سامسونگ نوت‌بوک 9 پرو: لپ‌تاپی خیره‌کننده و فوق‌العاده سبک!

رونمایی از تعداد بی‌شماری کامپیوترشخصی و لپ‌تاپ در جریان نمایشگاه CES حقیقتا مایه خرسندی است. نوت‌بوک 9 پرو سامسونگ یکی از برجسته‌ترین محصولات مشاهده شده در این رویداد به‌شمار می‌آید. این لپ‌تاپ 13.3 اینچی فوق‌العاده سبک در بسیاری از جوانب پیشتاز خواهد بود. سامسونگ با عرضه نوت‌بوک 9 پرو به‌دنبال رقابت در حوزه طراحی و عملکرد و نه مشخصات کامپیوترهای‌ شخصی است. البته مشخصات فنی این لپ‌تاپ نیز بسیار مناسب بوده و وجود پردازنده اینتل Core i7-8565U، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD برای جلب رضایت اکثر کاربران موردنظر سامسونگ کفایت خواهند کرد.

اما با بررسی دقیق‌تر نوت‌بوک 9 پرو بلافاصله مایل به لمس دستگاه و استفاده از آن خواهید شد. میان این سبک طراحی و نمونه‌های احتمالا سودآورتر حقیقتا تفاوت‌های چشمگیری وجود دارد. بدیهی است که سامسونگ تنها تولیدکننده لپ‌تاپ‌های ممتاز 13.3 اینچی محسوب نمی‌شود. این حوزه به‌ تنهایی رقابتی‌ترین بخش بازار PCهای مبتنی بر ویندوز به‌شمار می‌رود.

تیم طراحی سامسونگ موفق به پیاده‌سازی منحصربه‌فرد شاسی دستگاه شده است. این لپ‌تاپ دارای شکل مستطیلی بسیار شاخصی بوده و ضخامت آن به اندازه‌ای کوچک است که برای باریک نشان دادن هرچه بیش‌تر خود نیازی به طراحی دیگری ندارد.

مرزبندی لبه‌ها با برش الماسی، ظاهری بی‌نظیر به دستگاه بخشیده است؛ اما نگهداری لپ‌تاپ در وضعیت بسته را اندکی دشوارتر خواهد کرد. همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید؛ ضخامت نیمه تحتانی لپ‌تاپ در مقایسه با قطر درگاه صوتی 3.5 میلی‌متری چندان بزرگ‌تر نیست. به همین دلیل دستگاه از 3 پورت USB-C (شامل 2 درگاه تاندربولت 3 و 1 پورت USB 3.1) بهره گرفته و فاقد درگاه بزرگ USB-A است. همچنین ماژول کارت‌خوان مخصوص حافظه میکرو اس‌دی نیز در این لپ‌تاپ تعبیه شده که ابدا مایه تعجب نخواهد بود؛ زیرا سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان حافظه فلش در جهان به‌شمار می‌آید. اما از آن‌جا که بسیاری از دوربین‌ها و سایر دستگاه‌ها از چنین حافظه‌هایی استفاده می‌کنند؛ لذا به‌کارگیری ماژول فاقد درگاه میکرو اس‌دی می‌تواند ایده بسیار مناسبی باشد.

ترک‌پد اندازه‌ای بزرگ دارد و کار کردن با آن آسان است. این حالت برای افرادی که از ژست‌های پیمایشی پیچیده‌تر ویندوز 10 استفاده می‌کنند، بسیار مناسب خواهد بود. از آن‌جا که شاسی دستگاه برای حمل یک قلم بزرگ بسیار کوچک است؛ لذا سامسونگ قلم اکتیو مغناطیسی خود با 4096 سطح حساسیتی فشار را تولید نموده است. هنگامی‌که در مسیر رسیدن به قرار ملاقات بعدی خود مشغول قدم زدن هستید؛ این قلم می‌تواند به لپ‌تاپ شما متصل شود. بنابراین قلم همواره کامپیوتر شما را همراهی خواهد کرد.

وزن لپ‌تاپ معادل 2.84 پوند و ابعاد آن برابر با 12.1 در 8.1 در 0.55 اینچ است؛ اما این دستگاه بسیار سبک‌تر از وزن واقعی خود به‌نظر می‌رسد و این موضوع در اولین نوبت استفاده از لپ‌تاپ اندکی عجیب خواهد بود. همگی می‌دانیم که رقبایی با ابعاد اندکی کوچک‌تر نیز در بازار حاضر هستند؛ اما طراحی مناسب دقیقا همان چیزی است که فراتر از مشخصات دستگاه می‌تواند جذابیت و گیرایی محصول را متحول نماید. فضای نمایشگاه برای سنجش کیفیت صوتی اسپیکرهای استریوی دوگانه 1.5 واتی دستگاه کمی پر سروصدا بود؛ اما لپ‌تاپ سامسونگ به لطف استفاده از یک آمپلی‌فایر قوی، خروجی صوتی قدرتمندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نهایتا باتری 55 وات‌ساعتی نوت‌بوک 9 پرو آن‌را به یک محصول بسیار رقابتی در میان لپ‌تاپ‌های هم‌رده خود تبدیل کرده است. بر اساس ادعای تولیدکننده، باتری لپ‌تاپ در بهترین سناریو و هنگام تماشای ویدیوهای آفلاین تا 18 ساعت شارژدهی دارد. سامسونگ نوت‌بوک 9 پرو از طراحی اصیل و نمایشگر بسیار باکیفیت برخوردار بوده و در قالب یک کامپیوتر فوق‌العاده باریک و سبک تولید شده است.

فهرست مشخصات این لپ‌تاپ به شرح زیر است:

  • نمایشگر لمسی 3 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی، روشنایی 350 نیت و حواشی 6.7 میلی‌متری
  • پردازنده نسل هشتمی اینتل Core i7-8565U همراه با 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR3
  • حافظه‌داخلی PCIe NVMe با ظرفیت 256 گیگابایت
  • اتصال وای‌فای گیگابیتی از نوع 11ac 2×2
  • باتری 55 وات‌ساعتی با قابلیت شارژ سریع
  • وزن 84 پوندی و ابعادی معادل 12.1 در 8.1 در 0.55 اینچ
  • 2 پورت تاندربولت 3، 1 درگاه USB-C، جک صوتی 5 میلی‌متری و درگاه میکرو اس‌دی
  • 2 عدد اسپیکر 5 واتی همراه با آمپلی‌فایر قدرتمند
  • قلم استایلوس اکتیو
  • اسکنر اثرانگشت و نور پس‌زمینه صفحه‌کلید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH