچه بیش‌تر از قابلیت مذکور، داده‌های اثرانگشت به‌صورت کامل‌تری بر روی گوشی ذخیره خواهند شد. با گذر زمان، سرعت عملکرد اسکرین آنلاک حتی در مقایسه با نخستین مرتبه استفاده از آن نیز افزایش خواهد یافت. حتی در صورت وجود بریدگی یا رطوبت بر روی انگشت کاربر و بازگشایی موفقیت‌آمیز قفل گوشی در این شرایط، اطلاعات مذکور به داده‌های ذخیره شده در گوشی افزوده شده و به بازگشایی هرچه سریع‌تر قفل اسمارت‌فون وان‌پلاس 6T کمک خواهند کرد.

نحوه عملکرد مشخصه اسکرین آنلاک و اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر در اسمارت‌فون وان‌پلاس 6T

هر بار که کاربر به کمک اثرانگشت خود قفل گوشی را با موفقیت بازگشایی می‌کند؛ حسگر نیز داده‌های سطح انگشت که در مرحله اولیه دریافت اثرانگشت به ثبت نرسیده‌اند را ضبط خواهد کرد. در ادامه این داده‌ها به اطلاعات ذخیره شده در داخل گوشی اضافه شده و آن‌را تکمیل می‌نمایند. بنابراین با هر نوبت استفاده از اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر، سنسور داده‌های بیش‌تری را در ارتباط با اثرانگشت کاربر جمع‌آوری می‌کند. این موضوع بدان معناست که با گذر زمان، بازگشایی قفل گوشی حتی با سرعت بیش‌تری انجام خواهد شد. بعلاوه در صورتی‌که انگشت کاربر مرطوب بوده و یا دارای جراحت باشد، الگوریتم‌های سنسور می‌توانند موارد اختلاف اثرانگشت کاربر با حالت معمول را تشخیص دهند. در این موارد به محض بازگشایی موفقیت‌آمیز قفل گوشی، الگوریتم‌ها به منظور ارتقاء سرعت آنلاک دستگاه تحت این شرایط و در زمان‌های آینده داده‌های جدید اثرانگشت را به اطلاعات موجود اضافه می‌کنند.” یال لیو؛ مهندس نرم‌افزار کمپانی وان‌پلاس

وان‌پلاس در خصوص نحوه استفاده از قابلیت اسکرین آنلاک به چندین نکته اشاره نموده است:

  • پیش از ثبت اثرانگشت خود از به‌روزرسانی سیستم‌عامل دستگاه به جدیدترین نسخه اطمینان حاصل نمایید.
  • مطمئن شوید که دما بیش از اندازه بالا یا پایین نباشد.
  • بنا بر توصیه کمپانی بهتر است ثبت اثرانگشت در محیطی با روشنایی نه‌چندان بالا انجام شود. در واقع وان‌پلاس توصیه می‌کند این‌کار را در محیطی کاملا تاریک اجرا نمایید.
  • هنگام استفاده از مشخصه اسکرین آنلاک نسبت به تمیزی نمایشگر گوشی و انگشت خود مطمئن شوید.
  • انگشت خود را بر روی “منطقه تشخیص اثرانگشت” قرار دهید تا قفل گوشی شما باز شود. برای انجام این‌کار و تشخیص اثرانگشت توسط دستگاه شاید ناچار باشید انگشت خود را بر روی نمایشگر فشار دهید.

بعلاوه وان‌پلاس به کاربران توصیه می‌کند تا از محافظ‌های نمایشگر رسمی این شرکت برای اسمارت‌فون وان‌پلاس 6T استفاده نمایند. کمپانی در پایان آخرین ماه سال میلادی، محافظ‌های نمایشگر شیشه‌ای-حرارتی خود که با هدف پشتیبانی از مشخصه فیس آنلاک طراحی شده است را عرضه کرد. وان‌پلاس پیشنهاد می‌کند که با هر نوبت تعویض محافظ صفحه، اثرانگشت خود را مجددا ثبت کنید. به گفته کمپانی جهت دستیابی به سریع‌ترین تجربه بازگشایی قفل گوشی از هر 2 فناوری فیس آنلاک و اسکرین آنلاک به‌صورت هم‌زمان استفاده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH