تصویر محافظ نمایشگر اسمار‌ت‌فون هواوی P30 پرو یک ناچ قطره‌ای را نمایش می‌دهد

در حال حاضر شرکت هواوی دغدغه‌هایی را در ذهن دارد و با جدیت بر روی آن‌ها کار می‌کند. ارایه مدل‌های پرطرفدار نظیر نوا 4، پروتکل جدید سوپرشارژ 20 واتی و حمایت از عرضه اسمارت‌فون ویو 20 توسط آنر به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه، بخشی از این اقدامات به‌شمار می‌آیند.

هر 2 گوشی آینده هواوی با وجود دوربین‌های سلفی درون نمایشگری از الگوی طراحی جدید و هیجان‌انگیزی برخوردار هستند. اما در میان کلیه جنجال‌ها ظاهرا پرچم‌دار آینده هواوی P30 پرو بیش‌تر تحت نظر قرار می‌گیرد. احتمالا مشخصات این هندست بعدها منتشر خواهد شد؛ اما اکنون مشخصات خاصی از نمایشگر آن روشن شده است. به‌عنوان مثال این صفحه‌نمایش برخلاف 2 مدل فوق‌الذکر فاقد برش معمول دوربین درون نمایشگری بوده و در عوض از یک ناچ مرسوم‌تر استفاده می‌کند.

چندین تصویر اخیرا لو رفته یک جفت محافظ نمایشگر شیشه‌ای طراحی شده برای پرچم‌دار آینده P30 پرو را نمایش می‌دهند. هر 2 محافظ دارای برش‌های کوچکی برای دوربین هستند که یکی از آن‌ها دارای ظاهر دایروی بوده و دیگری از طراحی قطره‌ای بهره می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد که همین منبع، محافظ نمایشگر اسمارت‌فون‌های آینده گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس سامسونگ را تولید نموده و یا به آن‌ها دسترسی دارد. این هندست‌ها با احتمال فراوان به ترتیب مجهز به 1 و 2 دوربین سلفی درون نمایشگری خواهند بود. این پدیده با عدم مشاهده هرگونه برش در تصاویر مربوط به محافظ‌های گلکسی هماهنگی مناسبی دارد. این رویکرد بدان جهت منطقی است که سامسونگ تصمیم گرفته تا از طراحی تمام‌صفحه و فاقد حفره دوربین بهره‌برداری نماید. لذا انتقال سایر سنسورها نظیر حسگر مجاورت به مکان متفاوتی از قاب گوشی و با هدف کوچک نگاه داشتن حفره نمایشگر تا حد امکان، کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. بدین ترتیب محافظ‌های نمایشگر با آسودگی خاطر و بدون ریسک تداخل عملکرد سنسور می‌توانند لنز دوربین را تحت پوشش قرار دهند. بر اساس همین منطق، لحاظ نمودن برخی برش‌ها در طراحی هواوی P30 پرو احتمالا ضروری خواهد بود.

اکنون شایان به ذکر است که ایده ناچ نمایشگر هواوی P30 پرو نمونه جدیدی نیست و با توجه به توضیحات کاملا منطقی ارایه شده پیرامون فناوری اولد و تولیدکنندگان این پنل‌ها، چنین اقدامی پیش‌تر نیز قابل پیش‌بینی بود. در حال حاضر ظاهرا سامسونگ تنها تولیدکننده پنل‌های اولد با دوربین‌های درون نمایشگری است و به‌خوبی می‌تواند این تولیدات را برای خانواده گلکسی S10 خود محفوظ نگاه دارد. بنابراین هواوی برای اسمارت‌فون P30 پرو خود با عرضه‌کنندگان بالقوه پنل‌های اولد شامل ال‌جی و BOE سروکار خواهد داشت. در مقطع کنونی ظاهرا هیچ یک از 2 کمپانی مذکور الگوی طراحی دوربین سلفی درون نمایشگری را در دست اجرا ندارند. متاسفانه فراتر از این دانش محدود در خصوص پیکره‌بندی نمایشگر کماکان اطلاعات بسیار اندکی پیرامون هواوی P30 پرو منتشر شده است. در حال حاضر به‌کارگیری سنسور دوربین آینده شرکت سونی با نام IMX607 تنها داده قابل‌ اطمینان پیرامون پرچم‌دار P30 پرو محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH