گوگل از یک برنامه هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری چشم دیابتی رونمایی کرد

گوگل امروز اعلام کرد که از یک برنامه هوش مصنوعی در تایلند رونمایی کرده است. هدف این برنامه  بررسی چشم و تشخیص احتمالی افراد به بیماری چشم دیابتی (Diabetic Eye Disease) است که می‌تواند در دراز مدت سبب کوری دائمی شخص شود. این شرکت پیش از این نیز برنامه مشابهی را در هند به اجرا گذاشته بود. از طرف دیگر یکی از اهداف این پروژه، به نمایش گذاشتن توانایی‌ها و مزایای اجتماعی استفاده از هوش مصنوعی در جامعه است.

هوش مصنوعی

کنت واکر، معاون ارشد روابط بین‌الملل گوگل طی سخنرانی خود که امروز در شهر بانکوک تایلند برگزار شد، اعلام نمود که به عنوان یک جامعه، ما مسئولیت داریم تا از هوش مصنوعی برای رفاه بشریت به بهترین شکل ممکن استفاده نماییم! گوگل پروژه اجرای این برنامه هوش مصنوعی را با همکاری بیمارستان دولتی Rajavithi تایلند آغاز کرده است.

طی مطالعه مشترکی که بین محققان گوگل و پزشکان متخصص بیمارستان انجام گرفت، هوش مصنوعی با دقت 95 درصد می‌تواند با بررسی و مشاهده چشم افراد احتمال وجود این بیماری را تشخیص دهد در حالی که یک دکتر متخصص چشم ‌پزشک یا بینایی سنج تنها با دقت 74 درصد می‌تواند بگوید آیا بیمار در معرض این بیماری چشم دیابتی قرار دارد یا خیر؟

تشخیص زود‌هنگام این عارضه می‌تواند سبب انجام مراقبت‌های پیش‌گیرانه و حتی درمان آن شود. تایلند از بسیاری جهات یک منطقه ایده‌ال به منظور انجام این پروژه و بکارگیری هوش مصنوعی است. در این رابطه Paisan Ruamviboonsuk رییس بیمارستان Rajavithi می‌گوید در کل کشور تایلند تنها 1400 دکتر چشم‌ پزشک وجود دارد که با توجه به وجود حداقل 5 میلیون بیمار دیابتی در کشور تایلند، جمعیت زیادی از مردم تایلند در معرض کوری دائمی ناشی از این بیماری پنهان قرار دارند. بنابراین این پروژه می‌تواند تا حد زیادی به کاهش آمار کوری بیماران دیابتی در تایلند کمک نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH