تبدیل PDF فارسی به متن قابل ویرایش به صورت آنلاین و رایگان!

در این مقاله قصد داریم راهی رایگان برای تبدیل فایل های PDF یا پی دی اف به متن فارسی قابل ویرایش را برای شما معرفی کنیم. شما می‌توانید آموزش تبدیل فایل پی دی اف به ورد را نیز در آی‌تی‌رسان بخوانید.

به احتمال زیاد برای‌تان پیش آمده است که قصد کپی یا تبدیل یک فایل PDF فارسی به ورد را داشته‌اید ولی بعد از این کار تمامی متن به هم ریخته یا به شکل اشکالی ناخوانا نمایش داده شده است.

برای تهیه معدود نرم‌افزاری‌های مخصوص تبدیل PDF برای زبان فارسی هم باید مبالغ زیادی پول پرداخت کنید و در نهایت هم مشخص نیست تا چه اندازه خروجی کار خوب از آب در آید. به همین علت در این آموزش ترفندی را به شما یاد خواهم داد تا با کمک ابزار‌های آنلاین و رایگان گوگل یک فایل PDF فارسی را به متن قابل ویرایش تبدیل کنید.

PDF فارسی

برای شروع باید فایل PDF را به عکس تبدیل کنیم. بدین منظور از طریق این لینک وارد سایت Smallpdf شوید. در این سایت شما می‌توانید فایل‌های مختلف را به PDF تبدیل کنید و برعکس. برای آشنایی بیشتر با آن هم، پیشنهاد می‌کنم این مطلب را مطالعه نمایید. ولی در اینجا ما فقط قصد داریم فایل PDF فارسی را به عکس و ترجیحا به فرمت JPG تبدیل کنیم. پس بر روی دکمه PDF to JPG کلیک نمایید. البته این سایت فایل PDF را به ورد نیز تبدیل می‌کند ولی برای متون فارسی معمولا نتیجه خوبی حاصل نمی‌شود هر چند امتحانش نیز ضرر ندارد!

در صفحه بعد فایل PDF را از روی سیستم‌تان بارگذاری کنید یا به درون کادر زرد بکشید. بسته به حجم فایل و سرعت اینترنت‌تان ممکن است کمی طول بکشد، پس صبور باشید. بعد از پایان آپلود به شما دو گزینه در سمت راست کادر نشان داده می‌شود. بر روی کادری که عبارت Convert entire pages نوشته شده است کلیک کرده و دکمه زرد رنگ Choose Option را بزنید، تا فایل PDF به عکس تبدیل شود. این کار هم اندکی زمان می‌برد.

PDF فارسی

در ادامه به شما در پایین صفحه تصاویری بند انگشتی از صفحات PDF تبدیل شده و چند گزینه مبنی بر دانلود فایل تصاویر نشان داده خواهد شد. اگر دوست دارید ابتدا عکس‌های آماده شده را در یک فایل زیپ بر روی کامپیوتر ذخیره کنید در غیر این صورت مطابق تصویر زیر مستقیما بر روی دکمه افزوده شدن به گوگل درایو کلیک کنید تا تصاویر بدون اتلاف وقت وارد درایو اختصاصی‌‌تان در اکانت گوگل شود.

باز هم دقت کنید که اگر تعداد صفحات زیاد باشد ممکن است مدتی وقت بگیرد. سپس برای ورود به درایو گوگل از این لینک استفاده کنید. به یاد داشته باشید برای این منظور باید حساب کاربری جی‌میل شما بر روی سیستم باز باشد.

اگر هنوز اکانت گوگل ندارید با مطالعه این مقاله می‌توانید برای خودتان یکی درست کنید. در این مرحله تصاویر وارد سرویس گوگل درایو شده‌اند. ضمنا اگر تصاویر را بر روی کامپیوتر‌تان ذخیره کرده‌اید می‌توانید با استفاده از دکمه New در بالا سمت چپ صفحه درایو، آنها را اضافه کنید یا مستقیما تصاویر را به درون درایو بکشید.

دقت کنید ابتدا عکس‌ها را از حالت زیپ خارج نمایید و بهتر است در درایو، ابتدا یک فولدر درست کنید تا با نظم و دقت بیشتری کار را انجام دهید. برای ایجاد یک فولدر جدید بر روی دکمه منویی My Drive در بالای درایو کلیک کرده و گزینه …New Folder را بزنید و File Upload را انتخاب کنید.

خب اکنون کار نهایی را باید انجام دهید. بر روی هر تصویر راست کلیک کرده و در منوی باز شده روی گزینه …Open With کلیک کنید و از زیرمنوی آن بر روی گزینه Google Docs کلیک کنید تا فایل عکس در سرویس اسناد گوگل باز شود.

در این صفحه کافی است کمی به پایین اسکرول کنید تا با متن قابل ویرایش روبه‌رو شوید و تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب متن و کپی آن در یک فایل ورد و ویرایش آن است!

PDF فارسیPDF فارسی

به همین سادگی شما می‌توانید هر فایل PDF فارسی را به سرعت به متن قابل ویرایش تبدیل نمایید. در پایان به این نکته دقت کنید که سایت Smallpdf در هر ساعت تنها دوبار به شما اجازه تبدیل فایل را می‌دهد، پس در این کار زیاده روی نکنید!

1 در مورد “تبدیل PDF فارسی به متن قابل ویرایش به صورت آنلاین و رایگان!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH