نرم‌افزارهای اختصاصی گوشی بلاک‌چین سامسونگ ثبت تجاری شدند!

تقریبا دو ماه پیش بود که کمپانی اچ‌تی‌سی یک گوشی هوشمند مبتنی بر فناوری بلاک‌چین را به نام اچ‌تی‌سی اگزدوس 1 معرفی کرد. محصولی که سخت‌افزار آن جهت رمزنگاری ارزهای دیجیتالی طراحی شده بود تا این کمپانی تایوانی به عنوان اولین تولیدکننده مشهور در دنیای اسمارت‌فون‌ها باشد که اسمارت‌فونی سازگار با فناوری بلاک‌چین تولید کرده است. حال با توجه به ثبت چندین اپلیکیشن و نام تجاری از سوی سامسونگ در اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO)، به نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها نیز قصد پیوستن به این رقیب تایوانی را دارند.

نام‌های تجاری درخواست شده سامسونگ برای این اپلیکیشن‌ها عبارتند از:Blockchain KeyStore ،Blockchain Key  box و Blockchain Core که مطابق توضیحات تصاویر فوق، برای لیست کالا و خدمات هر سه آن‌ها از عناوینی چون “اسمارت‌فون‌ها، برنامه‌هایی کاربردی جهت استفاده در دیوایس‌های موبایلی، پلتفرم‌های نرم‌افزاری کامپیوتری و نرم‌افزارهای کاربردی” استفاده شده است. در خصوص این‌که کدام یک از اسمارت‌فون‌های آینده سامسونگ به این اپلیکیشن‌ها و فناوری‌ها مجهز خواهند شد، هنوز هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است اما از آن‌جا که در توضیحات ثبت تجاری این اپلیکیشن‌ها به استفاده از آن‌ها در گوشی‌های هوشمند اشاره شده است، شاید دور از ذهن نباشد که گوشی‌های پرچمدار گلکسی S10 اولین مقصد این اپلیکیشن‌ها باشد.

مطابق اسنادی که وجود دارد، ظاهرا این غول کره‌ای قصد دارد انواع مختلفی از فناوری‌ها را جهت ذخیره‌سازی کلیدهای رمزنگاری توسعه دهد. بد نیست بدانید کمپانی سامسونگ چندی پیش اعلام کرد که فرایند تولید قطعاتی سخت‌افزاری موسوم به ASIC (مخفف عبارت Application-Specific Integrated Circuit به معنای مدار یکپارچه با کاربرد خاص) را به منظور استخراج ارزهای رمزنگاری شده و بیت‌کوین آغاز کرده است. همه این اقدامات در کنار ثبت تجاری این سه اپلیکیشن نشان از افزایش علاقه سامسونگ به بیت‌کوین و سیستم‌های ذخیره‌سازی کلید رمزگذاری بلاک‌چین دارد. با این تفاسیر احتمالا زمان زیادی باقی نمانده تا شاهد عرضه گوشی بلاک‌چین سامسونگ باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH