برترین گوشی سال 2018 از دیدگاه نویسندگان آی‌تی‌رسان

تنها ساعاتی تا پایان سال جاری میلادی فرصت داریم و به همین خاطر بر آن شدیم تا پس از معرفی برترین گوشی‌های سال 2018 و نظرسنجی بین شما عزیزان، این بار به سراغ نویسندگان سایت رفته و از این افراد متخصص و علاقه‌مند به دنیای فناوری بخواهیم تا برترین گوشی سال 2018 را انتخاب کنند و در یک پاراگراف کوتاه، دلیل این کار را نیز برای ما بازگو نمایند.

بیایید با هم نظرات نویسندگان آی‌تی‌رسان را مروری بکنیم و ببینیم که تا چه حد این دلایل، می‌تواند منطقی و قابل قبول باشد! نویسندگان به‌ترتیب حروف الفبا (نام خانوادگی) قرار گرفته‌اند.

محمدرضا احمدپور: سونی اکسپریا XZ3

هر کدام از 10 گوشی برتر سال 2018 قابلیت انتخاب شدن به عنوان بهترین را دارند و قابلیت‌های موجود در آن‌ها بسیار فراتر از حد مورد نیاز است. امکاناتی که شاید هیچوقت به کار نیایند. هرکدام از این 10 گوشی هم مزایا و معایب مخصوص به خودشان را دارند ولی انتخاب من از میان گزینه‌های موجود، آخرین پرچم‌دار سونی خواهد بود، صرفا به دلیل دلبستگی خاص و شاید بی‌دلیلی که به اکسپریاهای این کمپانی دارم. انتخاب بعدی هم به دلیل تجربه خوب استفاده از نسل‌های قبل سری میت، گوشی میت 20 پرو هواوی است.

جواد بالویی: هواوی میت 20 پرو

اکثر کارشناسان حوزه موبایل، سال 2018 را سال هواوی می‌دانند. موفقیت این کمپانی از اوایل همین سال و با غوغای گوشی P20 پرو آغاز شد. این کمپانی جاه‌طلب مسیر خوشبختی خود را با یک پرچم‌دار تمام عیار دیگر به نام هواوی میت 20 پرو ادامه داد که از هر نظر یک محصول عالی و کم‌نقص است. علی‌رغم همه هجمه‌ها و فشارهایی که بر روی این شرکت قرار داشت، هواوی توانست اولین چیپست ۷ نانومتری جهان را برای سری جدید میت 20 عرضه کند. هم‌چنین باید به وجود دوربین سه‌گانه کم‌نظیر در این محصول اشاره کرد که در تاریکی شب نیز می‌تواند تصاویر را هم‌چون روز روشن برای کاربران ثبت کند. علاوه بر این، چینی‌ها یک قابلیت جالب و عالی با نام شارژ معکوس بی‌سیم را برای این هندست در نظر گرفتند که هرچند عملکرد آن در حال حاضر چندان قدرتمند نیست، اما باید آن‌ها را برای تحقق و پیاده‌سازی این خلاقیت نوین ستایش کرد. همه این موارد در کنار استفاده از توانایی‌های پیشرفته‌ترین موتورهای عصبی و هوش مصنوعی موجب شده که گوشی هواوی میت 20 پرو را برترین اسمارت‌فون سال ۲۰۱۸ بدانیم.

امید بکتاش: سامسونگ گلکسی نوت 9

گلکسی نوت 9 مجموعه‌ای بی نقص از تمام چیزی است که یک تلفن همراه باید داشته باشد. دوربین قدرتمند، سخت افزار قوی، طراحی مدرن، رابط کاربری پر از امکانات و یک قلم دوست‌داشتنی از جمله ویژگی‌های این پرچم‌دار است. به همین خاطر آخرین پرچم‌دار سامسونگ را شایسته قرارگیری در صدر این جدول می‌دانم.

محمد سعید بهمنی: هواوی میت 20 پرو

به نظر می‌رسد که هواوی مسیر پیش روی خود را بهتر و درست‌تر از چیزی که هر کسی فکرش را می‌کرد، در حال طی نمودن است. میت 20 پرو میراث‌دار سری میت است؛ جایی که پس از به دست گرفتن گوشی، به این نتیجه می‌رسید که مگر می‌شود؟ این‌همه هماهنگی و زیبایی در قالبی جذاب از امکانات خوف و کامل! شخصا معتقدم هواوی به دور از برندزدگی در حال تکامل است و نبود نام‌هایی چون سامسونگ و اپل بر رویش، نمی‌تواند آن را از مسیر خود جدا کند!

سینا ذاکری: سامسونگ گلکسی نوت 9

از یک گوشی به جز عناوینی چون کار راه انداز، زیبا، خوش دست، شیک و با کلاس با یک پردازنده قوی و نمایشگر عالی، چه چیزی می‌خواهید که سامسونگ گلکسی نوت 9 نداشته باشد؟ کیفیت دوربین این گوشی بسیار عالی بود و اس پن آن هم بی نظیر است! فناوری بی نظیر نمایشگر که دیگر حرفی برای گفتن باقی نگذاشته و در کل یک اسمارت‌فون کامل که هر آن چیزی همه خوبان دارند، این مدل همگی را یک‌جا در خود عیان کرده است!

علیرضا سرخیل: هواوی میت 20 پرو

عملکرد شرکت‌های مشهور تولیدکننده اسمارت‌فون، مانند اپل و سامسونگ در سال جاری به نحوی بود که با هر محصول تازه، آتش کوره سردمداران این ادعا را که دوران گوشی‌های هوشمند به پایان آمده و این محصولات به انتهای پیشرفت خود رسیده‌اند، گرم‌تر می‌کرد. از طرف دیگر علی‌رغم تمامی تلاش‌ها، شرکت‌های ال‌جی و سونی باز هم نتوانستند توفیقات گذشته خود را تکرار کنند تا همچنان فقط شیب روند رو به زوال‌شان را کمی ملایم‌تر ادامه دهند. اما در این میان شرکت‌های چینی غوغا می‌کردند. خلاقیت در طراحی، شجاعت در استفاده از فناوری‌های نوین و البته قیمتی منصفانه، دلایلی بودند که رقبا را مجبور کرد تا تقریبا در تمامی زمینه‌ها سر تعظیم در مقابل شرکت‌هایی چون هواوی و شیائومی فرود آورند. تمامی موارد گفته شده در هندست‌هایی مانند میت 20 پرو و می میکس 3 نمود عملی یافتند و تمامی کاربران و کارشناسان را با عملکرد خود تحت تاثیر قرار دادند. امسال همان سالی بود که موفقیت چینی‌ها در بازار، تمامی شرکت‌های رقیب را مجبور به بازبینی سیاست‌های خود کرد و البته آماده جنگی تمام عیار برای سال جدید.

سارا صریحی: سامسونگ گلکسی نوت 9

مسلما این تنها نظر من نیست که نوت 9 قابلیت برترین بودن را دارد. هندستی فوق‌العاده زیبا و قدرتمند که حداقل از نگاه کردن به آن حالا حالاها سیر نخواهید شد و نیاز به داشتن یک گوشی جدید را فعلا برای‌تان ایجاد نمی‌کند. از دیدگاه من کمپانی بزرگ سامسونگ با معرفی نوت‌های 8 و 9 توانسته با چند پله اختلاف، چه در ظاهر و چه در باطن بهترین‌های بازار را در اختیارمان قرار دهد. حتی اگراین روزها داشتن‌شان به قیمت خون‌مان تمام شود! در آخر با تحسین هوشمندی طراحان نوت 9، با قاطعیت این اسمارت‌فون خوش بر و رو را به عنوان بهترین سال گذشته انتخاب می‌کنم.

پیمان گل‌کار: اوپو فایند ایکس

به شخصه برای اینکه یک گوشی را بخواهم انتخاب کنم، نام برند را در نظر نگرفته و توانایی‌های آن محصول در کنار خلاقیت‌هایی که به خرج داده را مدنظرم قرار می‌دهم. به همین خاطر در بین 10 گوشی برتر سال که پیش از این انتخاب کردیم، به نام محصول اوپو یعنی فایند ایکس رسیدم که البته انتظار هم ندارم در کشور ما چندان شناخته شده باشد، چرا که محصولات آن کم‌تر در مارکت یافت می‌شود. این گوشی که در دو رنگ فوق‌العاده زیبا عرضه شده، از نظر سخت‌افزار مانند همه پرچم‌داران، یک مدل تمام و کمال است اما در بخش طراحی، از ناچ فاصله گرفته و ایده استفاده از دوربین جلویی به‌صورت کشویی را به‌صورت جدی برای نمایشگرهای تمام صفحه مطرح کرد. فناوری شارژ سریع اوپو هم که در بین تمام اسمارت‌فون‌های امروزی زبانزد بوده و خلاصه محصول اوپو، همان چیزی است که اگر به شخصه می‌خواستم یک گوشی را از محصولات سال 2018 برای خودم انتخاب کنم، بی‌شک فایند ایکس در دستانم جای می‌گرفت.

مجتبی مسکینی: سامسونگ گلکسی نوت 9

2018 سال تغییرات بزرگ در دنیای گوشی‌های هوشمند بود؛ سالی که فرا میان‌رده‌ها وارد بازار شدند. این گوشی‌های جهش یافته، چیزی از پرچم‌داران کم ندارند و حتی گاهی اوقات بهتر هم هستند. در چنین شرایطی عرصه بر پرچم‌داران تنگ می‌شود و باید چیزی فراتر از انتظار ارایه دهند تا به سمت‌شان غش کنیم! سال گذشته گلکسی نوت 8 هر آنچه که خوبان داشتند را یکجا داشت؛ امسال نوت 9 علاوه بر آن‌ها، هرچه خوبان ندارند را هم یک‌جا دارد! تصور دستگاهی را بکنید که شبیه به هیچ گوشی دیگری نیست! با این کهکشانی شمشیر به دست، می‌توانید کاری کنید که تمام رقبا از انجامش عاجز هستند‌. بنابراین چرا نباید نوت 9 را به عنوان گوشی برتر سال انتخاب کنیم؟!

راضیه مومنی: هواوی میت 20 پرو

جدیدترین پرچم‌دار هواوی به دلیل استفاده از باتری حجیم که امکان شارژ سریع را برای کاربر فراهم می‌کند؛ همچنین استفاده از دوربین سه گانه که در نوع خودش و در مقایسه با پرچمدارانی مثل نوت 9 سامسونگ و آی‌فون Xs بی نظیر است، شایسه قرارگیری در صدر بهترین‌ها را دارد.
طراحی خاص و عرضه با رنگ های پرطرفدار هم یکی دیگر از دلایل انتخاب میت 20 پرو به عنوان برترین گوشی سال 2018 از نظر من بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH