احتمال کاهش بی‌سابقه فروش آی‌فون در سال 2019

از خبرهایی که شنیده می‌شود، ظاهرا فروش آی‌فون‌های جدید اپل اصلا مطابق میل شرکت پیش نمی‌رود. همچنین گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که کاربران مانند گذشته به دنبال خرید گوشی‌های آی‌فون نیستند. با این تفاسیر شاید تیتر خبر برای بسیاری از خوانندگان تعجب‌برانگیز نباشد.

Anne Lee، تحلیل‌گر Nomura، پیش‌بینی کرده است که اپل با کاهش فروش آی‌فون در سال 2019 مواجه خواهد بود و تعداد نقل و انتقال کوپرتینویی‌ها در این سال به 204 میلیون دستگاه خواهد رسید؛ در حالی که این میزان برای سال 2018 حدود 213 میلیون دستگاه بوده است. وی بیان کرده است که این کاهش می‌تواند تا سال 2020 نیز ادامه یافته و تا 200 میلیون دستگاه برسد.

البته که این گفته‌ها تنها یک پیش‌بینی هستند و کسی نمی‌تواند صحت آنها را تایید کند، اما با توجه به آمار و اخبار این روزها، دور از ذهن به نظر نمی‌رسد که شاهد کاهش سهم اپل از بازار باشیم. لی در صحبت‌های خود یکی از دلایل کاهش نقل و انتقال هندست‌های آی‌فون را اصرار اپل برای استفاده دوباره از طراحی حال حاضر اسمارت‌فون‌های خود دانسته که در نظر بسیاری خسته‌کننده بهترین واژه برای توصیف آن به شمار می‌رود.

از طرف دیگر رشد شرکت‌های چینی تولیدکننده اسمارت‌فون‌ها با تجهیزاتی قوی و به‌روز و البته قیمت بسیار مناسب و همچنین افزایش قیمت آی‌فون‌ها که در بعضی مدل‌ها پا را فراتر از هزار دلار نیز گذاشته است، موجب شده تا روز به روز خریداران کمتری به سمت و سوی تهیه یک گوشی آی‌فون جذب شوند.

2 در مورد “احتمال کاهش بی‌سابقه فروش آی‌فون در سال 2019”

  1. یه زمانی اپل خلاقیت داشت اما الان نه
    بجاش شرکتای چینی دارن روز بروز نواوری میارن تو گوشیاشون با نصف قیمت
    انگار داره میگذره زمانی که مردم فقط واسه یه آرم سیب دو سه برابر پول میدادن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH