پهپاد‌ها

ترفند جالب پلیس نیویورک برای مقابله با حملات تروریستی در مراسم سال نو میلادی

پلیس شهر نیویورک برای برقراری امنیت مهمانان و کنترل جمعیت میلیونی که در طی مراسم نمادین آغاز سال میلادی که هر ساله در میدان تایمز حضور می‌یابند از پهپاد کمک گرفت.

پهپاد‌ها

در حقیقت این اولین بار است که پلیس شهری در نیویورک از سیستم‌های پهپادی برای این چنین رویداد بزرگی استفاده می‌کند. طبق برآورد‌ها بیش از دو میلیون نفر در این میدان تجمع کردند. به علاوه، پلیس مجهز به تجهیزات کنترل و رهگیری دیگر پهپاد‌های مزاحم احتمالی است که به نوعی سیستم دفاعی پهپاد‌های خودشان نیز محسوب می‌شود.

پهپاد‌ها نیز اخیرا به لیست دیگر وسایل مورد استفاده تروریست‌ها برای انجام اقدامات تروریستی، مانند هواپیما و هلیکوپتر افزوده شده‌اند، پس پلیس نیز برای مقابله با آنها و نظارت بهتر بر منطقه تحت پوشش، خود را به پهپاد‌های ضد تروریستی مجهز نموده است. به گزارش بلومبرگ این تصمیم در پی حادثه تیراندازی سال 2017 در کنسرتی روباز در شهر لاس‌وگاس آمریکا گرفته شد. در این واقعه فرد مهاجم از اتاق خود واقع در یک هتل مشرف به محل کنسرت اقدام به تیراندازی نمود و 59 نفر کشته شدند. هرچند پلیس نیویورک اعلام نمود که هیچ گزارشی در مورد تهدیدات احتمالی وجود نداشت ولی به عنوان یک اقدام ایمنی اضافی از پهپاد‌ها کمک گرفته شد.

جان میلنر، معاون کمیساریای اطلاعات و مبارزه با تروریسم دپارتمان پلیس، در کنفرانس خبری خود اعلام کرد پلیس علاوه بر استفاده از پهپاد، برای افزایش سطح امنیت از 1225 دوربین قابل حمل و ثابت نیز کمک گرفته است. میلنر، پهپاد‌ها را به عنوان سیستم پشتیبانی توصیف نمود که به پلیس دید و انعطاف بیشتری خواهند بخشید. زیرا با قابلیت جابه‌جایی وسیع و سریع دوربین نصب شده بر روی آن در اطراف یک جمعیت بزرگ، کنترل موقعیت موجود را بهبود می‌بخشد.

جیمز اونیل از کمیساریای پلیس نیز اعلام کرد این اولین بار است که ما در چنین مقیاس بزرگی در یک رویداد مهم از پهپاد‌ها استفاده می‌کنیم و تجهیز شدن به این دستگاه‌ها یک دید اضافی از زوایای منحصر به فرد به پلیس می‌دهد. نیویورک پست نیز اعلام نمود علاوه بر این پهپاد‌ها، 235 تیم خودرویی گشت پلیس، 50 تیم از سگ‌های پلیس و 200 بوک سیمانی در میدان تایمز برای ایجاد امنیت مستقر شده بودند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH