پتنت خلاقانه‌ جدیدی از گوشی انعطاف‌پذیر ال‌جی منتشر شد

در ماه اکتبر گذشته شرکت ال‌جی تایید کرد که در حال طراحی و توسعه یک گوشی انعطاف‌پذیر است. شایعات اولیه خبر از رونمایی آن در نمایشگاه CES 2019 داشت ولی ایوان بلاس، تیپ‌استار مشهور، خیلی زود این ادعا‌ها را زیرسوال برد. براساس اطلاعات جدید این دستگاه قرار است در سه ماهه سوم 2019 معرفی شود و امروز هم پتنت تازه‌ای از این هندست منعطف بدست آمد.

گوشی انعطاف‌پذیر

تاریخ ارسال درخواست برای ثبت این پتنت مربوط به 27 دسامبر 2018 (حدود یک هفته قبل) است و در آن برخی جزییات از بخش‌های مختلف یک دستگاه با نمایشگر انعطاف‌پذیر به چشم می‌خورد. این اولین بار است در طرح‌های شرکت ال‌جی این گوشی انعطاف‌پذیر در هنگام بسته بودن (تا شدن) نمایشگرش از دسترس خارج می‌شود و کاربر نمی‌تواند مستقیما به آن دسترسی داشته باشد. در تصاویر موجود در بالا و پایین نمایشگر لبه‌های ضخیمی دیده می‌شود در حالی که حاشیه سمت چپ بسیار باریک است. با اینکه این هندست انعطاف‌پذیر است ولی سمت راست دستگاه در هنگام تا شدن، قوس خمیدگی لبه را خواهد داشت.

اگر کاربران بخواهند از آن به عنوان یک تبلت استفاده کنند به راحتی می‌توانند با گسترش دادن دستگاه از طریق کشیدن بخش پشتی به سمت راست، عرض تصویر را افزایش دهند. برای امکان‌پذیر بودن چنین حالتی، نکته قابل توجه مکانیسم سیستم لولای میانی دستگاه است که دو بخش سمت راست و چپ را به طرز جالبی به یکدیگر متصل کرده است. با کشیده شدن این لولا به سمت راست، به طور خودکار بخش سمت چپ گسترش یافته و عرض صفحه نمایشگر تا حدود 3 سانتیمتر بیشتر خواهد شد.

همانطور که انتظار می‌رود خود رابط کاربری به صورت اتوماتیک تغییرات اندازه و حالت‌های مختلف وضعیت دستگاه را تنظیم می‌کند و هنگامی که هندست در حالت تبلت قرار دارد، بخش میانی اضافه شده برای نمایش اپلیکیشن‌های بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اطلاعات دیگری که در مورد این پتنت درز کرده مربوط به امکانات و قابلیت‌های جالب دوربینی است که در پتنت این گوشی انعطاف‌پذیر ال‌جی در نظر گرفته شده و طبق توضیحات موجود، ایده دوربین آن به صورت یک مجموعه ماتریس طراحی شده و امکان ثبت چندین تصویر از زوایای مختلف را به کاربر می‌دهد و ضمنا دوربین توانایی ایجاد تصاویر سه بعدی را نیز دارد.

گوشی انعطاف‌پذیر

با اینکه پتنت موجود بیش از هر زمانی به یک گوشی انعطاف‌پذیر قابل عرضه در بازار شبیه شده است ولی همچنان تنها یک پتنت محسوب می‌شود و هیچ تضمینی وجود ندارد که شرکت ال‌جی تصمیم به ساخت یک محصول واقعی از روی آن را داشته باشد. بنابراین باید همچنان در انتظار از راه رسیدن تصاویر و اطلاعاتی از یک دستگاه واقعی بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH