هواوی

هواوی با عبور از اپل به دومین تولید کننده بزرگ‌ گوشی در جهان تبدیل شد!

شرکت معظم هواوی مطابق با هدف‌گذاری سال گذشته خود توانست در طی سال 2018 بیش از 200 میلیون دستگاه گوشی موبایل را به فروش برساند. به گزارش  Nikkei Asian Review، در این میان، عرضه هندست‌های سری P20 کمک بزرگی به شرکت در مسیر دستیابی به این رکورد خیره‌کننده کرد و موجب شد تا شرکت‌ اپل که مدت‌ها نفس‌های داغ این غول چینی را در پشت سر خود حس می‌کرد، عقب بماند و به رده سوم نزول کند و هواوی با اقتدار جای او را در سکوی دوم قبضه نماید!

هواوی

این موفقیت در حالی بدست آمد که با وجود افزایش فروش‌ در چین، اروپا و آفریقا، آنها با ممنوعیت عرضه در بازار‌های اصلی مانند ایالات متحده آمریکا، کانادا و استرالیا روبه‌رو بودند. از طرفی بسیاری از کشور‌های هم‌پیمان آمریکا با امتناع از خرید تجهیزات مخابراتی هواوی، هوس سرشاخ شدن با این اژدهای هوشمند چینی در سال 2019 را دارند. باید دید در نتیجه این تنش‌ها، فروش گوشی‌های هواوی طی سال آینده میلادی چقدر با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

Nikkei Asian Review در ادامه گزارش خود با استناد به اطلاعات منتشر شده توسط IDC، می‌گوید در سال 2017، شرکت هواوی تنها 10.4 درصد از سهم کل بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در اختیار داشت ولی امروزه با آنکه سامسونگ هم‌چنان در صدر قرار دارد، شرکت هواوی در سه ماهه دوم و سوم سال توانست خود را یک رتبه بالاتر بکشد و با پشت‌سر گذاشتن اهالی کوپرتینو، به مقام دوم برسد (آمار ماه جولای 2018 را در بالا مشاهده می‌کنید). با این حال با توجه به شرایط پیش‌ آمده برای هواوی و اپل باید انتظار سالی پر افت و‌خیز برای صنعت گوشی‌های هوشمند را داشته باشیم!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH