هزینه سفر به تفلیس چقدر است؟

تفلیس زیباترین شهر در کشور گرجستان و از محبوب ترین شهر های خارجی برای مسافرت های بین المللی در بین مردم کشور ماست. خوشبختانه گرجستان از آن دسته کشور هایی است که هزینه های سفری زیادی ندارد و هر کسی می تواند به راحتی و با کمترین هزینه به آن سفر کند. احتمالا سوالی که در ذهن شما هم هست این باشد که؛ در سفر به گرجستان چه هزینه هایی خواهیم داشت؟ بیشترین هزینه های موجود برای چه چیزهایی است؟ و چطور هزینه های سفری‌مان را کاهش بدهیم؟ در ادامه با پاسخ به این 3 سوال؛ البته با اطلاعاتی دقیق از هزینه های موجود در سال 2019 با ما همراه باشید.

خرید بلیط هواپیما تهران به تفلیس اصلی ترین هزینه شما در سفر به گرجستان است!

همیشه اصلی ترین بخش از هزینه های هر سفری، هزینه های مربوط به حمل و نقل است. در سفر به تفلیس هم بیشترین هزینه را باید برای خرید بلیط هواپیما تهران به تفلیس کنار بگذارید. اما خیلی نگران نباشید! در ادامه راه هایی را به شما معرفی می کنیم که بتوانید به راحتی ارزان ترین بلیط هواپیما تهران به تفلیس را از آن خود کنید!

اولین راهی که باید به شما معرفی کنیم این است که به دنبال بلیط های لحظه آخری بگردید، البته خیلی این راه را نمی توان پیشنهاد کرد چرا که این کار ریسک بالایی دارد! دومین راه جستجو برای پیدا کردن بلیط های چارتری است؛ همیشه بلیط های چارتری ارزان قیمت تر از بلیط های سیستمی برای این مسیر وجود دارد. اما سومین و بهترین راه ممکن این است که اولا استفاده از ایرلاین های داخلی را برای سفرتان انتخاب کنید و دوم اینکه فقط بلیط هواپیما نخرید! یعنی چه؟ مثلا بلیط یک تور بخرید یا علاوه بر بلیط هواپیما برای رزرو هتل هم اقدام کنید تا بتوانید از تخفیف های موجود در هر سایت یا شرکت های خدماتی فعال در زمینه فروش بلیط هواپیما بهره مند شوید.

اقامت در هتل های تفلیس دومین بخش از هزینه های شماست

مانند هر سفر دیگری بخش دوم هزینه ها همیشه برای محل اقامت صرف می شود. اما خوشبختانه در تفلیس انواع هتل‌ها و هاستل‌ها وجود دارد و حتما نیازی نیست یک هتل گران برای خود انتخاب کنید. سطح خدمات حتی در هتل های ارزان قیمت تفلیس هم قابل قبول است.

با اینکه تفلیس پایتخت کشور گرجستان است اما هزینه هاستل هایش بسیار ارزان است. برای هر شب اقامت در هاستل های پایتخت گرجستان؛ چیزی بین 5 تا 20 دلار باید بپردازید. اگر قصد اقامت در هتل ها را داشته باشید، هزینه اقامت در هتل های دو ستاره از شبی 3.5 دلار آغاز می شود و با توجه به اینکه از چه خدماتی استفاده کنید تا بیش از 90 دلار هم افزایش می یابد. هتل های سه ستاره نیز به ازای هر شب حدود 20 دلار از شما دریافت خواهند کرد که اگر بهترین اتاق ها و خدمات را هم استفاده کنید نهایتا به 250 دلار می رسد.

اگر هم به دنبال سفری بسیار مجلل باشید و از هتل های 4 و 5 ستاره استفاده کنید، حداقل هزینه تان از 45 دلار آغاز می شود و تا حدود 300 دلار می تواند افزایش پیدا کند. پس اگر یک نتیجه گیری کلی کنیم؛ در سفری کاملا اقتصادی هزینه هایی که باید برای اقامت درنظر بگیرید چیزی بین 25 تا 40 دلار برای اقامت در هتل هاست و در سفری لاکچری و لوکس هزینه اقامتتان از شبی 80 دلار آغاز می شود. پیشنهاد می کنیم زمانی که مشغول به رزرو بلیط هواپیما خارجی برای تفلیس هستید، برای رزرو هتلتان هم اقدام کنید تا از تخفیف ها نیز بهره مند شوید.

هزینه خورد و خوراک در تفلیس چقدر است؟

شاید در سفرهای داخلی این موضوع خیلی به چشم نیاید، اما در یک سفر خارجی حتما به این موضوع فکر می کنید. گرجستان کلا کشور خیلی گرانی برای سفر نیست و هزینه های خورد و خوارک آن هم بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. اگر بخواهید از غذاهایی معمولی استفاده کنید برای هر وعده بیشتر از  3 دلار هزینه نخواهید داشت.

در یک رستوران نسبتا خوب و نه چندان گران قیمت نیز برای هر وعده چیزی بین 6 تا 15 دلار برای صرف غذا باید بپردازید. البته این قیمت ها برای غذایی یک نفره است و اگر مثلا بخواهید غذای دو نفره سفارش دهید، هزینه تان به همراه یک نوشیدنی و دسر در حدود 21 دلار می شود.

فست فود ها نیز در تفلیس زیاد گران نیستند و حتی در رستورانی مانند مک دونالد با 4.7 دلار می توانید از خوردن یک غذای خوشمزه لذت ببرید. در سفرتان به تفلیس حتما خاجاپوری؛ که معروف ترین غذای کشور گرجستان است را امتحان کنید.

هزینه های گردش و حمل و نقل در تفلیس

در تفلیس حتما از مترو ها استفاده کنید، چرا که هم به تمام شهر دسترسی دارید و هم قیمت بلیط یک طرفه تنها 20 سنت است. کرایه تاکسی نیز 1.22 دلار است و به ازای هر ساعت استفاده از تاکسی ها 20 سنت خواهید پرداخت. در بازدید از مکان های گردشگری هم هزینه زیادی بر دوش شما نیست. بطور میانگین هزینه ای که در بازدید از مکان های دیدنی و تفریحی تفلیس باید بپردازید در حدود 66 دلار است و ارزان ترین آن 9 دلار برای تله کابین تفلیس، و 220 دلار برای دیدار از بخش های تاریخی شهر است.

به عنوان نتیجه گیری کلی اگر سفری اقتصادی را مد نظر قرار بدهید فقط 130 دلار و اگر سفری لوکس بخواهید 300 دلار هزینه خواهید داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH