آیفون رویایی توسط اپل ساخته می‌شود

applepatent 1

در رقابت شدید بین شرکت‌های بزرگ برای ساختن تلفن همراه با صفحه‌نمایش خمیده، سرانجام نوبت اپل نیز فرارسید تا هواداران خود را هیجان زده کند و یک گوشی با صفحه‌نمایش خمیده را به ثبت برساند.

سازمان ابداعات و اختراعات ایالات‌ متحده اعلام نمود که شرکت اپل اقدام به ثبت اختراعی با موضوع صفحه‌ نمایش لمسی خمیده نموده است. این فناوری به اپل اجازه خواهد داد تا نمایشگرهایی با دقت بسیار بالا در عملیات تاچ و صفحاتی خمیده تولید نماید. شرکت اپل نیز دراین‌ باره اعلام نموده است که این اختراع می‌تواند تمامی کمبودهای سخت‌افزاری و تکنولوژیک صفحات نمایش خمیده فعلی  را جبران نماید زیرا کار کردن با پنل‌های لمسی فعلی کمی سخت است و علت این امر نازکی بیش‌از حد لایه لمسی است که با انحنای آن احتمال آسیب نمایشگر به شدت بالا می‌رود. ولی این اختراع عامل روشی ویژه برای غلبه بر این مشکل است.

applepatent2

با توجه به اطلاعات منتشرشده از این اختراع باید منتظر عرضه نمایشگرهایی با ابعاد  4.7 تا 5.5 اینچ از شرکت اپل بود.

البته منتقدان همچنان به آینده این نمایشگرهای خمیده مطمئن نیستند و برای نمونه اوی گیرنگارت، منتقد و تحلیل گر فناوری می‌گوید:« نمایشگرهای خمیده در حال حاضرنتوانسته‌اند هیچ مزیت خاصی را به اثبات برسانند و تنها از نظر ظاهری جذاب‌تر از مدل های فلت هستتند.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH