مشخصه حفاظتی اسپم در اپلیکیشن Android Messages برای برخی کاربران فعال شد

اکنون مدتی است که اعلام شده برنامه Android Messages از ویژگی شناسایی خودکار اسپم‌ها بهره‌مند خواهد شد. ابتدای امر این موضوع در ماه جولای و با انتشار نسخه 3.4 اپلیکیشن مذکور به‌همراه یک تم تیره رنگ کشف شد. چند ماه پیش و با عرضه ورژن 3.6 اپلیکیشن Messages، صفحه پشتیبانی از این مشخصه راه‌اندازی شد و فرضیه مذکور را موردتایید قرار داد. نهایتا اکنون قابلیت “Spam Protection” برای برخی کاربران ارایه شده است.

پیش‌تر کاربران پس از دریافت یک پیام تنها می‌توانستند موضوع را به‌صورت دستی گزارش داده و شخص ارسال‌کننده اسپم را بلاک نمایند. از سوی دیگر مشخصه حفاظتی اسپم نیازمند ارایه ورودی‌های کم‌تری از جانب کاربر است. با فعال‌سازی این قابلیت، برخی اطلاعات در خصوص پیام دریافتی به گوگل ارسال خواهد شد. اطلاعات شخصی کاربر نظیر شماره تلفن از محتوای پیام حذف شده و به دست گوگل نخواهد رسید. سپس کمپانی به منظور تشخیص اسپم در آینده از این اطلاعات استفاده خواهد کرد. همچنین گزارش اسپم به‌صورت دستی نیز کماکان امکان‌پذیر است.

ظاهرا عرضه مشخصه Spam Protection از طریق سرور و با ظرفیتی محدود اجرا می‌شود. کاربران در صورت بهره‌مندی از این ویژگی با اجرای اپلیکیشن Messages پیام خوش‌آمدگویی را مشاهده می‌کنند. گوگل در خصوص عدم ارسال محتوای پیام‌های کاربران به آن‌ها اطمینان داده است. گزینه‌های حفاظتی اسپم در بخش Advanced منوی تنظیمات قابل مشاهده هستند. در صورت بهره‌مندی از این مشخصه آیا به گوگل اجازه می‌دهید تا از شما در برابر اسپم‌ها محافظت نماید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH